Down Periscope (1996)

geregisseerd door David S. Ward
met Kelsey Grammer, Lauren Holly en Rob Schneider

Al zijn hele leven droomt commandant Tom Dodge er van om een atoomduikboot te besturen en na een aantal zware trainingen is hij eindelijk bevoegd. Omdat hij zeer geliefd is bij zijn bemanning, is het een onaangename verrassing voor hem wanneer hij te horen krijgt dat hij geen promotie zal maken. De marine geeft hem de opdracht om met een oude verroeste onderzeeër uit de Tweede Wereldoorlog en een stel mislukkelingen als bemanning een zee-gevecht te houden die hij, naar hij later hoort, opzettelijk dient te verliezen. Dit om er voor te zorgen dat de superieure Amerikaanse zee-vloot als een overdonderde winnaar tevoorschijn komt. Laat dit de Commandant nu net niet bevallen en hij zet alles op alles om zijn ''tegenstanders'' een hak te zetten.

Inderdaad een soort Police Academy maar dan op een onderzeeër en slechter. Ik heb deze film volgens mij nog nooit volledig kunnen uitkijken want hij was gewoon slecht. De film bevat eigenlijk alleen maar flauwe en onderbroeken humor en dat is nu niet bepaald mijn soort humor. De cast van deze film valt nog enigszins mee en Kelsey Grammer (alias Frasier) doet het zelfs redelijk. Lauren Holly zag er in uniform met opgepompt decolleté best aardig uit maar dat was dan ook het enige pluspunt van haar in deze film.

Misschien lukt het me vandaag om deze film volledig te bekijken maar ik vrees het ergste.

Zelf vond ik dit een geniale film. Maar goed dat vond ik ook van de Police Acedemy films. Dus daar heb je weinig aan. Het is gewoon grappig, heeft een beetje actie en der zitten leuke acteurs in en tevens is het niet van die stomme films waar overdreven gedramatiseerd wordt, des te beter:) Heb m al eens gezien, nu weer, daarom dat mijn mening nut heeft (sowieso er wordt al gestemd op films waar nog geeneens een download van is, dus:S)

avatar van Spetie
Matige film, al viel het me nog mee. Een film als deze moet vooral grappig zijn en niet te serieus. Dat laatste is wel het geval, maar echt grappig wil de film nooit worden.

Grote storende factor in de film is vooral Rob Schneider, die weer eens behoorlijk schreeuwt en schmiert en totaal niet leuk is. toch heeft de film ook zeker pluspunten. De manier waarop de duikboot een paar keer de vijand op het verkeerde been zet is best leuk gedaan. ook Grammer en Holly doen het niet onaardig, evenals Macy, al is zijn rol nogal klein. Helaas slaan de meeste grappen de plank mis en is het grootste gedeelte van de film flauwheid troef. Er was echter nog redelijk door te komen.

lordmars
ik heb hem net gezien en ik moet bekennen dat ik hem echt grappig vond! ik hou wel van die slappe humor.

Ik heb het weer niet gered om hem volledig uit te kijken. Het zal er waarschijnlijk ook nooit van komen.

Gezien, in de tv-gids werd gesproken over een "verzorgde klucht inclusief fijne ondersteunende cast" ... Dat gaat me wat te ver, maar het is een aardige "niet-te-hoeven-nadenken-film" Puur vermaak, geen dijenkletser. Grammer doet het redelijk. Rob Schneider vond ik vreselijk, maar ja, dat is ie in al zijn films... Twee-en een halve ster!

avatar van Freekers
Laatst weer op TV gezien, blijft een 'gauwe auwe' in mijn opzicht. Niet echt een uitblinkertje, maar kijkt lekker weg.
Ouderwetse humor, maar toch lekker vermakelijk.
Als je niets meer te kijken hebt, zeker leuk om eens te doen !

