• 8.557.518 stemmen

Actie | 95 minuten

Genre: Actie

Geregisseerd door: Jesse V. Johnson

Met onder meer: Eric Roberts, Robert Davi en Michael Ironside

IMDb beoordeling: 5,3 (852)

Plot The Butcher

"Never gamble when you are desperate..."

Merle Hench voert diverse opdrachten uit namens een bende uit San Fernando. 20 jaar geleden had hij een redelijke reputatie als profbokser. Kalm en vriendelijk als hij is, zit hij nu toch niet lekker op zijn plek. Het idee van de bende is om de leider van een rivaliserende bende te overvallen en Merle erin te luizen zodat hij de straf uit zal zitten voor een miljoenendiefstal. Als gokverslaafde verliest Merle al 20 jaar geld, maar deze keer keren zijn kansen.

avatar van Raffael77

Raffael77

Deze film kende ik niet. Gisteren gezien en is toch aardig gelukt.

Enige scene die ik erg nep vond was een auto scene waarbij je duidelijk ziet dat ze in de studio zijn LOL.

Prima acteer werk en er zitten aardig wat bekende acteurs in.

Leuke actie film met aardig wat schiet werk en lekker rauw.

avatar van Pamos

Pamos

Vermakelijke harde film met hier en daar wat nepstukken ertussen.

Veel wapengeweld en een goed verhaal.

avatar van mrwhite

mrwhite

een meer dan degelijke b film.

het is toch altijd leuk om eric roberts bezig te zien.hij speeld die rol super goed.

zeker een aanrader voor mensen die houden van harde brute actie

avatar van qwatje

qwatje

Inderdaad, degelijke b film. Onderhoudend maar op een gegeven moment wordt hij wel heel erg standaard. En standaard voor een top actie film is best goed te pruimen. Maar als het al een b-film is die standaard wordt, ontglipt ga ik toch redelijk gapen.

@ Raffael77, inderdaad een buitengewone nep scene in de auto!

Dat dat in 2007 nog zo gedaan moest worden????

Al met al redelijke film voor een b-film 2*

avatar van Eric Roberts

Eric Roberts

Dank je mrwhite, vond mezelf ook best wel goed in deze zeer vermakelijk actie-thriller!

Gewoon een erg goede film met veel actie, een goed en degelijk verhaal en zeker de moeite waard om naar te kijken - je zult je niet vervelen!!

En natuurlijk met een erg goede rol van (o.a.) "moi".

avatar van yeyo

yeyo

En ik maar denken dat Eric Roberts een man was.

avatar van Near_Dark

Near_Dark

Hmmm, dat was een filmpje dat niet goed wist waarheen. Het eerste half uur vond ik best oninteressant. De acteurs kwamen me allemaal bekend voor van vroeger uit de jaren '80 en '90. Laat ik het vergane glories noemen...

Daarna werd het bij momenten best goed, de schietscènes werden goed in beeld gebracht en de filmmuziek vond ik ook de moeite. Meestal speelde er sfeervolle muziek met af en toe een wat ouder, Alternatief rocknummer ertussen. Spijtig dat het zo amateuristisch geregisseerd werd. Soms had ik echt de indruk beginnende acteurs aan het werk te zien, dat kwam storend over.

Hij heeft zo zijn goeie momenten, zoals de laatste shoot-out in de bar. Dat was genieten.

6,5/10.

Ik vond het al met al een genietbare B-Film, maar die hoef ik geen tweede keer te zien.

Een kijkbeurt volstaat ruimschoots. Enkel voor de fans van het genre...

Filmsite : http://www.thebutcher-movie...

