Underbara Älskade (2006)

Alternatieve titel: Suddenly

Zweden

geregisseerd door Johan Brisinger
met Anastasios Soulis, Michael Nyqvist en Sten Ljunggren

Lasse (Michael Nyqvist) rijdt met zijn gezin over een landweg als hij plots uit moet wijken voor een jong hertje. De auto knalt tegen een boom, en zijn vrouw en jongste zoon zijn op slag dood. Negen maanden later heeft Lasse dit nog steeds niet kunnen verwerken, en doet een poging tot zelfmoord. Nadat hij ontslagen is uit het ziekenhuis besluit hij met zijn oudste zoon, Jonas (Anastasios Soulis), een paar weken door te brengen in hun vakantiehuis in Götenburg.

avatar van zembla
Zweeds drama van de bovenste plank. Uitstekend geacteerd, Ontroerend slot. Aanrader dus.

Meer dan uitstekend drama over verlies en verdriet, Michael Nyqvist zet weer eens een glansrol neer als de met pijn vervulde vader, ook een aardige rol van Moa Gammel als de oudere vriendin (van de zoon) Helena .Het slot is inderdaad prachtig (brok in de keel)