Comedian Harmonists (1997)

Duitsland / Oostenrijk
Drama / Muziek

geregisseerd door Joseph Vilsmaier
met Ben Becker, Heino Ferch en Ulrich Noethen

De film, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, vertelt de geschiedenis van het ensemble 'Comedian Harmonists'. Dit gezelschap ruimt naast Amerikaanse barbershop-muziek ook plaats in voor dans en humor, en is bijzonder populair in theaters en op de radio in Europa. Maar dan komt Hitler aan de macht, en levert het ineens problemen op dat drie van de zes leden joods zijn. Op een tournee door Amerika ontstaat een groot dilemma: zullen ze wel of niet terugkeren naar Duitsland?

vic
Erg goed verhaal met aanstekelijke muziek. De eerste keer dat ik deze zag had ik van: wat een oninteressante film zeg. Maar je blijft kijken en ik heb hem nu al 3 keer gezien en vind hem echt heel erg goed.

Een verhaal van lik-me-vestje en nogal gladjes uitgevoerd. Originele muziek is wel leuk.

avatar van RRT
RRT
Goede muziek, en verhaal is niet zo slecht als hiervoor geschreven is.

avatar van speedy23
Het is inderdaad een zeer goed verhaal. En dan nog naar ware feiten ook...

avatar van kort0235
Een heel goede film. Had hem een tijdje geleden op TV gezien. Deze wil ik wel eens aanschaffen als de prijs een beetje billik is.
Ook hele goede muziek!

13 in een dozijn en zoals theobald zegt: nogal gladjes.

avatar van speedy23
Wouter schreef:
13 in een dozijn en zoals theobald zegt: nogal gladjes.

Dan zou ik graag die andere 12 eens zien.

avatar van kort0235
Gisteren bij de Cineatheek in Nijmegen gehuurd en wederom gekeken. Ook de tweede keer kon deze film mij weer boeien. Wel een heel goed verhaal en bijzondere muziek. Je moet van zulke films een beetje houden, ik tenminste vond het een prachtproduktie!
Dat de film uit de handel is genomen snap ik niet helemaal. Binnenkort moet ik naar Duitsland (niet voor het WK !), misschien is hij daar nog te krijgen.

kort0235 schreef:

DVD is gewoon te koop bij www.amazon.de.

avatar van kort0235
Dank je wel, Tsjidde, voor de tip !

Wat een mooie film was dit Goed gezongen, goed geacteerd, goed verhaal verteld, ... Alles aan deze film is schijnbaar goed! Fantastisch, ongelooflijk!

Theatertje schreef:

Ja, dit is een heerlijke film waarvan ik elke seconde genoten heb!
Gelukkig heb ik hem in mijn bezit!
Jammer, dat deze film niet zo bij het grote publiek bekend is, want het verhaal, de muziek zijn schitterend!!!!

avatar van leandero
Ik heb deze film op school gekeken bij duits en ik moet zeggen dat ik toch een beetje verbaasd werd door de film, ik moet van de meeste duitse films niets hebben maar deze boeide me wel.
Het duurde lang voordat ik echt in de film kwam, maar daarna heb ik de film met plezier uitgekeken.

avatar van J. Clouseau
Jaren geleden eens op school gezien voor de les muzikale opvoeding, ik vond het toen een mooie film met een perfecte combinatie tussen drama en humor. Iedereen in de klas ergerde zich aan het Duits (de meeste Belgen moeten niet veel van de moffen weten) maar de taal stoorde mij helemaal niet. Een knappe film.

avatar van Scorpio11
Mooie muziekbiografie.

vandaag voor het eerst gezien. Erg ingrijpend en goed verhaal.

Indrukwekkend. Zat met een brok in m'n keel te kijken. Alles klopt in deze film: de acteurs, het verhaal, de beelden, de muziek. Zo het verleden laten herleven, terwijl je toch naar mensen van vlees en bloed kijkt, met al hun twijfels, zorgen, angsten, maar ook met de vreugdevolle momenten. grote klasse.

Verrassend goede en onderhoudend film over een vocaal succesvol zestal uiteindelijk verstoord door de jodenvervolging net voor WO II.
Plezierige (meestal) optredens, origineel (mij onbekend) en genietbaar en zeker niet zonder emotie.
Absoluut keurig acteerwerk.

avatar van 93.9
Hier en daar beetje goedkoop in elkaar gezet (tv film- achtig)
Goed acteerwerk. Wel beetje te lang.