• 8.904.598 stemmen

Doomsday (2008)

Actie / Sciencefiction | 105 minuten / 113 minuten (uncut version)
2,89 1.382 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 105 minuten / 113 minuten (uncut version)

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Zuid-Afrika / Duitsland

Geregisseerd door: Neil Marshall

Met onder meer: Rhona Mitra, Malcolm McDowell en Bob Hoskins

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 24 april 2008

Plot Doomsday

"Mankind has an expiration date."

Een dodelijk virus beëindigt voortijdig de levens van honderdduizenden mensen in Schotland, waarna het land door een grote muur hermetisch van de rest van de wereld wordt afgesloten. Mensen die proberen te ontsnappen worden doodgeschoten en de muur zelf herbergt allerhande wapens om vluchten van besmetten te voorkomen. 30 jaar later duikt het virus, 'The Reaper' genaamd, plots opnieuw op, ditmaal in hartje Londen. Een elite-team wordt achter de muur in Schotland gestuurd om op zoek te gaan naar het werk van dokter Kane, die voor de uitbraak 30 jaar geleden dicht bij een doorbraak in onderzoek was.

Eden Sinclair

Katherine Sinclair

Vagrant Girl

avatar van Prudh

Prudh

De grens tussen hommage en openlijk jatwerk is moeilijk te bepalen, zo bewijst Doomsday. De film windt in ieder geval geen doekjes om het uitbuiten van alle bestaande ideeën (zelfs stukken van The Lord of the Rings en Pulp Fiction zie je hierin terug, iets wat je niet snel zou verwachten). Toch een behoorlijk vermakelijk pulpwerkje met erg veel bloed, actie en slechte oneliners.

avatar van timbo_

timbo_

Op zich best een aardig uitgangspunt maar de uitvoering houdt niet over. Het begin gaat nog wel maar vooral de overlevenden aan de andere kant van de muur zijn zo ongeloofelijk gestoord dat het enorm irriteert. Waarom ze zo zijn wordt ook nergens duidelijk. Het wordt daardoor na een tijdje dan ook meer een freakshow dan een goede film. De actiescenes houden bovendien ook niet erg over. Wat dan wel weer meevalt is dat de film een redelijke cast heeft en dat hij het grootste gedeelte wel eenvoudig wegkijkt.

Daarom 2,5 ster

avatar van Macmanus

Macmanus

Marshall

Had er iets meer van verwacht, maar desondanks een genot voor de Post A. fans onder ons. Extreem veel verwijzingen naar Mad Max en Escape from NY. En nog wel wat meer films, het dialoog tussen McDowell en Mitra voor het gladiotor gevecht was zo Apocalypse Know

Helaas na een leuk typische begin waarin de geschiedenis wordt uitgelegd door de fijne McDowell stem en een bad ass stukje met wat hanekam types. Gaat de film naar een soort middeleeuws gedeelte, wat me totaal niet aansprak. Gelukkig komt daarna een leuke afsluiter op de snelweg, waar weer veelvuldig wordt gerefereerd aan de Mad Max klassieker.

De posterart waar de film een tijdje geleden mee kwam, beloofde extreem veel goeds. Helaas is dat niet echt uitgekomen. Maar vermakelijk was het zeker.

3.5 sterren.

P.S. Franky goes to Hollywood klinkt erger dan het was overigens. Vond ik persoonlijk nog 1 van de meest geslaagde muziek keuzes. Verder viel de muziek me iets wat tegen.

Theunissen

Ongelooflijk wat een bagger film was dit. Was regisseur Neil Marshall soms zwaar aan de drugs toen hij deze film bedacht en had hij toen iets van "hey laat ik eens een film maken over een virus die de mensheid bedreigd, zo'n soort film is namelijk nog niet gemaakt. En laat ik daar ook nog eens wat Mad Max en Ridder invloeden instoppen". Dat is toch te belachelijk voor woorden om zoiets te bedenken. En bovendien, van dit soort films zijn er inmiddels al honderden van gemaakt.

