Melvin and Howard (1980)

Alternatieve titels: Melvin (and Howard) | The Melvin Dummar Story

Drama / Komedie

geregisseerd door Jonathan Demme
met Paul Le Mat, Mary Steenburgen en Jason Robards

Melvin (Paul Le Mat) is een aardige en opgewekte jongen, maar in het leven een echte verliezer. Hij heeft altijd pech, kan niet lang een baan vasthouden en is verre van praktisch. Hij heeft een heftige knipperlichtverhouding met zijn jeugdliefde en echtgenote Lynda. Dan ontmoet hij de excentrieke multimiljonair Howard Hughes (Jason Robards), die met met zijn motor hard onderuit is gegaan in de woestijn. Melvin biedt hem een lift aan naar Las Vegas.

vic
vond het een saaie film

Warme film met een uitstekende rol van Jason Robards als Howard Hughes de multi-miljardair. Verder ook nog een kleine rol van Hollywood legende Gloria Grahame als Mrs. Sisk.

Goeie film waarin een man met weinig geluk een steenrijke man helpt zonder dat hij weet dat deze steenrijk is. De film focust voornamelijk op het leven van de man en dat is uiteraard net wat minder boeiend dan de excentrieke Howard Hughes (de steenrijke man). Bovendien wordt het wat fragmentarisch verteld. Wel prima acteerwerk, een mooi tijdsbeeld en een uitstekend laatste gedeelte.