Don Camillo (1983)

Alternatieve titels: Lo Chiamavano Don Camillo | Don Camillo Slaat Door!

Italië
Actie / Komedie

geregisseerd door Terence Hill
met Terence Hill, Colin Blakely en Mimsy Farmer

Don Camillo is priester in een klein dorp die communiceert met zijn Jezusbeeld. Zijn grote rivaal is Peppone, een communist. Hij rijdt op een motor rond met een dubbelloops geweer op zijn schouder en een spijkerbroek aan zijn benen. Peppone wordt tot burgemeester gekozen en hij wil nu Don Camillo verslaan met voetbal in de strijd tussen Kerk en Communisme.

Nostalgie!!! Was wel een vermakelijk filmpje.

FisherKing
Naar een remake van Don Camillo met Fernandel !
Met de held Terrence Hill ( nr 1 van de B-films )

vic
het origineel is natuurlijk een stuk beter

Wie kan mij vertellen waar ik deze film kan kopen

avatar van mirjo 2
Kan niet tippen aan de originele films met Fernandel. De verfijnde humor uit die films is vervangen door platvloers en banaal gezever. Wat 'n afgang.

avatar van thunderball
Typisch Hill werkje, aardig en wel grappig, maar waar schijnlijk zowat heiligschennis voor de oudere fans van de originele reeks!

Heel erg vermakelijke film, vooral als je Terence Hill fan bent natuurlijk, tis en blijft natuurlijk b-categorie, maar.......b-categorie kan ook zeer leuk zijn, je moet je er gewoon op instellen!

avatar van MovieHolic
Een duidelijke B-film inderdaad, ondanks Terrence Hill ( die ik helemaal geweldig vond toen ik jong was, in de tijd dat hij met Bud Spencer samenwerkte) vond ik dit een flop hij heeft mij niet kunnen boeien. 1.5*

avatar van steventje
Ik heb echt genoten van deze film, een topper voor zondagnamiddag.
Een van de betere films van Terence Hill, samen met Super Snooper en My name is Nobody. Fernandel als Don Camillo heb ik nooit gezien maar ik vond Terence Hill leuk in deze rol.
Leuk stadje, italiaanse sfeer en een voetbalwedstrijdje

avatar van stephan73
Hoewel ik Terence Hill als acteur (alleen of samen met Bud Spencer) erg kan waarderen, is hij als regisseur niet echt tot goede dingen in staat.
Ik krijg het idee dat dit debuut een droomproject van Hill was, want waarom zou je anders weer een Don Camillo film maken waarin hetzelfde verhaaltje (priester ruziet met een communistische burgemeester) niet meer werkt. De film is traag en bevat te weinig humor, waardoor hij stukken minder genietbaar is dan de andere films waar Hill is acteert.

Erg matige film.

avatar van Phantasm
Onderhoudende film met leuke personages en grappige scenes.

avatar van thunderball
Net de Duitse dvd zitten kijken.
Geen aanrader: erg matig zeer korrelig 4:3 beeld, eigenlijk kun je dit niet als officiële release zo uitbrengen, maar kennelijk denkt men er bij Universum Film anders over.