De vrouwelijke hoofdrol speler is een kopie van Mila Jovovich uit de Resident Evil films. Het begin van deze film leek overigens sterk op het begin van Resident Evil 2. Ook zaten in deze film invloeden van "Escape From New York". Werkelijk niets in deze film was origineel en alles is gejat uit andere films. De special effects waren ook dramatisch slecht en hadden een hoog jaren 80 gehalte.

Nu nog effen inhoudelijk over deze film. Het verhaal was vreselijk slecht en de acteur prestaties waren misschien nog wel slechter. M.u.v. de eerste 2 minuten was deze film totaal niet boeiend en je bent blij als hij is afgelopen. Als de film is afgelopen heb je nog 1 vraag namelijk "hoe heb ik het voor elkaar gekregen om deze ellendige film helemaal uit te kijken want het is puur 105 minuten verspilling van je leven".

Het hoogtepunt van deze film vond ik nog die vrouw in de badkuip, die had tenminste nog mooie borsten. Maar werkelijk voor de rest valt er niets goeds te vertellen over dit wanproduct van een film.

Het verbaasd me dan ook dat deze film nog zo'n hoge notering heeft want dat verdiend hij absoluut niet want hij is totaal niet origineel. Dat deze film zo'n hoge notering heeft komt misschien omdat degene die hem 3 of meer stemmen hebben gegeven nog nooit een Mad Max film hebben gezien. Ik ben nog liever 105 minuten buiten bewustzijn dan dat ik deze film ooit nog eens moet zien. Voor dit soort films moeten ze de NUL punten notering invoeren. Nu ben ik namelijk verplicht om deze film alsnog een half punt te geven en dat is echt te veel.

avatar van gotti

gotti

Geinig uitgangspunt, maar helaas speelt de film op een nogal storende manier leentjebuur bij vele genrebroeders. Het script loopt ook niet altijd even lekker helaas, vooral met name naar het einde toe niet.

Jammer.

avatar van Halcyon

Halcyon

Hersenloze pulp, maar wel 100% entertainment. Beter kan ik Doomsday niet samenvatten. Marshall toont zich opnieuw een waardevolle aanwinst voor het genre van de "fantastische film". De manier waarop hij een hele hoop films tot één geheel recycleert en er een razendsnel tempo in pompt is ongezien. Je kan je inderdaad ergeren aan het feit dat er geen echt nieuwe elementen aanwezig zijn in Doomsday, maar de manier waarop dat amalgaam tot één solide geheel gesmeed wordt en gekoppeld wordt aan een flinke dosis vermaak is puur vakmanschap. Marshalls derde topper nu al, een man om in het oog te houden!

avatar van DVD-T

DVD-T

Voor het goede verhaal,wat veel van andere films is gejat(invloeden vooral van Escape from New York en Mad Max 2 en een vleugje Resident Evil), hoef je deze film niet te gaan kijken.Wil je een 2 uurtjes entertained worden zit je zeker goed.De film bevat een paar erg leuke (actie) scenes en wat vreemde momenten,ga je weg uit de stad(erg leuk gedaan) zit je ineens in de middeleeuwen(waar het wat minder boeiend begnt te worden.En dan dat einde,foei.

Branieman schreef:

en de groeten aan Rhona Mitra Nice

Ja die was idd erg nice

Ik heb me er erg mee vermaakt.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Vermakelijke pulp die helaas te veel leunt op clichématigheid, maar ,desondanks, een duistere sfeer en een beetje spanning weet te scheppen. Redelijk.

avatar van otherfool

otherfool

Pijnlijk gewoontjes, deze film van Neil 'Descent' Marshall. Mix tussen Mad Max en 28 Days Later met veel geknal en geschreeuw, maar zonder spanning of verrassing. Deze zoveelste virusfilm voegt werkelijk niets toe aan het genre en dat is van deze regisseur niets minder dan een grote teleurstelling.

1*.

