Gekijôban Poketto Monsutâ Adobansu Jenerêshon Pokemon Renjâ to Umi no Ôji Manafi (2006)

Alternatieve titels: Pokémon Ranger and the Temple of the Sea | Pokémon 9: Pokémon Ranger en de Tempel van de Zee | 劇場版ポケットモンスターアドバンスジェネレーション ポケモンレンジャーと蒼海の王子 マナフィ

Japan
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Kunihiko Yuyama
met de stemmen van Rica Matsumoto, Yûji Ueda en Fushigi Yamada

Ash gaat verder met zijn opdracht om 's werelds grootste Pokémon trainer te worden, samen met zijn beste vriend Pikachu. Tijdens hun reis vinden ze het ei van Manaphy, en zijn beschermer, Pokémon Ranger Jack "Jackie" Walker. Jackie's missie is om het ei te beschermen voor de Phantom Pirate. Ash en zijn vrienden helpen hem daarbij, en proberen het ei terug te brengen naar de Sea Temple.

avatar van Onslaught
De hoeveelste Pokemon film is dit nu?

avatar van Sanderkeuh

4. Pokémon 4Ever
5. Pokémon Heroes
6. Pokémon: Jirachi Wishmaker
7. Pokémon: Destiny Deoxys
8. Pokémon: Lucario and the Mystery of Mew
9. Pokémon Ranger and the Temple of the Sea
10. Dialga VS Palkia VS Darkrai (Die is nog niet uit.)

'Mewtwo Returns' hoort er eigenlijk ook ergens tussen... Maar dat zijn eigenlijk 3 Special Episodes als 'k me niet vergis.

avatar van The One Ring

4. Pokémon 4Ever
5. Pokémon Heroes
6. Pokémon: Jirachi Wishmaker
7. Pokémon: Destiny Deoxys
8. Pokémon: Lucario and the Mystery of Mew
9. Pokémon Ranger and the Temple of the Sea
10. Dialga VS Palkia VS Darkrai (Die is nog niet uit.)

Nee, dat is gewoon één film. We zitten dus op 11 Pokémonfilms.

Hier heb ik mijn favoriete pokemon leren kennen van de 4de generatie, helaas kon ik alleen maar de eerste kwartier zien. kan niet wachten totdat ik hem weer volledig kan bekijken.

nokkie335
hele mooie film, maar het is wel weer z'n standaard pokemon drama. maar goed ik hou er van en duz 4,5**

Het is gewoon weer een pokemon film netals andere films die uit zijn gekomen.
Dus in andere woorden weer een boeiende film en heel erg goed uitgewerkt.5

avatar van martinovitch
:d nog niet gezien maar mji zecht het steeds minder

avatar van DeCol
Wel aardig maar ik vind de films niks bij de serie. Films bevatten een leuk verhaal maar zijn over het algemeen hetzelfde.

avatar van JohnWilliams
Ook dit is een goeie film, ga hem morgen ook kijken als ik vroeg wakker ben.

avatar van Minority_Check
het is allemaal te kinderachtig
de eerste blijft nog steeds de beste

avatar van JohnWilliams
Minority_Check schreef:
het is allemaal te kinderachtig
de eerste blijft nog steeds de beste

Kinderachtig, valt toch wel mee...

film_kaza
Helaas JohnWilliams maar pokemon is meer kinderachtig dan volwassen.

Ok het begon wel leuk. Beetje mysterieus en soms zelfs grappig. Maar ja..... het duurde niet lang of het werd weer zo'n slecht, cliché lang saai en nergens op slaant heldenverhaaltje van pokemon. Waardeloos... het kan net zo goed de eerste of 2e pokemon films zijn. Het maakt niks uit. alles is hetzelfde en de stemmen zijn oook vele male slechter geworden. "Hij is een gemene gast"... daar hoef ik niet naar te kijken.

avatar van wallie550
saaai...

avatar van jumpstylemovie
Beetje trage film met wat minder leuke pokemon.
Wel mooier gemaakt.
Maar ze beginnen nu echt een keer de spot te drijven met legendarische pokemons , door zoveel films te maken.
3***

avatar van planet_of_death
Deze film begint redelijk maar verzuipt later in allerlei clichétjes.

