• 8.295.898 stemmen

Ron Goossens, Low Budget Stuntman (2017)

Komedie | 83 minuten

Met onder meer: Tim Haars, Bo Maerten en Michiel Romeyn

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 26 januari 2017

Plot Ron Goossens, Low Budget Stuntman

Ron Goossens overleeft op spectaculaire wijze ternauwernood een dronkemansactie. Als barman en beste vriend Peter het filmpje van de amateurstunt online zet, gaat het viral. Een impresario ziet een gat in de markt; hij wil Ron Goossens gaan verhuren als low-budget stuntman. Ron is hier verre van gecharmeerd. Totdat hij er achter komt dat zijn vrouw Angela, de liefde van zijn leven, met zo’n beetje het hele dorp is vreemdgegaan. Ron wil haar, ondanks alles, niet kwijt en krijgt van Angela het ogenschijnlijk onmogelijke ultimatum. Als hij Nederlands meest succesvolle actrice in bed weet te krijgen, dan blijft ze bij hem.

imageimageimage

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Rodger schreef:

Een film met verstand op Nul, en gewoon aanzetten.

Verder is het prima vermaak, wel kunnen lachen om een aantal opmerkingen die gezegd worden.

2.0 **

Als je 2 sterren geeft, dan deel je gewoon een vette onvoldoende uit hoor.

avatar van egelhunter

egelhunter

Verstand op nul en de brabantse humor is weer van de partij zoals we gewend zijn. Leuke en veel cameo's. Vooral Chris Zegers doet het leuk. 3* voor de leuke humor.

Onderhond

Lollig.

Beetje op het niveau van de andere films van Haars en van der Kuil. Ze hebben een redelijk consistente stijl, de humor is herkenbaar en de opzet van hun films ontlopen elkaar niet al te veel. Dat maakt dat ik er graag even voor ga zitten.

Het mag dan geen New Kids zijn, de setting en personages liggen vlotjes in het verlengde. Het taalgebruik heeft z'n charme en ook de vaak weinig politiek correcte grappen zijn een meerwaarde. Wanneer ze hun humor uitbreiden naar woordspelletjes (de drank, de filmtitels) wordt het wat flauwer, anderzijds zijn er genoeg cameos van bekende Nederlanders die er niet mee zitten de draak met zichzelf te steken. Altijd leuk.

De film duurt niet al te lang en da's maar best ook, want het is het type humor dat je na een tijdje ook wel weer gezien hebt. Ik zag kos een vergelijking trekken met Dirty Mind, qua plot zijn er inderdaad wel raakvlakken maar die film zit dan toch net wat beter in elkaar. Niks ten nadele van Ron Goossen, dit is gewoon een leuke, vlotte comedy waar genoeg humor inzit en die perfect in het werk van Haars en van der Kuil past.

Ze mogen wat mij betreft zo nog een tijdje doorgaan.

avatar van Alucard133

Alucard133

Zeker niet zo goed als de eerste New kids, maar wel aardig.
Het lijkt een beetje alsof ze maar gewoon wat bij elkaar gekwakt hebben.
Haars was zeker geestig met constant een fles in z'n poten.
Running gag met Christian was ook leuk.

Iemand meldde dat Chris Zegers slecht acteerde.
Dit lijkt mij logisch aangezien hij altijd agent nr.4 moet zijn.

Had ondanks de chaos wel het gevoel naar een goede productie te kijken; beetje aparte ervaring.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Bwa, Teleurstellend

avatar van Tripler

Tripler

Pffffff, hoe bestaat het?

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Als je de sketches van new kids niet zo kennen zou je verbaasd zijn door de grofheid.

Dus die verrassing is al weg .

Maar het is wel grappig ,,Tim haars is zo waar overtuigend als nutteloze alcoholist .

Maar het beste is nog de film titels ,,,en de regiseurs,de camp ,de lompheid .

Want alleen al door de snijdende zelfspot ( daar is geen gebrek aan ) is dit een voldoende waard .

Maar het is wel te hopen dat steffen en Flip zichzelf wel compleet opnieuw uitvinden ,want dat doen ze hier niet .

Dikke 3*

avatar van JdeB

JdeB

Goh wat een domme film. Deert niet, hij is grappig. Met name de cameo's en de filmtitels....Dennie Christian was een held!

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1911 stemmen

Ron Goossens Maakt mijn torenhoge verwachtingen waar. Tim Haars sukkelt als Ron Goossens vrijwel continu lazarus door de film heen en zijn grootste verdienste is dat hij ook echt een dikke drankkop met klam zweet en rode neus heeft.