3 sterren.

avatar van chameau 1
Deze film lang geleden gezien Vond hem erg grappig.Wat Freekers zegt ouderwetse humor0.

ach ja, gewoon een leuke "zondagmiddag niet teveel nadenken lachfilm"... en ondanks dat de grapjes over het algemeen van het flauwe niveau zijn (zoals eigenlijk altijd met dit soort films) betrapte ik mezelf en me vriendin erop dat we toch regelmatig moesten lachen! Nee ik heb ze zeker slechter gezien... ook beter dat wel!

avatar van vrossi
leuke film, dat dronken vissers stukje of die scheet wie zo stonk. ik weet niet waarom maar ik lag in een deuk..

avatar van Lefgozer
Het is dat ik moest oppassen (even de aardige oom uithangen) en er verder niks op tv was... Ik vond dit echt een bar slechte film. Kan Leslie Nielsen-achtige humor altijd wel waarderen, maar dit trok ik echt slecht.

avatar van tommykonijn
Aardig vermakelijke, luchtige film. Kelsey Grammer is nooit een van mijn favoriete acteurs geweest maar hier was hij tenminste nog redelijk. Rob Schneider vind ik normaal wel leuk, en hij speelde opzicht een leuk personage maar er werd bijna niks uitgehaald. Erg jammer vond ik. De film barst van de stereotypes maar dat ik nou echt om ze heb kunnen lachen zou ik niet zeggen. Ik heb wel een paar keer geglimlacht en misschien een of twee keer hardop gelachen maar dat was maar van korte duur. Gelukkig duurt de film sowieso niet zo lang. Naar het einde toe wil de film geloof ik wat spannend - serieus overkomen. Dat had van mij niet gehoeven. In zijn geheel is het een leuk filmpje om gezien te hebben, maar ook niet meer dan dat.

avatar van Aapje81
Als fan van "Frasier" wilde ik deze film eens een kans geven maar het was allemaal erg ondermaats. Aan Kelsey Grammer ligt het niet. Hij speelt best ok al haalt hij nergens het niveau van Frasier.

De rest van de toch wel bekende cast acteert erg zwak. Rob Schneider is ronduit slecht en ook Bruce Dern moet zich schamen. Het enige pluspunt is dat het allemaal met plezier gedaan is maar dat maakt dit nog geen goede film.

Zwak.

avatar van tbouwh
Zeer matige film, die maar bij vlagen een beetje grappig is. Dodelijk voor een komediefilm. Zwakke regie ( te duidelijk zichtbare bluescreens ), zwak acteerwerk. Een van de karakters wekte zelfs behoorlijke irritatie op ( degene die ´overboord wordt gegooid´. Enkel de scene waarin een bemanningslid een walvis imiteert vond ik nog wel de moeite waard . Ik heb me nog wel enigszins vermaakt en de film duurde gelukkig niet te lang. Vandaar geen minimale score. 1,5*

Leuke komedie, niks mis mee.

avatar van ambrosini
een lachertje

Ik heb een film gezien, maar er verder werkelijk niets van onthouden. Kelsey Grammar is een sympathiek acteur, maar heeft met het domme script in een film als deze helemaal niets te doen. De rest van de cast had al weinig talent erbij zitten om het nog te verbeteren, maar de aanwezigheid van Rob Schneider verraadde al dat er ook weinig meer in zat. Gelachen heb ik niet. Sterker nog, bij vlagen heb ik me afgevraagd of de film echt komisch bedoeld was. Als ik verder nog iets onthouden zou hebben, zou ik er nog wel een langere recensie van maken, maar ik heb verder echt niets onthouden. Het ene oor in, het andere oor uit.

avatar van Elchapo
Gisteravond nog maar eens op TV gekeken,tja ach als tijdverdrijf......2.5 stars.

avatar van Hendrick99
Leuke film als je een niet al te hoog verwachtingspatroon hebt van comedy's met een militair setting. Kelsey Grammar doet het goed als rustige. bijna vaderlijke commandant. De rest van zijn bemanning bestaat uit een stelletje zorgvuldig geselecteerde mafkezen. Tel daar bij op dat één van de officieren een aantrekkleijk jongedame blijkt te zijn, dan liggen de komische verwikkelingen voor het grijpen.
Geen film die je elk jaar terug wilt zien, misschien eens in de 5 jaar. Al met al toch wel een '3' waard.

avatar van ILDIB
te gemakkelijk en stereotiep maar net vermakelijk genoeg.