Stargate: The Ark of Truth (2008)

Verenigde Staten / Canada
Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Robert C. Cooper
met Ben Browder, Michael Shanks en Amanda Tapping

Het SG1 team gaat op zoek naar 'Ortus Mallum', een antiek wapen waarmee waarschijnlijk de oorlog met de Ori kan worden beëindigd. Het wapen bevindt zich echter in het melkwegstelsel van de Ori, waardoor SG1 moet reizen naar de Ori thuiswereld. Tijdens deze missie ontdekken ze dat de Ori op het punt staan een vernietigende aanval op aarde te openen. Verder komt de Stargate Command erachter dat zich een onbetrouwbare I.O. functionaris aan boord van de Odyssey bevindt.

avatar van Zuzuu
Deze film is het vervolg op de laatste aflevering van de serie Stargate SG-1 (Unending).

De serie heeft tien jaar lang geduurd en is met succes afgesloten.

avatar van dulcinea
Ik heb de serie altijd gevolgd dus ben zeer benieuwd naar de film, er komen nog 2 films na de serie trouwens. Dit is dus blijkbaar de eerste.

avatar van Zuzuu
Ja, na deze film komt er nog één.

Het verhaallijn van de tweede film zal gaan over tijdreis paradox over het veranderen van de tijdlijn, waardoor je een alternatieve realiteit krijgt etc. etc.

Na de tweede film begint de productie voor de nieuwe serie, namelijk Stargate Universe.

avatar van Phoebe318
Komt Stargate SG1 na 10 prachtige seizoen aan zijn eind?
He, wat jammer!
Maar ik ben zeer benieuwd naar de film!

avatar van Hansjoh21
Ben heel erg benieuwd hiernaar! Heb alle afleveringen van de serie gezien en ik blijf er bij, het is gewoon heerlijk om naar te kijken. Toch wel raar om na 10 jaar de laatste aflevering gezen te hebben!

Wat me wel opvalt is dat Dean Andersen niet bij de namen staat ondanks hij, als goed is, wel mee doet! Uiteraard moet hij er bij zijn, ook door hem is de serie groot geworden..

Kijk er naar uit!

avatar van Zuzuu
Richard Dean Anderson acteert nog even niet. Hij stopte ermee na het 8e seizoen van Stargate SG-1. Maar niet treurig, hij zal aanwezig zijn in de tweede film van Stargate, namelijk Stargate Continuum

avatar van Hansjoh21
Zuzuu schreef:

Ja heb alle afleveringen gezien. Maar bij deze film doet ie wel mee, maar staat niet bij de namen.. Bij de laatste film is ie er als goed is weer niet bij.. Ben benieuwd!

allebei zien

Jammer dat tie nie in de bios komt
Alleen te huur?
Hopelijk ook snel te koop

Jammer dat Veronica volgensmij seizoen 10 niet heeft afgemaakt of niet aan is begonnen. Ben benieuwd of het daar nog eens hervat gaat worden. Zal anders niet snel weten hoe het allemaal verloopt met die Ori.

PS, weet iemand toevallig welke uitzending van welk seizoen nou het laatst door Veronica is uitgezonden?

avatar van Zuzuu
Ik vond het al jammer dat Veronica zo laat begon met de serie. Waar blijft de fun als je het verhaallijn niet kent en ineens de serie begint te volgen vanaf seizoen 7 Waarschijnlijk daarom de lage kijkcijfers.

PS. Volgens mij liet Veronica Seizoen 7 en 8 zien. Na de lage kijkcijfers besloten ze om er een eind aan te maken.

Vind het niet gek dat ze zogenaamd lage kijkcijfers hadden! Helft van de tijd werd de boel verschoven van tijdstip/dag of zelfs gecanceld! Moet dus maar via een andere weg SG-1 en Atlantis zien te kijken.

Dacht wel dat ze verder waren dan seizoen 8 (hebben wel vanaf seizoen 1 uitgezonden), moet dat nog maar eens zien na te trekken voordat deze film uitkomt :b

avatar van Ethicus
Ik kon niet langer wachten en ik heb de film gedownload. Vanmiddag heb ik de film dan eindelijk gezien en het is eigenlijk gewoon een lange aflevering van Stargate SG1.

Het is maar goed dat het geen bioscoopfilm wordt, want voor mensen die Stargate nooit gevolgd hebben, is het waarschijnlijk een vaag verhaal. Een beetje stargate kennis is dus vereist.

De film bouwt zich langzaam op en op een bepaald moment is er eigenlijk teveel actie aan de gang. Het had best iets minder gemogen want persoonlijk vind ik het iets teveel van het goede. Al die replicators hadden niet gehoeven. Volgens mij konden er ook andere leuke dingen worden bedacht.

Ik heb een gelekte versie gezien, dus dat betekent dat de film grafisch nog niet helemaal klaar was, maar ik vond het er nu al mooi uitzien.

Acteren: Zoals we het gewend zijn van de acteurs. Erg leuk.
Muziek: De bekende Stargate muziekjes.

Totaal: Op dit moment 3,5 sterren, maar wanneer de DVD uit is (die ik zeker ga kopen) verandert dit misschien.

