The Wisdom of Crocodiles (1998)

Alternatieve titel: Immortality

Verenigd Koninkrijk
Romantiek / Thriller

geregisseerd door Po-Chih Leong
met Jude Law, Elina Löwensohn en Timothy Spall

Vrouwenversierder Steven is op zoek naar de ideale vrouw. Al zijn relaties eindigen echter tragisch. Uiteindelijk ontmoet hij Anne, een sterke vrouw die anders is dan de andere vrouwen uit Steven's leven. Het wordt echter al snel duidelijk dat er sprake is van een relatie is die slechts één van hen zal kunnen overleven.

avatar van nightbreed
Dit is de licht artistieke versie van de dracula legende zonder de horror (vleermuisgedoe, lange tanden, grafkelders, zonintollerantie)
De film is een beetje sober en begint een beetje afstandelijk maar na zo'n 20 minuten zat ik toch lekker in het verhaal.
De acteerprestaties zijn goed en dat is erg belangrijk met dit soort films zodat het allemaal toch nog geloofwaardig lijkt.
De regie haalt geen rare fratsen uit en zorgt voor een mooie en rustige kijkervaring.
Het script is toch vrij origineel hoewel het basisgegeven natuurlijk van dracula komt.
Al met al een leuk filmpje die lekker wegkijkt.

Cijfer: 3,5

Op zich natuurlijk een idioot gegeven.
Maar...
In deze film is het acteren op zo'n hoog peil en is de regie super zodat zelfs voor mij (ik kijk naar dit soort films) zelfs voor mij een deze film een 4 waard is.

avatar van brucecampbell
Aparte film met een uitstekende Law.
Enig minpuntje zijn de scenes met de straatbende.

avatar van Al DeNiro
Nog nooit van gehoord of gezien.
Vanavond maar eens kijken na Home Alone 2.
Ik ben benieuwd hoe Jude Law het doet als vampier.
Dit was volgens mij ook uit periode dat hij nog niet zo beroemd was.

avatar van komerad
Gezien de beschrijving had ik totaal geen vampierenfilm verwacht.
Vond de film evenmin denderend (ben wel een vampieren liefhebber)
Vond hem eerder een zonderlinge freak dan een vampier.

The Scorcher
Origineel en sterk verhaal met een goede twist op het einde.

vond dit veel overtuigender als romantische vampierfilm dan bijv de commerciële (tiener) film twilight. Schandalig dat de laatstgenoemde 3.75/5 scoort.

avatar van Lennert
Een vreemde film waar men duidelijk laat zien dat een goede sfeer het halve werk is. Tot op het einde was het voor mij niet duidelijk of hij nu een vampier of gek was, waardoor de spanning er in ieder geval lekker in bleef.

De acteurs deden allemaal goed hun best. Soms kwam het wat theatraal en overdreven poetisch over, maar dit alles droeg alleen maar bij aan de gehele atmosfeer die de film uit leek te stralen. De dialogen waren verder goed geschreven en ondanks het feit dat er bijna na niks gebeurde heb ik continu op het puntje van mijn stoel gezeten. Een onverwachte topper!