Madonnen (2007)

Alternatieve titel: Madonnas

Duitsland / Zwitserland / België

geregisseerd door Maria Speth
met Sandra Hüller, Olivier Gourmet en Susanne Lothar

Rita wandelt met een baby in de armen door een dorp in België. Ze gaat op zoek naar haar biologische vader. Terug in Duitsland wordt ze gearresteerd en opgesloten in de gevangenis. Haar moeder zorgt nu voor haar vijf kinderen. Wanneer ze wordt vrij gelaten, gaat ze haar kinderen ophalen en belooft ze om haar leven te beteren. Toch valt Rita terug in haar oude slechte patroon. Misschien kan een in Duitsland gestationeerde Amerikaans soldaat haar op het rechte pad krijgen?

avatar van Verhoeven
Vond Sandra Hüller hier totaal niet geschikt voor. Een 'jonge' moeder met vijf kinderen die worstelt met het leven. Ging er totaal niet in mee. En dan wordt de speelduur wel erg lang want het karakter dat ze speelt heeft niet heel veel te bieden. Komt ook mede door het scenario dat heen en weer zwalkt.