Marilena de la P7 (2006)

Roemenië
Drama / Fantasy

geregisseerd door Cristian Nemescu
met Gabriel Huian, Madalina Ghitescu en Gabriel Spahiu

Deze film speelt zich af in de grimmige buitenwijken van Boekarest. De dertienjarige Andrei is stapelverliefd op Marilena, een prostituee. Op een dag steelt hij de stadsbus van zijn vader om indruk op haar te maken.

Zeer onderhoudende film die voor mijn veel te vroeg was afgelopen.
Het zijn een stelletje rukkers

avatar van Marvinleeaday
Echt een mooie film die, denk ik, juist door de korte speelduur niet aan waarde inboet.

Korte film van regisseur Cristian Nemescu, die op jonge leeftijd nog voor de première van zijn romantische klucht California Dreamin' (2007) bij een auto-ongeluk om het leven kwam. Film gaat over een aankomende puber, die worstelt met zijn hormonen en daarvoor een uitlaatklep zoekt bij een weliswaar jonge, maar toch al door de wol geverfde prostituee uit de buurt. Boeiend, met een raadselachtig, cru einde.