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Niet mijn ding, dit. Op zich een geinig idee, zo'n hommage aan films als Escape from New York en een hele rits andere post-apocalyptische titels, maar de uitwerking laat zeer te wensen over. De cliché personages waren oersaai, de plot wil nergens ook maar een beetje boeien en ik zag niets meer dan wat simpel schiet, knal en schreeuw-werk. Hier en daar zaten best een paar leuke ideeën en Marshall weet duidelijk wat ie doet, maar het schreeuwerige en oersaaie eindproduct deed me uiteindelijk maar bar weinig.

2 kleine sterren.

avatar van OlafK

OlafK

Heerlijk dom vermaak ! Het is al vaker gezegd; deze film is nergens speciaal, wordt nergens bijzonder en kent geen enkel sprankje originaliteit. Wat krijg je ervoor terug? Een geweldige hersenloze film.

Er wordt aardig geacteerd en de actiescènes mogen er verder best zijn (hoewel alles wel al vaak veel beter gedaan is). Een heerlijke no-brainer, dat garant staat voor 1,5 uur onderhoudende film.

avatar van Leviwosc

Leviwosc

Ik vind de film eerlijk gezegd nogal tegenvallen, ik had graag gezien dat men iets meer met het virus en het vaccin zou doen, maar het is toch vooral een hoop geschreeuw, een hoop geweld en weinig inhoud. Heel erg jammer, want er had zoveel meer kunnen worden gedaan met dit concept.

avatar van Near_Dark

Near_Dark

Wohooow !! Ik had wel gedacht dat dit helemaal mijn ding ging zijn maar dat'k hem zo geweldig ging vinden had ik niet verwacht

Vanaf het begin vordert het verhaal in een rotvaart en laat niet meer af tot de eindaftiteling over het scherm rolt !

Wie een beetje vertrouwd is met de actieklassiekers zal meteen scènes herkennen die veel gelijkenis vertonen met deze uit o.a. Mad Max (1979) & Aliens (1986), zelfs de Middeleeuwen komen aan bod, écht waar

Het is duidelijk dat regisseur Neil Marshall van dezelfde generatie is als ik en in zijn jeugd naar dezelfde Horror-Actie-Avonturen-SF films heeft gekeken, elk genrecliché vergroot hij uit tot absurde proporties die balanceren op het randje van wat nog net door de beugel kan.

Afgehakte ledematen, onthoofdingen, iemand die levend wordt verbrand, het zit er allemaal in !

9/10

In het genre der B-Pulp, over-the-top, Post-Apocalyptische Actiefilms is dit een topper !

Als je je voelt aangesproken door mijn mening moet je hem zeker zien, de anderen doen er goed aan hier in een wijde boog omheen te lopen

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

"In the land of the infected, the immune man is king"

Neil Marshall begint zich steeds meer te laten zien als Director. Vooral in het scheppen van one of a kind atmospheres blinkt hij uit, zo ook hier in Doomsday waar hij een hele aparte visie weergeeft op een post apocalyptisch great britain. Marshall verkiest style above substance, een keuze die alleen maar toegejuicht kan worden als je over zijn talent beschikt.

Verhaal is niet interessant maar de wereld waar we als kijker in gedropt worden is erg intrigerend. Eden is over-the-top cool en weet zich prima staande te houden in deze gekke wereld, ook erg leuke stijlvolle splatter scenes, deed me soms een beetje denken aan het werk van Zack Snyder. Voor derest zijn de film van deze twee niet zo te vergelijken. Erg toffe film die gewoon erg übercool is en die het niet moet hebben van een goed uitgewerkt plot, want Marshall heeft duidelijk andere prioriteiten. Erg benieuwd naar Centurion.

avatar van rep_robert

rep_robert

Toch onverwachts een leuke "zombie" film gezien.
Het is trouwens niet zo dat je hier veel van mee krijgt, de "zombies" in Schotland zijn allemaal al dood of zo en je komt ze dan ook niet tegen behalve bij de uitbraak in Londen zie je de ziekte die rondgaat.

Doomsday is een aparte film om is gezien te hebben, de film heeft overduidelijk 2 verschillende helften.
Voor mij was het 1e deel het beste, het gedeelte dat een speciale eenheid in een quarantaine gebied moet infiltreren.
De decors zien er allemaal prachtig uit en je krijgt ook echt een verlaten gevoel. Ook weet de filmmaker de spanning over te brengen door de donkere sfeer.

