ad
  • 8.110.286 stemmen

Harry and the Hendersons (1987)

Familie / Komedie | 110 minuten

Genre: Familie / Komedie

Alternatieve titel: Bigfoot and the Hendersons

Geregisseerd door: William Dear

Met onder meer: John Lithgow, Melinda Dillon en Kevin Peter Hall

Releasedatum: 5 juni 1987

Over Harry and the Hendersons

"When You Can't Believe Your Eyes, Trust Your Heart."

De familie Henderson is net op weg naar huis van een uitstapje wanneer ze iets vreemds aanrijden. Ze stoppen, en in de overtuiging dat het merkwaardige wezen dood is, nemen ze het mee. Maar wat schetst hun verbazing dat het helemaal niet dood is, maar zelfs heel levendig en heel geestig - onder een nogal angstaanjagend uiterlijk. Ook al is hij wat onhandig in hun huis, besluiten ze hem toch in het gezin op te nemen. Wat ze echter niet weten, is dat er een kwaadaardig persoon op hem jaagt.

imageimageimageimageimage

'Mouse' Woman

avatar van Ralfke

Ralfke

• 1950 stemmen

Op de basisschool kregen we deze film vaak voorgeschoteld; toen vond ik hem heel leuk. Vanwege het nodige sentiment toch ***.

avatar van Sparkle

Sparkle

Ik heb nooit van dit soort films gehouden. Das altijd hetzelfde: vreemd wezen, jacht, gevangen, verlost, thuis.

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Het spijt me Pjotr, Harry bestaat ook niet. Net als Sinterklaas en de Paashaas trouwens ...

avatar van pjotr

pjotr

........toch wacht ik nog even het antwoord van M. Rodriguez Fan af als je het niet erg vind.....;-)

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Begrijpelijk, uiteraard ...

We zouden een berichtje moeten posten bij "JFK", misschien krijgen we dan wel te horen dat dat echt een fantastische film is, en geheel verzonnen door Oliver Stone.

avatar van Waku

Waku

Zeer leuke en innemende komedie.

De lompe Big Foot is ontwapenend.

Leuke kruising tussen de tv serie Alf en Spielbergs'ET.

Al is ET uiteraard wel van een hoger niveau..

avatar van AGE-411

AGE-411

vorm een zin met de volgende woorden:

belachelijk ik nog nooit heb gezien zoiets

ik heb nog ooit zoiets belachelijk gezien

avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

Het heet een komedie te zijn, helaas kan ik er niet om lachen.

avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

• 20047 berichten
  • 2043 stemmen

Mijn 3e bioscoopfilm. Puur jeugdsentiment dus. Daarna nog weleens gezien (lang geleden), dus ik weet niet wat ik er nu van zou vinden. Als kinderfilm zeer geslaagd.

3 sterretjes voor het jeugdsentiment! En qua kerel in een pak is die Harry zo slecht nog niet, want daar spant ongetwijfeld de man in een berenpak in Hercules in New York de kroon (zoek gerust eens op Youtube).

avatar van aunuscus

aunuscus

mooie film heb hem net gezien

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Kan me herinneren dat het volgens mij zielig moest voorstellen. Voor de rest was het wel een redelijk grappig filmpje. Ik hou het bij een 2,5.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Zag vroeger de serie geregeld op TV voorbij komen en nu eindelijk de filmversie gezien. En het is precies wat je kan verwachten, de film volgt de E.T.- formule tot in de puntjes. Maar Harry and the Hendersons heeft wel een paar sterke kanten. John Lithgow is altijd een prettige lead. En dat mag ook wel, want de rest van het gezin is tamelijk inwisselbaar. Gelukkig is er ook nog Harry; een fantastisch en zeer sympathiek karakter, met z'n geweldige grijns. Mooie design van Rick Baker en ook goed neergezet door Kevin Peter Hall, de man die ook Predator in de eerste twee films speelde. De scènes tussen Lighgow en Harry zijn dan ook meteen het leukst wat deze verder vrij voorspelbare familiefilm - die sowieso wel iets grappiger had gemogen - te bieden heeft.

3 sterren.

avatar van clubsport

clubsport

• 1988 berichten

leuke brave familiefilm voor de kids , ach ja het heeft echt dat disneysausje wat we dit jaar ook al zagen in pete's dragon , leuk uitgevoerd met natuurlijk het verplichte happy afscheid .

avatar van teigertje

teigertje

Vroeger een enorme kas succes geweest.

Blijft een prachtige familie film.

Met de geweldige John Lightgow en Don Ameche.

Een parel van een classic.

avatar van maurice32

maurice32

teigertje schreef:

Vroeger een enorme kas succes geweest.

Blijft een prachtige familie film.

Met de geweldige John Lightgow en Don Ameche.

Een parel van een classic.

Mee eens, ik begrijp de lage beoordelingen ook totaal niet, maar ja smaken verschillen.

avatar van teigertje

teigertje