Stage Struck (1925)

geregisseerd door Allan Dwan
met Gloria Swanson, Lawrence Gray en Gertrude Astor

Jennie is een serveerster in een rivier stadje in West Virginia. Elke dag probeert ze indruk te maken op een klein publiek. In haar dromen is ze een beroemde actrice, onweerstaanbaar voor mannen. Het probleem is dat haar vriend, de kok Olme, niet eens weet dat ze nog leeft. Hij is smoorverliefd op een actrice op een theaterboot. Jennie neemt een baan op de boot en wil indruk maken op het publiek, om zo Olme's aandacht te winnen.

lowhusky
Federico Fellini zag deze film in Italië en het was een inspiratie voor zijn oscarwinnende film Nights of Cabiria. Deze film lijkt me een must-see. 9,2 op imdb en geliefde film.

avatar van matthijs_013
Jemig! Waar is deze verkrijgbaar dan?

Onvindbaar

lowhusky schreef:
Federico Fellini zag deze film in Italië en het was een inspiratie voor zijn oscarwinnende film Nights of Cabiria. .

Het is overigens niet helemaal zeker. Een scene uit deze film leek heel erg op die van Nights of Cabiria....Fellini heeft deze film gezien maar we weten dus niet zeker of hij geïnspireerd werd door deze film.

avatar van John Milton
online zwerft een cam versie rond. Iets waar ik normaal mijn neus op voor zou trekken, maar het schijnt de enige manier te zijn om deze te zien, op een filmprint na. Ik hoop hem ooit op het grote doek te zien, Glorious Swanson