Doomsday (2008)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Zuid-Afrika / Duitsland
Actie / Sciencefiction
105 minuten / 113 minuten (uncut version)

geregisseerd door Neil Marshall
met Rhona Mitra, Malcolm McDowell en Bob Hoskins

Een dodelijk virus beëindigt voortijdig de levens van honderdduizenden mensen in Schotland, waarna het land door een grote muur hermetisch van de rest van de wereld wordt afgesloten. Mensen die proberen te ontsnappen worden doodgeschoten en de muur zelf herbergt allerhande wapens om vluchten van besmetten te voorkomen. 30 jaar later duikt het virus, 'The Reaper' genaamd, plots opnieuw op, ditmaal in hartje Londen. Een elite-team wordt achter de muur in Schotland gestuurd om op zoek te gaan naar het werk van dokter Kane, die voor de uitbraak 30 jaar geleden dicht bij een doorbraak in onderzoek was.

Het verhaal ziet er goed uit !
ik ben benieuwd of deze de bioscoop ga halen

avatar van amco
De website ziet er ook veelbelovend uit, soort van 28 days later meets mad max / escape from new york.
Ik kijk er naar uit.

avatar van 606
amco schreef:
Ik kijk er naar uit.

en resident evil.

avatar van errr
Niet echt een nieuw verhaal maar ik kijk er toch naar uit.

avatar van aphexfreak
hier nog 1

avatar van Flipman
Ik ook! Dog Soldiers was gewoon leuk, vermakelijk, zat een leuk sfeertje in, maar verder niks bijzonders. Daarom overtrof The Descent mijn verwachtingen ook zo ! En dus ben ik zéér benieuwd naar Doomsday!

avatar van bananensap
de trailer was voor mij een soort Mad Max 2, Land of the Dead deja vu desalniettemin lijkt dit mij wel een leuke film

avatar van lordhumangus
Vrouwelijke variant van SSnake Plissken ?, niks nieuws onder de zon. na het zien van escape from New York/L.A., Escape from Absolom en al die andere.

Komt dit in Nederland in de bioscoop?

avatar van Quentin
RCV brengt de film op 21 augustus uit. Ben benieuwd ziet er leuk uit.

avatar van mckiller
Ik heb de trailer gezien lijkt mij echt vet!

avatar van Macmanus
Plaatjes maakte me zeer benieuwd, maar die trailer, ik weet het niet. Ziet er niet zo heel erg bad-ass uit. Had cooler verwacht, maar we zullen zien.
Wouter, volgens IMDb 24 april in Nederland.

avatar van MrEd
Lijkt op een goedkoop vervolg van 28 days en 28 weeks later. Met een vleugje Mad Max en Resident Evil erin. Ik gok dat het bagger is.

avatar van Ravenstein
Benieuwd naar deze film die duidelijk gemaakt is door iemand die opgroeide met die stoere jaren '80 SF-actiefilms, zoals Mad Max, Escape From New York en hun Italiaanse opvolgers.

avatar van deLeeuw
Wat hebben die Britten toch altijd met virussen en epidemieën verspreid over hele landen?
- 28 days
- 28 weeks later
- Children of Men

En nu deze.

Maar goed; ik heb er niets op tegen. Ik heb me tot nu toe bij de vorige films nog nooit verveeld.
De Britse filmwereld komt bij mij in ieder geval steeds meer in trek, zoals films als: '' Children of Men '' en '' V for Vendetta ''.

lijkt me een kruising tussen Mad max, 28 days later en Blade. Veel actie, weinig inhoud waarschijnlijk. En natuurlijke een ongeloofwaardige testosteronbabe...

Maar Rhona is wel een tig keer betere babe dan anderen, dus dat scheelt dan wel weer.

avatar van Macmanus
Ik dacht na de trailer gewoon dat het Kate Beckinsale was

avatar van Halcyon
SioM schreef:
lijkt me een kruising tussen Mad max, 28 days later en Blade.

Was ik ook al aan het denken. Het concept kan werken volgens mij, tenminste als de clichés vermeden worden.

avatar van Manu
bla bla bla....

iedereen die de trailer ziet is het van:

wauw! vet! die ga ik zien!

maar als ze de hele film zien is het van:

bleh, poep film, zonde van mn geld

right....ga lekker verder met bla bla'en

avatar van J1981W
Manu schreef:
bla bla bla....

iedereen die de trailer ziet is het van:

wauw! vet! die ga ik zien!

maar als ze de hele film zien is het van:

bleh, poep film, zonde van mn geld

right....ga lekker verder met bla bla'en

Goh... wat maak jij je druk over die trailers zeg... Heb je al bij meerdere films zien klagen en zeuren met bovenstaand verhaal.... Volgens mij voegt dit niet echt iets toe hoor.....

Wat een vreselijke slechte film was dit, zeg! Soort van kruising van Mad Max, Gladiator en King Arthur!

Maar toch.. toch heb ik me best vermaakt. Zoals je ontzettend kan lachen om het amateuristische in een B-film.
Het waanzinnige overdreven gebruik van 'gore' versterkt dat gevoel dan ook.
Gewoon zo slecht, dat 't grappig wordt!
De enige film die binnen 5 minuten kan veranderen van een pijl-en-boog-gevecht tot een achtervolging met een heuze Bentley!

avatar van Macmanus
Uhm op Twitch las ik een beter geluid, ben zeer benieuwd, nog even een maandje wachten alleen.

Grappig! Hij is ook positief over de muziek keuze, terwijl ik die juist vreselijk vond (Franky goes to Hollywood - Two Tribes tijdens een achtervolging??).

Maar 't kan best hoor, dat anderen er heel anders over denken en dit geweldig vinden. Andersom gebeurd ook wel 's " Bekijk 't maar" zou ik zeggen!

Infected schreef:
Franky goes to Hollywood - Two Tribes tijdens een achtervolging??
.omg .

avatar van Prudh
De grens tussen hommage en openlijk jatwerk is moeilijk te bepalen, zo bewijst Doomsday. De film windt in ieder geval geen doekjes om het uitbuiten van alle bestaande ideeën (zelfs stukken van The Lord of the Rings en Pulp Fiction zie je hierin terug, iets wat je niet snel zou verwachten). Toch een behoorlijk vermakelijk pulpwerkje met erg veel bloed, actie en slechte oneliners.

avatar van Minotaures
Ja, ik zie het al. Net zoals sommig gebruikers beweren, is dit film een mixje van een aantal, zoals Mad Max, Resident Evil en nog een enkele, lijkt me wel best om eens een keertje te bekijken.

avatar van Prudh
Mad Max, 28 Days Later, Escape from New York, Escape from Absolom, The Warriors, Aliens, Pulp Fiction, Lord of the Rings en misschien wel een beetje Ghost in the Shell zelfs. En dat zijn ze niet eens allemaal. Het wordt eigenlijk allemaal schaamteloos gejat en aan elkaar geplakt, maar vermakelijk is het wel. Misschien wel juist door die herkenbaarheid, maar vooral door de tomeloze cheesiness. Er lopen, om het plaatje compleet te maken, ook nog eens een Carpenter en Miller rond in de film!

avatar van Chris0478
Ik heb hier dus een trailer van gezien, en deze film lijkt mij eerder op ghosts of mars met ice cube was het volgens mij. Die film was dus echt een ramp (jammer want het artwork was echt super), denk dat deze dat ook wordt.