The Deep Blue Sea (1955)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Anatole Litvak
met Vivien Leigh, Kenneth More en Eric Portman

Hester Collyer is de verontruste vrouw van een Londense advocaat. Gepijnigd door emotionele problemen, besluit ze de rug toe te keren en haar liefdeloze huwelijk achter zich te laten. Ze ontmoet een knappe RAF officier, en besluit om met hem samen te wonen. Wanneer haar minnaar nogal oppervlakkig en onbetrouwbaar blijkt te zijn, probeert Hester zelfmoord te plegen. Ze wordt gered door een gokker, en voormalig dokter, en hij weet haar te overtuigen om haar zelfvertrouwen op te poetsen en een leven te beginnen waar ze niet alleen maar op mannen moet rekenen.

avatar van Mochizuki Rokuro
Het oeuvre van Vivien Leigh is al klein (<20 films) en deze is ook nog eens onvindbaar. Anatole Litvak is wel een interessant 'romantisch-met-melancholische-inslag' regisseur die met vele 'grote dames (Ingrid Bergman, Bette Davis, Barbara Stanwyck, Olivia De Havilland, Ann Sheridan en dus Vivien Leigh) heeft gewerkt, dus ben hier wel benieuwd naar, temeer omdat het verhaal vaker 'met visie' is verfilmd.

avatar van Darbie
Sterk Brits Drama !