Wedding Present (1936)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Richard Wallace
met Joan Bennett, Cary Grant en George Bancroft

Wanneer Charlie Mason wordt gepromoveerd van verslaggever tot redacteur, staat zijn relatie met journaliste Rusty Fleming op het spel. Hij verliest haar en hoort enige tijd later dat zij verloofd is met een ander. Charlie laat dat niet op zich zitten, maar neemt ontslag en probeert Rusty opnieuw voor zich te winnen.

Vermakelijke komedie waarin Cary Grant weer lekker op dreef is. Ik moest een beetje denken aan His Girl Friday van een paar jaar later, omdat Grant daar opnieuw een soortgelijk personage in de journalistiek vertolkt.

HGF is wel een stuk beter en gehaaider dan deze film. Daarbij vind ik Rosalind Russell in HGF wat overtuigender dan Joan Bennett, die hier niet helemaal uit de verf komt.

Al met al een bijzonder leuke film, wat mij betreft zeker 3,5* waard.

avatar van erniesam
Leuke film, hoewel het verhaaltje erg luchtig aandoet. Als groot Cary Grant fan is het leuk om hem eindelijk eens in een rol te zien, waarin hij zijn kwaliteiten kwijt kan: snappy dialogen, battle of the sexes en een clownachtig karakter. Samen met Big Brown Eyes uit hetzelfde jaar, vormt deze film de opstap naar zijn meesterlijke doorbraakfilm The Awful Truth (1937).

Het verhaaltje heeft niet veel om het lijf: twee journalisten die verliefd op elkaar zijn en willen trouwen, kibbelen de hele film door met elkaar en raad eens wat de uitkomst is? De chemie tussen Grant en Bennett is erg goed en beide zijn goed in dit soort komedie. Het is leuk om eens een komische George Bancroft te zien en een norse William Demarest doet het altijd goed. Ja, een leuk filmpje.

avatar van Dutchfan
Ik vond dit een erg flauwe film en had moeite om enig begrip op te brengen voor de 2 hoofdrolspelers, Bennett en Grant, die nogal irritante personen spelen.