Pi Li Shi Jie (1985)

Alternatieve titels: Disciples of the 36th Chamber | Disciples of the Master Killer | Master Killer III | 霹靂十傑

Hongkong
Actie

geregisseerd door Chia-Liang Liu
met Hou Hsiao, Li-Li Li en Chia Hui Liu

Wanneer Fong Sai Yuk de woede van de Machu-bende op zijn hals haalt, stuurt zijn vader, uit angst voor represailles, Fong en twee andere zoons naar een Shaolin-tempel, waar de bende zijn zoons geen kwaad kan doen. In de tempel blijken de broers echter niet zo veilig als hij dacht.

Het zal nog wel eventjes duren waarschijnlijk, maar ik nader de meest legendarische Shaw Bros productie beetje bij beetje.

Vond dit in ieder geval een erg leuke voorbereiding. Liu maakt er een aardig luchtige film van met een hoop comedy. Had ik eigenlijk niet meteen verwacht.

De film blinkt vooral uit in de vechtscenes, zoals steeds erg origineel en van hoog niveau. Alles vlot en vloeit heel mooi in elkaar, de gevechten worden goed in beeld gebracht en de stunts zijn indrukwekkend. Dat hele eindgevecht is dan ook gewoon erg cool.

Grappig ook op Liu zelf weer even aan het werk te zien, al heeft hij hier niet erg veel te vechten.

Onderhoudend en vermakelijk, met enkele indrukwekkende momenten en een luchtig sfeertje. Tof filmpje, toffe regisseur

Ramon K
Op naar Return to the 36th Chamber dan maar OH want ik heb het vermoeden dat je die nog leuker vindt!

Misschien moet ik inderdaad maar eens wat specifieker achter de films van Liu aan. Tot nu toe toch de Shaw Bros regisseur die mij het meest lijkt aan te spreken.

We zullen eens kijken wat we allemaal kunnen opgraven van de beste man, want deze film kwam ik eigenlijk weer eerder toevallig tegen.