De grote grappen komen van alle andere personages waarvan heel veel acteurs en regisseurs gewoon zichzelf spelen, op Winston Post na, die dan weer gespeeld wordt door Chris Zegers. Regisseurs Steffen en Flip maken hier dankbaar gebruik van en laten Zegers alle vrijheid om Post neer te zetten als totale zesderangs loser-acteur. De grootste glansrol alsmede zelfspot-bokaal "je lijkt wel een natte poedel man" gaat naar cultheld Dennie Christian. Verder natuurlijk de gebruikelijke Steffen/Flip kliek in de vorm van Huub Smit en Henry van Loon. En Michiel Romeyn als een kloon van John Goodman. Stuk voor stuk geweldig.

Dan is er natuurlijk nog de vreselijk politiek incorrecte humor. Ron is stuntman voor films die gaan over traumatische (en zeer recent, dus pijnlijke) gebeurtenissen uit de Nederlandse geschiedenis, van de cafébrand in Volendam tot de schietpartij in Alphen aan den Rijn.

Ook op visueel vlak is het genieten. Met een hallucinatie-scène die me deed denken aan The Big Lebowski en muziek, intro's, lettertypes e.d. die geïnspireerd lijken door Quentin Tarantino, is het ook prachtig om te zien wanneer er (heel) even niks te lachen valt.

Ron Goossens, Low Budget Stuntman is ook voor, tijdens en na de aftiteling een gift that keeps on giving en letterlijk tot de allerlaatste seconde grappig.

Er zit zoveel aandacht voor detail in dat je pas bij de tweede keer alles ziet.

4 sterren!

avatar van cosper

cosper

Saai, gewoon saai ..sleept zich (lam) vooruit

Dat stukje met Bonnie st Clair .

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Lang niet zo goed als New kids, je kan dit niet echt een film noemen, het zijn meer een aantal sketches achter elkaar, ik zie de hele film Ron met een blikje bier en lam zijn.

Vond het een beetje flauw allemaal en niet wat ik ervan verwachte.

1 sterretje dan maar voor de blote borsten van Bo Maerten.

avatar van MGG

MGG

Deze film heb ik destijds in de bioscoop gezien en spijt dat ik daarvan heb... Ookal ginf ik uit beleefdheid mee en waren (en zijn nog steeds) de bioscoopkaartjes op maandag maar een paar euro.

Ron is geen sympathiek personage, de filmtitels zijn misplaatst en de romance met Bo is misplaatst en omgeloofwaardig. De grappen waren niet leuk, een paar keer vloeken en de zaal ligt dubbel. Nee, geen film voor mij. 1 ster voor de moeite.

avatar van Jokkie

Jokkie

Ik had het niveau van New kids verwacht (qua humor dan). Maar dit is ver ondermaats. Ik heb geen 1 keer luidruchtig zitten lachen. Jammer normaal vind ik deze mensen wel grappig.

avatar van SSeagal

SSeagal

Als liefhebber van de New Kids-films keek ik wel uit naar deze prent. Een hele vreemde ervaring was het. Ik had werkelijk waar geen idee of ik nu een dramafilm aan het kijken was of een comedy. Ik heb niet een keer moeten lachen, maar toch bleef de film mij enorm boeien. Eigenlijk was het dus toch meer een triest verhaal waarin wat absurde (lollig bedoelde) situaties voorkwamen. Ook al wist de film mij niet te laten lachen, heb mezelf er toch mee vermaakt. 2,5*

avatar van Josla.com

Josla.com

Als New-Kids het vers gezette kopje Thee met een nieuw theezakje was, dan is deze film het kopje thee waarvan het theezakje al voor 5 kopjes thee gebruikt is, dus wat mij betreft waardeloos.

SSeagal treft de spijker op z'n kop, het lijkt wel een dramafilm, met af en toe een geinige scene. Grofheid is niet altijd leuk zoals deze film duidelijk laat zien. 1* voor de moeite.

avatar van K. V.

K. V.

Deze onbekende film eens geprobeerd. Ik had lage verwachtingen en hierdoor viel hij niet tegen. Niet de meest hoogstaande humor, maar saai werd het nooit.

Het komt natuurlijk allemaal redelijk over the top, maar storend vond ik niet niet.

Geen meesterwerk, maar viel ook niet tegen.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Ik ben echt kei lam!

Steffen en Flip hebben hier toch weer een leuk filmpje afgeleverd jongûh! Eindelijk ook weer eens wat gedurfde humor en zelfspot in de preutse lichtgeraakte Nederlandse filmwereld. En Ron Goossens weet nog creatief te zijn ook.

We volgen hier stuntman Ron Goossens, wonend in het Brabantse Zundert. Hij is altijd dronken (natuurlijk) en de relatie gaat kut (eehm ja...) maar de blunders die hij uithaalt in zijn stuntcarrière maken hem succesvol op Youtube. Dan wordt hij gevraagd door een low budget filmproducent en eist zijn vrouw dat hij seks heeft met Bo Maerten. Ja, dan moet je ook wel stuntman spelen in een film waar Bo Maerten toevallig ook in speelt.