Als ze eenmaal de Schotse bewoners tegenkomen zakt de film meer af naar een actiefilm, niet dat dit heel erg is, maar het zorgt er wel voor dat de spanning weg ebt. Wat wel blijft zijn de lekkere bloederige kills in de film, dat compenseert ook een boel.
In het 2e gedeelte van de film zie je Lord of the Rings achtige shots van de natuur, echt prachtig gedaan. De middeleeuwse achtige setting in het 2e gedeelte is wel wennen, het moet je echt liggen. Voor mij was het wel ietsje minder dan het donkere, verlaten en grauwe sfeertje van de 1e helft.
Of het ergens op slaat is natuurlijk een ander verhaal, maar je moet niet alles serieus nemen in een film als dit.

Ik vond hier en daar ook wat eigenaardige dingetjes waarvan ik wel het idee had dat het beter kon:

- Die Schotten zijn allemaal soort van kannibalen geworden door het gebrek aan voedsel, maar ze hebben alle koeien die in Schotland lopen blijkbaar over het hoofd gezien.
-Er zijn een paar keer mensen op de radar gespot bovenop een gebouw. Als ik die film zo zie merk je gewoon dat er honderden mensen door die gebieden heen lopen. Hebben die satelieten dat niet kunnen ontdekken of zo?
- Toch raar dat op het einde die oude en verrotte auto's en motors sneller kunnen rijden dan een splinternieuwe Chrysler(volgens mij was het een Chrysler).

Al met al een zeer degelijke Actie/Science Fiction film, die bij mij meer punten zou hebben gescoord als de 2e helft van de film de lijn van de 1e helft zou vast houden.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Na de 2 survival-horrorfilms werd het denk voor Neil Marshall tijd voor een splatter-actiefilm. Hij gooit de films: 28 days later, Escape from New York, Resident Evil, Underworld, Mad Max, The Running Man en zelfs Braveheart in de blender en zo krijg je Doomsday. En toch is Doomsday zo slecht nog niet. Gewoon een heerlijke retro-jaren 80 sfeertje en liters bloed, en kilo's ingewanden, hoofden, ledematen noem maar op. Het begin van de film is nog best wel schreinend, Met dat al die Schotten geisoleerd werden en werden doodgeschoten als ze probeerde in Engeland te komen terwijl ze langzaam creperen aan die reaper-virus. Ook spreek ik vooral over die scene dat die moeder der dochtertje Sinclaire weggeeft aan de soldaten en zelf achterblijft, en dan schuiven we 30 jaar verder de toekomst in en dat weerloze dochtertje is een killer-babe geworden. En komen we in een redelijke futuristische Londen terecht, waar toch helaas wel wat weinig aan is gedaan kwa achtergrond. Als ook de stad bedreigt word met die virus zet de regering Sinclaire met een team achter de poort in het quarantaine verwoeste Schotland en dan begint het hele slachtfestijn. Vooral die Arena-scene met die gestoorde kanibalen die spelletjes spelen met hun gevangenen was een van de uitschieters. Ook met die jaren 80 Britse muziek op de achtergrond.

Verder na die ontsnapping daar, komen we ineens terecht in een retro-middeleeuwen. Echt facinerend om toch al die tijden door mekaar te gooien. En het einde met die auto-achtervolging tussen die Bentley en die Mad Max achtige autootjes was ook helemaal kicken. Ook die bad-gay was heerlijk gestoord.

Visueel zit Doomsday gewoon erg goed in elkaar: Eerst het Futuristische Londen die op een jaren 80 manier is gemaakt, daarna het verwoeste Schotland en Glascow ala Mad Max en dan ook ineens een Feodale wereld in de toekomst. Jaa, visueel zou je niet teleurgesteld zijn. Zeker niet als je van jaren 80 Splatters/SF houd.

