Hamisha Yamim B'Sinai (1969)

Alternatieve titels: La Battaglia del Sinai | The Battle of Sinai | Five Days in Sinai

1 stem

Israël / Italië
Drama / Oorlog

geregisseerd door Maurizio Lucidi
met Franco Giornelli, Assi Dayan en Sabi Dorr

Acht jonge en moedige Israëlieten in oorlog met de R.A.U. leiden een colonne van tanks voor een onderzoekende opdracht. Na een gevaarlijk gevecht met de Egyptenaren, waarbij één van hen hun helikopter vernietigt, bezetten de acht militairen een vijandelijke raketbasis. Een tegenaanval brengt het leven van hen evenwel ernstig in gevaar maar ondanks het feit dat ze in de minderheid zijn bieden zij moedig weerstand. Helaas raken ze steeds meer uitgeput...