Eventjes een update,
stargate sg1 wordt nog steeds uitgezonden en wel s'morgens vroeg om 5:05 uur.
Ook ik ben een groot fan.
Dus ik had ook liever dat deze in de bios zou komen maar halaas.
We zullen het moeten stellen met de dvd.

avatar van MuchTheSame
Ikzelf ben, zowel, geen Stargate als Star Trek fan. Maar mijn broertje wel..

Hier en daar zie ik dan wat afleveringen , maar voor mij is Stargate altijd nog de film die ik in de bios heb gezien in 1994. [Was toen de film die je moest zien ]

Ik heb niks tegen de Stargate Franchise, alleen kan deze Spin-off serie nooit het gevoel bij mij omhoog halen als bij die film uit 1994. Die was geweldig!

Film gezien en het voelt aan als 2 normale afleveringen. Niet echt aan te bevelen tenzij je net als ik een stargate fan bent.

hub_011
wat een stomme film en een stomme serie.spijt dat ik gekeken heb naar deze film.geef mij maar star wars.ik ben blij dat ze de stekker uit deze serie getrokken hebben.goed ook is het niet waard om op tv te laten zien.ze hadden het bij die film uit 1994 moeten laten die was gewoon heel goed.dus met andere woorden fuck sg-1 en fuck deze film nee lange aflevering.bah moet er gewoon van kotsen.het slechtste wat ooit gemaakt is.

hub_011 schreef:

Wat een eenzijdige reactie als je sg1 na de film zo slecht vond waarom heb je dan de serie gekeken en deze film als alles zo slecht is ?

avatar van balosa
waardig slot van het tiende seizoen, de film borduurt verder op de voorgaande afleveringen tegen de strijd tegen de Ori, ik heb me prima vermaakt met deze film, genoeg actie / spanning en humor op gelijkwaardig niveau zoals in de serie, dus voor de fans en diegenen die SG1 volgen kunnen gerust kijken, heb je nog niet alles gezien of hou je er niet van, kijk dan niet

Deze film was exact wat ik er van verwachte, namelijk een super knappe dubbel aflevering die eigenlijk het slot van seizoen 10 had moeten zijn. Niet te missen voor de stargate-fans!

avatar van stuffie
Ik vond het zeer slecht.

avatar van buitenbeentje
ik ben een heeeeeeeeeeele groote fan van stargate dus ik vond deze film ook heeeeeweeeel goed! 5,5,5,5,,5,5,5,5, het liefst 10 sterren omdat mike het zo geweldig doet

*****(*****)

avatar van Legan
Ik heb de film gezien en ook de serie in zijn beginjaren. Als onderdeel van een tv-serie is de film prima, maar als film schiet het toch tekort. Op het gebied van effecten, dialogen, decors en aankleding, etc...

4,0 uit 10 (2,0*)

avatar van Tejoos
Ik heb hem net gekeken en ik vond het een waardige afsluiting van de Ori-verhaallijn. De filmmakers zijn trouw gebleven aan de serie en de hele film "voelt" dan ook aan als een hele lange aflevering.
Ik als "die hard" Stargate fan kan er alleen maar vol lof over spreken. Ik kijk uit naar de volgende en laatste (snif snif) Stargate film.
5 volle punten van mij.

Legan schreef:

4,0 uit 10 (2,0*)

De makers hadden ook niet de intentie om dit voor een breed publiek te maken. Alhoewel er op de retail DVD een special staat waarop de leek een beetje wordt bijgebracht wat er in seizoen 09 en 10 is gebeurt. De volgende film continuum is beter te bekijken als losse film.

Tejoos schreef:
5 volle punten van mij.

Zeg komen er misschien nog meer hoor.

hub_011 schreef:

Ten eerste: doe nou eens wat aan je taal gebruik.
Ten tweede: jij kan op het moment van je bericht plaatste nooit de film in zijn uiteindelijk versie hebben kunnen zien. Hij kwam pas in Amerika op 11 maart en hier pas in april op DVD.
En ten slotte: terecht dat ze de stekker eruit hebben getrokken? Dit was nou zo'n "hitserie" zoals Veronica het noemt. Anders waren er nooit 10 seizoenen gemaakt + 2 spin-offs + 2 DVD films + een 3e spin-off in de maak.

hub_011
EspenSGX schreef:

Ten eerste: doe nou eens wat aan je taal gebruik.

het is gewoon een slechte film en ik had hem wel al gezien heb je wel eens van downloaden gehoord van een pay server in zeer goede kwalitijd en ik blijf bij mijn woorden die ik heb gebruikt het is gewoon om te kotsen.

avatar van Legan
hub_011 schreef:
... in zeer goede kwalitijd...
Wat voor tijd ?

hub_011 schreef:
ik ben blij dat ze de stekker uit deze serie getrokken hebben.goed ook is het niet waard om op tv te laten zien. fuck sg-1

hub_011 schreef:

Downloaden van een pay server. Hmm.. Ik begrijp niet hoe een persoon in jouw status wel zo een film zou downloaden, en ook nog eens voor geld, sorry hoor maar het komt gewoon niet geloofwaardig overeen.