• 10.538 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Daniel Waters

Met onder meer: Simon Baker, Winona Ryder en Natassia Malthe

Gesproken taal: Engels

Plot Sex and Death 101

Roderick Blank (Simon Baker) ontvangt een verontrustende e-mail. Dit bericht bevat de namen van alle vrouwen waarmee hij inmiddels seks heeft gehad en waarmee hij nog seks gaat hebben. Enige tijd daarna ontmoet hij twee speciale vrouwen. De ene blijkt tot zijn teleurstelling niet op de lijst te staan, maar de andere (Winona Ryder) echter wel. Maar deze femme fatale is erop uit om mannen die slechts op seks belust zijn te straffen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Roderick Blank

Death Nell

Fiona Wormwood (#29)

Dr. Miranda Storm

Roderick Blank Jr.

Precious / Carlotta Valdes (#30)

Greta Samsa (#32)

Terry Fenchel (#71)

avatar van Dutchmeister

Dutchmeister

Wel een vermakelijke film maar niet super grappig ofzo.

avatar van Max en Joep

Max en Joep

film nog niet gezien maar wat ziet Wyona er kinky uit op de filmposter, mmmm!!

avatar van GGG

GGG

Erg slechte film... zonde van de tijd om die te gaan bekijken!

avatar van Basbier74

Basbier74

Halleluja wat een mooie vrouwen allemaal .. pfff.

avatar van Hoodini

Hoodini

Erg leuke film. Zeer verrassend verhaal waarvan ik zeker niks zal spoilen... Dit is gewoon een film die je gezien moet hebben! Zou niet willen dat ik zo'n lijst ooit zou krijgen!

avatar van skipy05

skipy05

het begin begon goed. maar tegen dat het einde er was vond ik hem maar slecht. en grappig was hij ook niet.

avatar van spaced

spaced

De eerste helft is echt grappig en mooi om te zien

De 2e helft wordt het serieuzer, opzich ook mooi. Maar tegen de / mijn verwachting in en dus toch een halve ster minder

avatar van Makz

Makz

Best leuk om te kijken. Redelijk wat humor erin (Meer voor een tussendoortje hoor)

*3,0

avatar van hannes64

hannes64

Makz schreef:

*3,0

Ja, zo kan je `t noemen.

Maar de mooiste vrouw van hollywood speelde erin, dus ik moest em zien.

Winona word er steeds beter op.

Leuke komedie om 1 keer te zien.

2**...en dan alleen voor een paar lachjes en de mooie vrouwen ( Speciaal 1 voor Winona )

avatar van Beautifull x

Beautifull x

Begin wel vermakelijk maar naar t einde toe begon hij echt saai over te komen. eentonig meer. Jammer.

avatar van Kisje

Kisje

Ik had er niet veel van verwacht, maar dit was gewoon verschrikkelijk. Jammer dat ik 100 minuten van m'n leven kwijt ben...

Al is Simon Baker wel een halfje waard

avatar van FMHZ

FMHZ

Tja.. wat moet je hier nou van zeggen. Aller eerst vond ik de film wel vermakelijk. En een origineel idee. Een lijst van alle personen met wie je het bed gedeeld hebt, en wie nog zullen volgen. De uitwerking is in het begin nog wel grappig. Ik bedoel er zaten heus leuke situaties in. Een bus vol katholieke meisjes van 18, de oma van die porno actrice etc. Later komen de clichés toch om de hoek kijken. Opzich is dat niet erg, want iets anders had ik ook niet echt verwacht. Het idee blijft leuk in ieder geval.
Verder was het allemaal wel wat low budget-achtig. Die hele Simon Baker deed me weinig. Alleen Winona Ryder zat wel enigszins in haar rol. Verder vooral veel mooie vrouwen.

avatar van ralph73

ralph73

Helemaal eens met 'Kisje' , tjonge jonge. Gisteravond huis vol voor filmavondje en dit was er 1 van. Dat ie 2,75 waardering heeft gemiddeld komt waarschijnlijk door hoop vrouwelijk schoon. Nu heb ik niks tegen vrouwellijk schoon, maar wel als de keet vol zit en je een leuke komedie verwacht en niet zoooo'n but film. Na uur kijken heb ik m doorgezet naar 5 min voor t einde. Nah en zelfs dat was too much, want het einde slaat helemaal alles (of eigenlijk niks, hoe je het bekijkt). Een 1,5 en dan alleen voor de leuke ladies (al kun je dan beter een 'ander soort' film kijken)

avatar van blurp194

blurp194

Niet echt grappig en weinig romantiek. Ontzettend suf verhaal. Wel een aardig rolletje voor Winona - en dat was alweer een tijd geleden geloof ik.

avatar van joey1973

joey1973

Best vermakelijk en origineel, dat vrouwelijk schoon vond ik nogal tegenvallen, mensen kijk toch eens goed, die Miranda bijvoorbeeld heeft toch een kop om op te schieten?!

Al met al een leuk tussendoortje wat lekker wegkijkt, niks diepgaands of vernieuwends.

avatar van Mescaline

Mescaline

Leuk interessant gegeven maar de uitwerking was weer vrij standaard.

Vooral de eerste helft van de film is vermakelijk en kijkt goed weg, maar de 2de helft vervalt weer in de nodige standaard clichés en werd een beetje te makkelijk afgeraffeld.

Sex and Death 101 had meer kunnen doen met de verhaal lijn, de vrouwen in de film waren leuk om te zien maar jammer genoeg wel weer erg vaak standaard typetjes.

Vermakelijke film met een leuke verhaallijn maar vooral op de 2de helft een magere uitvoering.

avatar van wwelover

wwelover

Geinig concept, maar matig uitgewerkt. Het eerste deel is leuk omdat het gewoon erg fout en grappig is, zoals eigenlijk ook hoort bij zulke films, maar op een gegeven moment slaan ze een wat 'serieuzere' weg in en komende clichés erbij en dat is gewoon jammer. Want over het algemeen was er veel meer uit te halen. Acteerwerk is bij niemand echt bijzonder, maar de aanwezigheid van enkele mooie dames is altijd wel leuk.

avatar van Noodless

Noodless

Het idee is leuk en er passeren heel wat leuke dames. Simon Baker speelt zijn rol enthousiast ( hoe kan het ook anders ) en zijn secretaresse vond ik een heel aardige dame qua rol.

Maar femme fatale Winona Ryder is hier de kers op de taart. 6/10

avatar van schumacher

schumacher

Goeie film, tettenfilm; altijd goed.

Tarkus

Redelijk goede komedie, heb me er niet met verveeld.

Leuk Winona Ryder nog eens te zien, weliswaar ik een wat kleine rol.

avatar van Biosguru

Biosguru

Net alsof je een remake van een 80-ies comedy zit te kijken. Alleen dan zonder de swung van het origineel. Alleen het laatste stukje met Winona is nog redelijk. Maar het is voor de rest echt zo Cheesy als wat. Van een gemiste kans spreken lijkt me een beetje teveel van het goede. Met dit script lag die kans er vanaf het begin al niet.

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

Erg grappig film, ook tot en met het einde.... Die Winona Ryder doet me niks ..... vond het eerder zwak optreden ........ Niets toe te voegen aan het verhaal.... Wat voorbestemd is, is voorbestemd... ☺ ☺ ☺ Aan te bevelen.