Melvin and Howard (1980)

geregisseerd door Jonathan Demme
met Jason Robards, Paul Le Mat en Mary Steenburgen

Deze film vertelt het ware verhaal van Melvin Dummar. Melvin is een aardige vent maar een echte 'loser', zonder geluk, onhandig en kan geen baantje behouden. Op een nacht helpt hij een oude man die pech heeft met zijn motor in de woestijn. Melvin lacht zich rot als de oude man vertelt dat ie Howard Hughes (de excentriek multi-miljardair) is. Als de laatste overlijdt krijgt Melvin een brief dat hij in het testament genoemd wordt en een deel van het landgoed krijgt.

vic
vond het een saaie film

Warme film met een uitstekende rol van Jason Robards als Howard Hughes de multi-miljardair. Verder ook nog een kleine rol van Hollywood legende Gloria Grahame als Mrs. Sisk.