Ostia (1970)

Italië

geregisseerd door Sergio Citti
met Laurent Terzieff, Franco Citti en Anita Sanders

Twee broers, Rabbino en Bandiera, gaan steeds meer familair om met een jong meisje dat ze in een park hebben leren kennen. Ze vertellen elkaar hun droevige en gewelddadige familie-ervaringen en worden een stel van drie onafscheidelijke vrienden. Wanneer de jongens worden gearresteerd, beweert het meisje de minnares van Bandiera te zijn om de toestemming te verkrijgen hen in de gevangenis te bezoeken... De keuze van Bandiera, die ze nam zonder Rabbino te willen kwetsen, veroorzaakt evenwel een ongecontroleerde uitbarsting van jaloezie. Wanneer ze vrijgelaten worden uit gevangenis, leidt een hevige ruzie tussen de twee broers tot een tragisch einde.