Waiting to Exhale (1995)

Komedie / Drama

geregisseerd door Forest Whitaker
met Whitney Houston, Angela Bassett en Loretta Devine

Van vier Afro-Amerikaanse vrouwen zijn er drie op zoek naar de perfecte man en is de vierde net gescheiden, nadat haar man haar voor een andere vrouw heeft verlaten. In de periode hierna worstelt elk van hen met nieuwe banen en nieuwe liefdes.

avatar van geronimo
Liever Set it Off.

avatar van Rujar
Volgens mij moet je vrouw zijn om dit leuk te vinden.

avatar van 93.9
Bijvoorbaat helemaal ruk!

avatar van Fran
Deze film is behoorlijk saai. De voice-over is heel langdradig en oninteressant. Er gebeurt ook vrij wienig dus ik kan dit nou niet bepaald een goeie film noemen.

Toch waren er ook een paar pluspunten waardoor ik de film niet geheel een onvoldoende kan geven. Angela Basset zette echt een waanzinnig sterke rol neer. Die scene waar ze de kleren van haar man uit de kast rukt om ze in de brand te zetten is echt zo indringend en waanzinnig goed ! Kippevel kreeg ik ervan toen ze die tirade hield.

Verder kon ik het wel waarderen dat er niet zo'n standaard happy end in de film zat. Het had voor mij helemaal een afknapper geweest als iedere vrouw uiteindelijk bij de man van hun dromen terecht kwam. Het is zoals de realiteit. Soms heb je het geluk een man te vinden die echt bij je past en soms moet je verder met alleen jezelf. Dat vond ik wel weer een sterk punt !

Dus geen onvoldoende maar wel een zwak.

avatar van notorious_kim
Zeer saaie film, ik vind het verbasingwekkend dat ik deze zelf heb uitgekeken.
Ik kan over deze film niet eens zeggen dat het een middelmatige film is, hij is gewoon ondermaats. Het drama wordt niet goed weergegeven, buiten hier en daar een kleine grap is de film heel flauw om een comedy drama te moeten voorstellen. De cast overtuigt niet, de enige die ik feitelijk goed vond in haar rol is Loretta Devine, die ik trouwens meestal el goed vind in haar rollen. Qua inbeeldzetting en dialoog was deze film ook een totale nul, en ik heb echt geen enkel gevoel bij deze film overgehouden. Flopfilm!

avatar van VierkanteOogjes
Dus geen onvoldoende maar wel een zwak. [/quote]

2 sterren zijn volgens mij onvoldoende

avatar van FunkStar
De film is een lange zit. Hij komt traag en langdradig op gang. Dat neemt niet weg dat Angela Bassett en Whitney Houston goed acteren! Ook de andere dames komen goed uit de verf.

In de film hoor je veel muziek van Babyface o.a. de hit Exhale (Shoop Shoop) van Whitney Houston.