Helemaal geen slechte film. Gewoon heerlijke Splattervermaak.

avatar van mister blonde

mister blonde

Ik vond het eigenlijk gewoon een gave film. Is wel een ontzettende rip off (hoewel je net zo makkelijk kunt beweren dat het een ode aan is) van Escape From New York, Mad Max (leuke grap dat de twee personages die het eerst het loodje leggen, vernoemd zijn naar de regisseurs), 28 days later en nog veel meer en het verhaal (hoewel ik het uitgangspunt interessant blijf vinden) is gatenkaas. Maar wat geeft het uiteindelijk? Niet zo heel veel, hoewel het wellicht het verschil is tussen gewoon goed en echt geweldig.

Maar wat een ontzettend hoog tempo en gevarieerde actie. Bloederig, meedogenloos, gewelddadig, smerige en belachelijke personages, geweldig in beeld gebracht (hoewel ik de snelle montage niet altijd vond werken). Ik ben om voor Neil Marshall. 4 sterren.

[edit]Grappig dat bijna iedereen de films noemt die ik ook noem (hoewel niet verwonderlijk natuurlijk)[/edit]

[edit2]Wat een debiele kritiek lees ik hier af en toe zeg (zie bijv. 2 berichten boven de mijne[/edit2]

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Lollige actiefilm die niet altijd even goed uitgewerkt wordt. Wel erg origineel allemaal, ik kan me zo geen film voor de geest halen die als science fiction begint, dan in postapocalyptische sferen komt en daarna in de middeleeuwen. Lekker veel lompe gore ook, dat viel me niets tegen.

Doomsday is een beetje een rommeltje maar wel een leuk rommeltje. Wel een beetje jammer van die belachelijke muziekkeuzes.

avatar van DieGo

DieGo

Best wel gave film. Marshall speelt behoorlijk leentje-buur bij zowat elke bekende SF/post apocalyptische film die er gemaakt is, wat derhalve niet resulteert in de meest originele film maar dankzij een paar vette actiescènes, prachtige decors en een lekker sfeertje wel bijzonder vermakelijk is. Het is alleen jammer dat de mix met komische stukjes een beetje onsamenhangend is. De ene keer is het allemaal bloedje serieus (vooral het begin) en de andere keer neigt het bijna naar slapstick (zoals bij de achtervolging).

Acteerwerk is trouwens niet al te best maar gelukkig weet Mitra de gehele film de aandacht op zich te vestigen.

avatar van DeCol

DeCol

Best wel een leuk en toch vrij origineel filmpje. Dat stukken van her en der komen klopt wel, maar als geheel is toch aardig. Ik had ook meer een zombiefilm verwacht, maar ik had ook helemaal niets van deze film gelezen. Ben ik ook best wel blij om want dit is toch iets anders. Ook de verschillende "werelden" waren leuk vormgegeven en de actie zat goed in elkaar.

Verder zitten er weinig verrassingen in en is het al snel duidelijk wie het wel en niet gaan overleven. Het acteerwerk was ook niet altijd van hoog niveau, maar dan kon ik hier dan nog wel mee leven. Dan waren er nog wel wat kleine dingetjes waar ik me aan kon storen, maar het einde was nog wel het ergste.

avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

Hilarische film met een ruig kantje.

Begint vrij serieus met een stukje geschiedenis over het Reaper-virus. Dacht toen nog dat dit een serieuze film zou worden à la Children of Men of zo.

Maar dat veranderde wel snel. Eens het groepje soldaten onder leiding van Majoor Eden Sinclair (leuke meid trouwens) het afgesloten gebied binnentrekt verandert de sfeer al snel.

Eerst komen ze een bende sadistische/kannibalistische punkers tegen (hilarisch muzikaal intermezzo trouwens), nadien verandert de film in een soort Middeleeuwse saga met harnassen,zwaarden, goedendag, kasteel, de hele santenkraam, alles er op en eraan. Die wending was bizar maar wel uiterst vermakelijk (dat gladiatorengevecht )

Wat dan volgt is een kleine commercial voor Bentley (coole wagen trouwens) en bij het eindgevecht op de weg moest ik spontaan denken aan het game Carmageddon

Alles zag er wel netjes uit, zowel de post-apocalyptische punkers met hun coole motors en andere voertuigen (die bus!) als het Middeleeuwse gedeelte. Komen ook behoorlijk veel kills in voor die best wel aardig in beeld gebracht worden.