En dit levert weer een flinke dosis heerlijke politiek incorrecte humor op, waarbij vele BN-ers (Tygo Gernand, Waldermar Torenstra, Eddy Terstall en zelfs Steffen en Flip zelf,) hun zelfspot vertonen. Ook vele verwijzingen naar zowel de hedendaagse als voormalige gebeurtenissen in de Nederlandse samenleving: Zwarte piet, Cafebrand in Volendam en dan... vooral de Robert M. gedeelte lag wel erg gevoelig. Ook de nodige pijnlijke familiedrama elementen mochten niet ontbreken.

Nee, ook al is New Kids zo 2010, de heren zijn hun talenten nog niet kwijtgeraakt kut!

avatar van PapaBeartje

PapaBeartje

Heerlijke film vol humor, dat lekker grof uitpakt, en als kers op de taart, een vleugje satire met zich meebrengt. Dennie Christian, zat lekker in zijn rol, normaliter pleit ik vaker voor een kortere speelduur, in dit geval had het langer mogen zijn dan de 75 minuten die nu zijn gemaakt, om bijvoorbeeld nog wat meer in te spelen op het einde, deze was na mijn inziens een beetje te simpel afgewerkt, en had met meer humor beëindigd kunnen worden.

avatar van Shadowed

Shadowed

Mwa.

Toch wel minder dan de New Kids films. Van dezelfde regisseurs daarvan maar dit deel is gewoon overduidelijk minder. Tim Haars doet het prima in zijn behoorlijk flauwe personage. Helaas was de humor niet erg pakkend.

Leuk dat de verschillende acteurs hier zich ook behoorlijk te kijk zetten. De satire op films was soms ook best geslaagd en zaten er een paar goede grappen bij. Het verhaal stelt erg weinig voor en neigt zelfs naar een voorspelbaar verhaal.

Hier en daar weet het duo er wel een leuke draai aan te geven maar in het algemeen moeten ze zo langzamerhand wel met iets beter kunnen. Dan maar een New Kids 3 desnoods, al is daar de magie er ook wel vanaf nu.

avatar van pjmj

pjmj

Heerlijk platvloerse ontspanning. Tim Haars was weer geweldig.

avatar van JeroenFR08

JeroenFR08

Prima vermaakt met Ron Goossens van Steffen en Flip.

De bij vlagen flauwe maar toch goeie humor werkt prima. Daarnaast mooie rolletjes van Waldemar Torenstra (lekker al die zelfspot), Henry van Loon en Michiel Romeyn. Toch steelt Tim Haars zelf de show als vatsige stuntman.

Geslaagde film met flink wat ‘goeie’ foute grappen. Niet al te hoogstaand, maar prima.

Leuk.

avatar van Kooiker

Kooiker

Het is een parodie op een slechte film en daardoor wel leuk maar ook niet meteen goed. Iedereen die meedoet aan de film weet dat het een parodie is en moet waarschijnlijk inwendig lachen om de onzin. Alle BN-ers parodieren zichzelf en dat is ook wel leuk. Zelfspot blijft het leukste.

avatar van Gastel

Gastel

Als Nicolas Cage een dronkenlap speelt, krijgt ie een Oscar maar over Tim Haars hoor je nooit iets.

Nu wil ik deze film niet vergelijken met het briljante Leaving Las Vegas, maar Haars verdient zo langzamerhand toch wel wat waardering...

Over de film, wederom erg leuk! De grapdichtheid ligt wat lager dan bij Bro's Before Ho's, deze bevat wat meer tragiek.

Desalniettemin erg vermakelijk.

avatar van ILDIB

ILDIB

Dikke 3.5. Heerlijke sfeer met momenten. Helaas is t acteren van Tim niet continu even sterk. Echt jammer want er zitten hele goede scènes in.

avatar van Rickyman

Rickyman

Kei leuk filmpie ja..

Bietje overdreven da wel, maar erg vermakelijk met die cameo's en een cast vol BN'ers.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Leuk! Lage score begrijp ik niet.

Enige is dat de film met slechts 83 minuten wel erg lang aanvoelde, maar alle cameo's van alles en iedereen in filmend Nederland waren vrolijkmakend, zelfs met de rotbui die ik gisteravond had. Bo Maerten is natuurlijk een prachtige vrouw die echt wel haar mannetje staat tussen alle botte grappen, en Michiel Romeyn is weer Michiel Romeyn maar doet dat zalig. En dan mensen als Dick Maas met Nils Verkooijen, Tygo samen met Gerda Havertong (zoenend nog wel, fantastisch!), Eddy Terstall die een film over Koninginnedag maakt en de film over Volendam... Het zocht weer lekker het randje op en dat is ook wel weer fijn.

avatar van eeltje74

eeltje74

heb me erg vermaakt met deze films. hij was zelfs met vlagen serieus.

kan me alleen niet alles meer herinneren, halvewerge de films was ik Kei Lam haha.