Altri Tempi - Zibaldone n. 1 (1952)

Alternatieve titels: In Olden Days | Times Gone By | Infidelity

1 stem

Italië

geregisseerd door Alessandro Blasetti
met Gina Lollobrigida, Vittorio De Sica en Aldo Fabrizi

Deze film bestaat uit acht korte verhalen, die een boekverkoper (Aldo Fabrizi) voor zich ziet als hij ze leest. In "Ballo Excelsior" doet een balletdanseres de harten van een aantal toeschouwers sneller kloppen. In "Meno di un Giorno" wordt het prille liefdesgeluk tussen Matilde en Camillo wreed verstoord door een drie uur durende treinvertraging. In "Il Tamburino Sardo" wordt een trommelaar de onverwachte held op het slagveld. In "Questione d'Interesse" ruzieën twee boeren over een composthoop. In "Idillio" worden twee heel jonge mensen verliefd op elkaar. In "Pot-pourri di Canzoni" worden verschillende muziekstijlen ten gehore gebracht. In "La Prova di Frine" wordt Mariantonia, die beschuldigd is van moord, verdedigd door een excentrieke advocaat en in "La Morsa" drijft een man zijn vrouw tot het uiterste.

avatar van movie acteurs
Altri Tempi is een fenomenaal vertelling van 8 verhalen die bijzonder goed is ingedeeld. De film wordt bijzonder mooi verteld en het verhaal alleen, heeft al een mooie structuur. Lollobrigida doet het samen met acteur (en ook regisseur) De Sica behoorlijk goed. Ze laten een zeer sterke prestatie zien. De aankleding is schitterend, vooral wat Lollobrigida hier op de poster aanhad zag er behoorlijk magnifiek uit. De rest van de hele film is ook perfecto, perfecto muziek, perfecto verhalen, perfecto camerawerk en ga zo maar door. Alleen sommige rollen (van welke acteurs weet ik niet) waren niet geweldig. Dat had van mij wat beter gekund. Maar de rest van de film is helemaal perfecto. 4,5.

Ps. film duurt geen 100 minuten maar 120.