Pensione Edelweiss (1959)

Alternatieve titels: Il Mistero della Pensione Edelweiß | Morte per Procura (nella Pensione Edelweiss) | Sursis pour un Vivant

1 stem

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Víctor Merenda en Ottorino Franco Bertolini
met Henri Vidal, Dawn Addams en Lino Ventura

De schrijver Jean Monnier is betrokken bij een auto-ongeval en wordt naar het ziekenhuis gebracht waar de artsen tot de unanieme conclusie komen dat hij geprobeerd heeft om zelfmoord te plegen. Tijdens zijn verblijf in de kliniek krijgt hij bezoek van een man die hem naar een hotel in de bergen uitnodigt, waar hij tegen betaling een perfecte dood kan sterven. Geïntrigeerd door het vreemde voorstel, stemt Jean toe, en vertrekt enkele dagen later naar het oord in de bergen. Van dan af wordt hij geconfronteerd met een reeks ongelooflijke gebeurtenissen die zullen leiden tot een verrassing einde.