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Vrij standaard maar toch aangename film met de nodige actie en lichte humor. Deed me wat denken aan de actiefilms uit de jaren '80. No-nonsens film zonder meer.

avatar van Mr_White

Mr_White

• 2067 berichten

Degelijke actiethriller die het vooral moet hebben van Eric Roberts, die zo'n halfbakken film met gemak draagt en naar een hoger plan weet te tillen. De actie is behoorlijk simpel en ouderwets, maar wel grof en goed verspreid over de lengte van de film, zo vervelend wordt de film nooit. De regie is op zijn best acceptabel te noemen, maar zelfs dat is misschien nog wel teveel van het goede. De rest van de cast was trouwens ook niet om over naar huis toe te schrijven, Davi gooit er een accent uit dat bijna onmogelijk te plaatsen is (blijkbaar moet het Iers voorstellen) en er zijn porno actrices met meer talent dan die serveerster. Maar al met al, voor een B-film best oké.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik verwachtte bittere ellende maar ik kreeg een behoorlijk onderhoudende B-film. Doet niks wat niet al een triljoen keer eerder gedaan is, maar de manier waarop is net goed genoeg om niet tegen te staan. Eric Roberts (huh...wie's da?) speelt met een zekere nonchalante houding het eenmansleger in de hoofdrol. Het heeft wel wat als ode aan de foute actiefilms uit de jaren tachtig: veel ketchup, heerlijk over-the-top geweld en die oh zo vermakelijke oneliners. U zult gerust kunnen sterven zonder deze film ooit gezien te hebben, maar als hij op uw pad komt, geef het gerust een kans. In de krochten van de cinema is grotere troep te vinden.

avatar van Tup&Joep

Tup&Joep

De film had wel wat minder lang mogen duren. Niet de beste film van Eric Roberts.

avatar van ILDIB

ILDIB

Roberts loopt erbij als een verzopen kip. Jezus die is ver achteruitgegaan. Film weet niet wat hij wil zijn. Schietscenes zijn wat a team achtig, maar het sfeertje is dan wel weer aardig (ook al veel gedaan maar ach)

avatar van Decec

Decec

Een redelijk actie/thriller film...

Redelijk verhaal, minder spannend...

Prima acteerwerk...

Wel leuk bekende acteurs Eric Roberts, Michael Ironside,

Robert Davi...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Redelijk HD kwaliteit (veel geruis)...

avatar van Piratje

Piratje

Vrij aardige actiefilm met een verwarrend verhaal waarbij je de slechten niet meer uit de slechten kunt herkennen.

Opvallend is dat er tientallen worden neergeschoten door ex-profbokser - de slachter - en de vriendelijke gokverslaafde Merle.

Aan overdrijving heeft deze film zeker niets te kort. Zeker naar het einde toe.

Het plot blijft toch verrassend niet in de lijn van het verhaal.

avatar van bugbig

bugbig

Nee, dit was driedubbel niks, slecht geacteerd, hij kon niet dood, en op het laatst wel!?

avatar van Brabants

Brabants

The Butcher is een film waarbij de regisseur zo enthousiast is dat hij zichzelf voorbij loopt. Wat je dan krijgt is een protagonist die tegen zoveel dingen aanloopt dat er nergens echt iets van de grond komt. De onafgewerkte thema's maakt het onsamenhangend saai. Eric Roberts is een goede acteur voor wat bijrolletjes maar als protagonist is het ook net niet.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Best hele leuke namen die ik vooral uit de jaren 90 ken. Regisseur Johnson schiet zijn prenten vaak op budget niveau en de laatste jaren met hoofdrolspelers waar ik altijd smakelijk om moet lachen. Pietje precies is hij dus niet, dat zal ook met het budget te maken hebben. Maar hier is Roberts the man en ook al is hij niet de beste acteur ooit, ik heb toch menigmaal wel een zwak voor de man gehad. Want ik heb best een paar prima rollen van de vent gezien.

Het verhaal verdiend natuurlijk ook niet de originaliteitsprijs, en bepaalde scenes stinken gewoon door slecht regie en script. Hoewel de prent best aardig begint en ik best kon voelen voor en met het personage Merle, het in een sommige stadia wel heel erg platvloers gebracht werd. Die momenten laten diepe littekens achter en daardoor komt de beoordeling ook niet verder dan 2,5** van mijn kant

Nee echt hoogstaand is het allemaal niet terwijl de leuke namen uit de cast het nog wel probeerden. En dat is jammer voor de inzet, het script verknalt het om hoger te kunnen scoren.