Intersection (1994)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Mark Rydell
met Richard Gere, Sharon Stone en Lolita Davidovich

Architect Vincent Eastman is al zestien jaar gehuwd met Sally, aan wie hij voor een deel zijn succes te danken heeft. Het privé-leven van het paar stelt niet veel meer voor: in de loop der jaren is Vincent de koele perfectie van zijn echtgenote gaan haten. Wanneer Vincent de knappe journaliste Olivia ontmoet, valt hij onmiddellijk voor haar charmes. Maar Vincent heeft het voorgevoel dat Olivia niet tevreden is met een avontuurtje. Hij krijgt gelijk: hun romance is nog pril, wanneer Olivia eisen stelt waarop hij niet kan ingaan. Vincent is besluiteloos. Zijn vriend en medewerker Neal zet hem er toe aan om de knoop door te hakken. Wanneer hij op het punt staat om Olivia een afscheidsbrief te schrijven heeft hij een merkwaardige ontmoeting, die hem van idee doet veranderen.

neo (crew)
Les Choses nog niet gezien, maar deze vond ik toch wel aardig.Vooral de score van Newton Howard is perfect. 3 sterren

avatar van bisse
Wow wat een lage score voor een geweldige film. Prachtig drama/lovestory waarin zeeg goede acteerprestaties worden neergezet. Het verhaal is interessant,reeel en prachtig uitgewerkt. Tevens zit in deze film de mooist gefilmde autocrash ooit. Visueel ziet de hele film er ook prachtig verzorgt uit. Een absolute topper in zijn genre.4 ster

avatar van xenne
de autocrash is inderdaad zeer mooi gefilmd, en toch wel een erg mooie ontknoping van een film die moeilijk op gang wou komen. Gere & Davidovich leveren een sterke acteerprestatie af. beetje ondergewaardeerd deze film ... 3

avatar van speedy23
Amerikaanse remake van Les Choses De La Vie van Claude Sautet met Richard Gere in de rol van Michel Piccoli, een architect die moet kiezen tussen zijn chique, zakelijke en koele vrouw en zijn warme, levendige en spirituele vriendin. Hij doet dat tijdens een autorit, als hij zijn leven overdenkt. Hij hoeft de keuze niet echt te maken, want hij rijdt zich te pletter. Innemend debuut van Jenny Morrison, die de dochter van Gere speelt. En als Sharon Stone haar kleren aanhoudt, is ze net een echte actrice. Het Franse origineel is beter, al is deze film echt niet slecht...

Redelijk goede film, met een goede cast, waarbij Davidovich net dat tikkeltje beter is dan Stone.

Bloedeloos, leeg en enigermate bekend verhaal, bedoeld als tranentrekker en als een soort psychologische thriller, met in het algemeen domme dialogen. Wellicht boeit het verhaal niet door de vele oninteressante en niet overtuigende flashbacks. Het rare is dat, met meer vakmanschap, het een onderhoudende, bedachtzame film over de gecompliceerdheid van relaties had kunnen zijn.

avatar van isadora
Degelijk gefilmd elegant ingetogen liefdesverhaal. Verhaal plus onderliggende boodschap verrassend en voortreffelijk (halve punt extra). Hier en daar een mooi visueel plaatje. Film is verder nergens (audio of visueel) uitmuntend. Stone is wel erg beeldig in deze rol, maar ik ben persoonlijk erg dol op haar. (halve punt extra).

Nu al een klassieker, een film uit de jaren 90, maar wat lijkt het ver weg, te kijken naar mensen die nog roken, een shot met een telefoon met een antwoordapparaat er naast, Richard Gere die munten werpt in een praattelefoon langs de kant van de weg, de tijd van de pre - mobiel.

Het is een gemiddeld goede degelijke film, maar vanwege het voortreffelijke verhaal, en de mooie Stone, ja, ik ben om, 3,5 sterren.

Aanvankelijk bleek de film nog minder goed te zijn dan de vage herinneringen uit een eerste kijkbeurt. De cover geeft daarbij ook verkeerdelijk de indruk dat het om een thriller gaat. Maar naarmate de apotheose nadert toont de film pas echt degelijkheid. Jammer dat daar eerst een saai uur aan voorafgaat.

Niet te vergelijken met het origineel. Gewoon een film uit de Hollywood fabriek, die te weinig heeft gekeken naar de echte Choses de la vie. Btw...je kan natuurlijk niet op tegen Schneider, Piccoli en Sautet. Dat is een verloren strijd.