Harry and the Hendersons (1987)

Alternatieve titel: Bigfoot and the Hendersons

Familie / Komedie

geregisseerd door William Dear
met John Lithgow, Melinda Dillon en Kevin Peter Hall

De familie Henderson is net op weg naar huis van een uitstapje wanneer ze iets vreemds aanrijden. Ze stoppen, en in de overtuiging dat het merkwaardige wezen dood is, nemen ze het mee. Maar wat schetst hun verbazing dat het helemaal niet dood is, maar zelfs heel levendig en heel geestig - onder een nogal angstaanjagend uiterlijk. Ook al is hij wat onhandig in hun huis, besluiten ze hem toch in het gezin op te nemen. Wat ze echter niet weten, is dat er een kwaadaardig persoon op hem jaagt.

avatar van Ralfke
Op de basisschool kregen we deze film vaak voorgeschoteld; toen vond ik hem heel leuk. Vanwege het nodige sentiment toch ***.

avatar van Sparkle
Ik heb nooit van dit soort films gehouden. Das altijd hetzelfde: vreemd wezen, jacht, gevangen, verlost, thuis.

avatar van bioscoopzaal
Het spijt me Pjotr, Harry bestaat ook niet. Net als Sinterklaas en de Paashaas trouwens ...

avatar van pjotr

........toch wacht ik nog even het antwoord van M. Rodriguez Fan af als je het niet erg vind.....;-)

avatar van bioscoopzaal
Begrijpelijk, uiteraard ...

We zouden een berichtje moeten posten bij "JFK", misschien krijgen we dan wel te horen dat dat echt een fantastische film is, en geheel verzonnen door Oliver Stone.

Zeer leuke en innemende komedie.
De lompe Big Foot is ontwapenend.
Leuke kruising tussen de tv serie Alf en Spielbergs'ET.
Al is ET uiteraard wel van een hoger niveau..

avatar van AGE-411
vorm een zin met de volgende woorden:

belachelijk ik nog nooit heb gezien zoiets

ik heb nog ooit zoiets belachelijk gezien

avatar van Ace Hanlon
Het heet een komedie te zijn, helaas kan ik er niet om lachen.

avatar van Nicolage Rico
Mijn 3e bioscoopfilm. Puur jeugdsentiment dus. Daarna nog weleens gezien (lang geleden), dus ik weet niet wat ik er nu van zou vinden. Als kinderfilm zeer geslaagd.

avatar van psychobilly
3 sterretjes voor het jeugdsentiment! En qua kerel in een pak is die Harry zo slecht nog niet, want daar spant ongetwijfeld de man in een berenpak in Hercules in New York de kroon (zoek gerust eens op Youtube).

avatar van aunuscus
mooie film heb hem net gezien

avatar van movie acteurs
Kan me herinneren dat het volgens mij zielig moest voorstellen. Voor de rest was het wel een redelijk grappig filmpje. Ik hou het bij een 2,5.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Zag vroeger de serie geregeld op TV voorbij komen en nu eindelijk de filmversie gezien. En het is precies wat je kan verwachten, de film volgt de E.T.- formule tot in de puntjes. Maar Harry and the Hendersons heeft wel een paar sterke kanten. John Lithgow is altijd een prettige lead. En dat mag ook wel, want de rest van het gezin is tamelijk inwisselbaar. Gelukkig is er ook nog Harry; een fantastisch en zeer sympathiek karakter, met z'n geweldige grijns. Mooie design van Rick Baker en ook goed neergezet door Kevin Peter Hall, de man die ook Predator in de eerste twee films speelde. De scènes tussen Lighgow en Harry zijn dan ook meteen het leukst wat deze verder vrij voorspelbare familiefilm - die sowieso wel iets grappiger had gemogen - te bieden heeft.

3 sterren.

avatar van clubsport
leuke brave familiefilm voor de kids , ach ja het heeft echt dat disneysausje wat we dit jaar ook al zagen in pete's dragon , leuk uitgevoerd met natuurlijk het verplichte happy afscheid .