Ron Goossens, Low Budget Stuntman (2017)

Alternatieve titel: Ron Goossens, Low-budget Stuntman

2,61

Nederland

geregisseerd door Steffen Haars en Flip van der Kuil
met Tim Haars, Henry van Loon en Bo Maerten

Ron Goossens overleeft op spectaculaire wijze ternauwernood een dronkemansactie. Als barman en beste vriend Peter het filmpje van de amateurstunt online zet, gaat het viral. Een impresario ziet een gat in de markt; hij wil Ron Goossens gaan verhuren als low-budget stuntman. Ron is hier verre van gecharmeerd. Totdat hij er achter komt dat zijn vrouw Angela, de liefde van zijn leven, met zo’n beetje het hele dorp is vreemdgegaan. Ron wil haar, ondanks alles, niet kwijt en krijgt van Angela het ogenschijnlijk onmogelijke ultimatum. Als hij Nederlands meest succesvolle actrice in bed weet te krijgen, dan blijft ze bij hem.

74 BERICHTEN 12 MENINGEN
avatar van Ajax&Litmanen1
Rodger schreef:
Een film met verstand op Nul, en gewoon aanzetten.
Verder is het prima vermaak, wel kunnen lachen om een aantal opmerkingen die gezegd worden.
2.0 **

Als je 2 sterren geeft, dan deel je gewoon een vette onvoldoende uit hoor.

Verstand op nul en de brabantse humor is weer van de partij zoals we gewend zijn. Leuke en veel cameo's. Vooral Chris Zegers doet het leuk. 3* voor de leuke humor.

Lollig.

Beetje op het niveau van de andere films van Haars en van der Kuil. Ze hebben een redelijk consistente stijl, de humor is herkenbaar en de opzet van hun films ontlopen elkaar niet al te veel. Dat maakt dat ik er graag even voor ga zitten.

Het mag dan geen New Kids zijn, de setting en personages liggen vlotjes in het verlengde. Het taalgebruik heeft z'n charme en ook de vaak weinig politiek correcte grappen zijn een meerwaarde. Wanneer ze hun humor uitbreiden naar woordspelletjes (de drank, de filmtitels) wordt het wat flauwer, anderzijds zijn er genoeg cameos van bekende Nederlanders die er niet mee zitten de draak met zichzelf te steken. Altijd leuk.

De film duurt niet al te lang en da's maar best ook, want het is het type humor dat je na een tijdje ook wel weer gezien hebt. Ik zag kos een vergelijking trekken met Dirty Mind, qua plot zijn er inderdaad wel raakvlakken maar die film zit dan toch net wat beter in elkaar. Niks ten nadele van Ron Goossen, dit is gewoon een leuke, vlotte comedy waar genoeg humor inzit en die perfect in het werk van Haars en van der Kuil past.

Ze mogen wat mij betreft zo nog een tijdje doorgaan.

avatar van Alucard133
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zeker niet zo goed als de eerste New kids, maar wel aardig.
Het lijkt een beetje alsof ze maar gewoon wat bij elkaar gekwakt hebben.
Haars was zeker geestig met constant een fles in z'n poten.
Running gag met Christian was ook leuk.

Iemand meldde dat Chris Zegers slecht acteerde.
Dit lijkt mij logisch aangezien hij altijd agent nr.4 moet zijn.

Had ondanks de chaos wel het gevoel naar een goede productie te kijken; beetje aparte ervaring.

Bwa, Teleurstellend

Pffffff, hoe bestaat het?

avatar van john mcclane 2
Als je de sketches van new kids niet zo kennen zou je verbaasd zijn door de grofheid.
Dus die verrassing is al weg .
Maar het is wel grappig ,,Tim haars is zo waar overtuigend als nutteloze alcoholist .
Maar het beste is nog de film titels ,,,en de regiseurs,de camp ,de lompheid .
Want alleen al door de snijdende zelfspot ( daar is geen gebrek aan ) is dit een voldoende waard .
Maar het is wel te hopen dat steffen en Flip zichzelf wel compleet opnieuw uitvinden ,want dat doen ze hier niet .
Dikke 3*

Goh wat een domme film. Deert niet, hij is grappig. Met name de cameo's en de filmtitels....Dennie Christian was een held!

avatar van Captain Pervert
Ron Goossens Maakt mijn torenhoge verwachtingen waar. Tim Haars sukkelt als Ron Goossens vrijwel continu lazarus door de film heen en zijn grootste verdienste is dat hij ook echt een dikke drankkop met klam zweet en rode neus heeft.

De grote grappen komen van alle andere personages waarvan heel veel acteurs en regisseurs gewoon zichzelf spelen, op Winston Post na, die dan weer gespeeld wordt door Chris Zegers. Regisseurs Steffen en Flip maken hier dankbaar gebruik van en laten Zegers alle vrijheid om Post neer te zetten als totale zesderangs loser-acteur. De grootste glansrol alsmede zelfspot-bokaal "je lijkt wel een natte poedel man" gaat naar cultheld Dennie Christian. Verder natuurlijk de gebruikelijke Steffen/Flip kliek in de vorm van Huub Smit en Henry van Loon. En Michiel Romeyn als een kloon van John Goodman. Stuk voor stuk geweldig.

Dan is er natuurlijk nog de vreselijk politiek incorrecte humor. Ron is stuntman voor films die gaan over traumatische (en zeer recent, dus pijnlijke) gebeurtenissen uit de Nederlandse geschiedenis, van de cafébrand in Volendam tot de schietpartij in Alphen aan den Rijn.

Ook op visueel vlak is het genieten. Met een hallucinatie-scène die me deed denken aan The Big Lebowski en muziek, intro's, lettertypes e.d. die geïnspireerd lijken door Quentin Tarantino, is het ook prachtig om te zien wanneer er (heel) even niks te lachen valt.

Ron Goossens, Low Budget Stuntman is ook voor, tijdens en na de aftiteling een gift that keeps on giving en letterlijk tot de allerlaatste seconde grappig.

Er zit zoveel aandacht voor detail in dat je pas bij de tweede keer alles ziet.

4 sterren!

Saai, gewoon saai ..sleept zich (lam) vooruit

Dat stukje met Bonnie st Clair .

avatar van xxERWINxx
Lang niet zo goed als New kids, je kan dit niet echt een film noemen, het zijn meer een aantal sketches achter elkaar, ik zie de hele film Ron met een blikje bier en lam zijn.
Vond het een beetje flauw allemaal en niet wat ik ervan verwachte.
1 sterretje dan maar voor de blote borsten van Bo Maerten.

Deze film heb ik destijds in de bioscoop gezien en spijt dat ik daarvan heb... Ookal ginf ik uit beleefdheid mee en waren (en zijn nog steeds) de bioscoopkaartjes op maandag maar een paar euro.

Ron is geen sympathiek personage, de filmtitels zijn misplaatst en de romance met Bo is misplaatst en omgeloofwaardig. De grappen waren niet leuk, een paar keer vloeken en de zaal ligt dubbel. Nee, geen film voor mij. 1 ster voor de moeite.