avatar van bennyboy
echt slecht.
ik vond die vorige beter

jirachi03
Er zijn al 12 films na het deel Darkrai vs palkia vs dialga
is nu al Giratina and the bouquet of the sky

officieel heet film 10 the rise of darkrai... en je hebt gelijk dat er twaalf films zijn maar de twaalfde is nog in ontwikkeling in japan en die zou heten dialga vs palkia vs giratina (vs arceus(dat wisten ze nog niet zeker))

avatar van mierenmark
eeehhhhh kijken jullien nog naar pokemon?

avatar van Phoebe318
Dit is volgens mij de enige die ik nog moet zien
Maar ik denk bij voorbaat al dat ik hem niet beter zal vinden dan deel 1.
Ben benieuwd

avatar van SolidKevin
Een beetje een te emotionele pokémon film. De emoties knallen een beetje teveel van het scherm. Voor een tekenfilm vind ik dat niet zo gepast.

avatar van Yuffira_San
SolidKevin schreef:

ik vond het juist de meest gevoelloze en saaie pokemon die k tot hiertoe gezien heb.

avatar van Triztan
mierenmark schreef:
eeehhhhh kijken jullien nog naar pokemon?

Ja duh! Pokémon is gewoon goud oud en heel nostalgisch jeugdherrinneringen ophalen.

avatar van maus9
Triztan schreef:

Precies!!!

avatar van SolidKevin
Yuffira_San schreef:

Ik vond al dat gejank van May zo irri. Werd er een beetje (zee)ziek van.

avatar van Xen0n
maus9 schreef:

Precies!!!

Dat is waar, maar die van vroeger waren wel heel wat leuker...

De series zijn altijd beter geweest als die films, deze film vond ik ook zeer matig.

Doe mij die eerste serie maar, dat was toen echt geweldig
Ik snap ook niet waarom er veranderd is met de grafische aspecten van die films. De omgeving ziet er heel anders uit als de personages. Het lijkt wel alsof je 2 films zit te zappe...

sjano1244
Triztan schreef:

daar ben ik het zo mee eens dat ik als 20 jarige zeg dat pokemon gewoon het einde is. Vooral toen ik wat jonger was. Dus ja we kijken er nog steeds naar. For Real!!!

sjano1244
Over die film ik vond het zo vet en best wel verrassend dat ik het echt sfeervol en met groot vermaak heb kunnen kijken.

Gewoon zoals gewoonlijk een geweldige film

avatar van Nigelwestland
Ik vind dit niet echt een superleuke film. Maar hij is wel leuk. Niet een van de beste maar toch wel een 3 waard

avatar van The One Ring
"Alweer en ei", zegt James ergens aan het begin van de film, duidelijk een knipoog naar het feit dat een mysterieus ei al eerder de basis heeft gevormd van een Pokémonfilm, maar hij verwoord daarmee ook mijn gevoelens bij Temple of the Sea. Dit is misschien de meest foutloze film uit de reeks tot nu toe, maar vooral ook omdat alle onderdelen die in het verleden het best leken te werken recycled zijn. Dat zou dit de ultieme Pokémonfilm kunnen maken, maar als we spreken uit het 'beste uit vorige Pokémonfilms' hebben we het nog steeds niet over iets bijzonders, wat er vooral voor zorgt dat dit als een herhaling van zetten voelt. Daar komt nog eens bij dat de speelduur een pak langer is dan voorheen (in het middenstuk komt er geen eind aan de verplichte scènes waarin Pokémon wat spelen en vrolijk rondspringen; altijd mijn minst favoriete scènes), terwijl het verhaal dan weer eenvoudiger is dan ooit, dus het sleept op een gegeven moment. Die Pokémon Ranger lijkt er eerst wat verfrissende James Bond-actie in te gooien, maar wordt na de openingsscène eigenlijk niet meer fatsoenlijk gebruikt. Het enige wat de film van zijn voorgangers onderscheidt is de schurk, die qua uiterlijk en persoonlijkheid wat uit de toon valt van eerdere slechterikken, maar wel wat vermakelijker is. Verder is dit vooral degelijkheid troef, maar degelijkheid betekend weinig als je naar Pokémon kijkt.