Da Jue Dou (1971)

Alternatieve titels: Duel of the Iron Fist | Revenge of the Dragons | The Duel | Iron Fist Pillage | Duel of the Shaolin Fist | Daai Kyut Dau | 大決鬥 | 大决斗

Hongkong
Actie / Drama
113 minuten / 98 minuten (VS)

geregisseerd door Cheh Chang
met Lung Ti, David Chiang en Ping Wang

Chieh, een jong lid van een gangster-bende, wordt verbannen nadat een gevecht met zijn baas eindigt in diens dood. Als hij na een jaar weer terug keert, ontdekt hij dat zijn oude bende samen is gaan werken met de bende die verantwoordelijk was voor de dood van zijn vader. Deze nieuwe bende besluit om Chieh te doden. Chieh weet enkele van zijn oude vrienden uit de bende over te halen om met hem de strijd aan te binden met zijn nieuwe vijand.

lowhusky
Gekozen door Quentin Tarantino voor de "First Quentin Tarantino Film Fest" in Austin, Texas, 1996

avatar van Scorpio11
1 van de eerste Kung Fu films die ik gezien heb. Matig