99 Francs (2007)

Frankrijk

geregisseerd door Jan Kounen
met Jean Dujardin, Vahina Giocante en Jocelyn Quivrin

Octave Parango is een marketingmanager voor één van de meest prestigieuze kantoren van Parijs. Zijn talent en vooral zijn salaris brengen hem veel respect van zijn collega's in de branche. Octave bezit een luxueus ingericht appartement in een toplocatie in Parijs, draagt de duurste kostuums, bezoekt de jetset-gebieden, snuift cocaïne van honderden euro's per gram en heeft een zwak voor sportieve BMW's. Met andere woorden: Octave is het vleesgeworden ideaal van miljoenen aanbiddende jongemannen.

avatar van Chuck Taylor
De trailer ziet er toch wel geinig uit, kan best leuk worden dit.

avatar van krizl
best een vermakelijk filmpje van Jan Kounen maar niet zo goed als doberman 3*

KULTFILM! Moet je gezien hebben..

Een niet bepaald toegankelijke en genietbare drama-komedie. Wat absurde en fantaisistische (het ingeweven verhaal) satire op de reclamewereld binnenin onze opgefokte consumptiemaatschappij met een conclusie dat de kostprijs van reclame een heel stuk van de wereldarmoede zou kunnen opheffen, maar dat geldt natuurlijk ook voor andere sectoren. Enkele mooie en verrassende sekwenties (de trip), maar ook zekerlijk collage-achtig. Origineel en bijzonder en voor ver uiteenlopende commentaren en appreciaties vatbaar..

avatar van Zandadder
Dames en heren, gaat deze film zien als u de kans krijgt.

Bij vlagen geniaal. Veel om gelachen, soundtrack goed, humor zeer sarcastisch...