Enige probleem (nou ja, probleem is veel gezegd) is dat de film nogal wisselt tussen verschillende stijlen (dan weer serieus, dan weer komisch), maar hij is wel uitermate vermakelijk.

avatar van Aapje81

Aapje81

Mitra is hot en de film kijkt heerlijk weg. Leuke pulp van de bovenste plank.

Boven gemiddeld.

avatar van Lennert

Lennert

Ik kan me voorstellen dat een aantal mensen na het weergaloze The Descent deze aaneenschakeling van hommages/jatwerk te veel van het goede (of in dit geval 'slechte') vinden. Het zal me persoonlijk allemaal worst wezen, Marshall slaagt er wederom in een energieke, harde en humoristische prent neer te zetten waarbij cliché na cliché voor een uitzonderlijk vermakelijk eindproduct zorgt.

Goed, niet als was goed of leuk, zo vond ik bijvoorbeeld het gevecht tussen Lee-Anne Liebenberg en Rhona Mitra rampzalig ge-edit, iets wat erg jammer is omdat de potentie tot een topgevecht zeker aanwezig was. Nee, dan was de spectaculaire achtervolging op het einde zeker een stuk beter! Sterkste scene blijft echter wat mij betreft het moment waarop men onder leiding van het heerlijk over the top personage van Sol Sean Pertwee opeten. Waarom men kannibaal is blijft vreemd, maar het geeft genoeg stof voor dit soort scenes.

Het acteerwerk was behoorlijk sterk. De meeste personages waren stoer met een knipoog, met Rhona Mitra als hoogtepunt. Zolang zij bestaat hoef ik echt geen Angelina Jolie in matige actiefilms te zien. Sean Pertwee zal ook altijd een van mijn favoriete Engelse acteurs blijven, terwijl Malcolm MacDowell voor de zoveelste keer weer eens een sterke, maar oh zo kleine rol neer zet.

Doomsday is absoluut een slechte film, maar wel eentje die met grote kunde en liefde is gemaakt. Hard en bloederig, maar ook zeer grappig en op precies de juiste momenten serieus genoeg. Op naar de volgende Marshall film, deze man kan er wat van!

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Herziening.

Beviel me veel beter dan de vorige keer. Fantastische mengelmoes van al reeds eerder getoonde settings, maar het zorgt er op deze manier wel voor dat er zo'n maffe mix ontstaat, dat ik het alleen maar toe kan juichen.

Sci-fi, Middeleeuwen, mad-max achtige taferelen, gladiator zooi... op papier behoorlijk idioot, in de praktijk ook. Echter werkt het verschrikkelijk goed, uiteindelijk krijg je vanalles wat, en alles is vermakelijk.

Marshall is en een interessante regisseur, deze Doomsday is een beetje onder het motto beter goed gejat dan slecht bedacht. Kun je hem onmogelijk kwalijk nemen wanneer hij het zo tof weet te verwerken, zo afwisselend, doch één geheel.

Vooral het portie gore wat de film heeft werkt fantastisch, paar geweldige momenten met prima effecten. Het blijft allemaal nog leuker door zijn gevoel voor humor, niet dat het zo hilarisch is, maar de timing is ontzettend sterk. Het houdt alles net wat beter in perspectief, neem het niet zo serieus !

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Nadat ik recent Escape from New York had gezien had ik opnieuw zin in deze Doomsday. Escape from NY was me niet echt goed bevallen, maar deze Doomsday is toch wel beter. Veel kleurrijker, veel dynamischer, meer pit en actie in de film. En met Rhona Mitra een mooier gezicht dan Kurt Russell

De film is dan niet origineel en pikt overal wat leuke ideeën om het in een nieuw kleedje te steken. Maar het geheel is wel een frissen en eigentijdse coctail geworden. Af en toe zie je wel de lege luchtbel als het op acteren terechtkomt (die hoge pieten in Londen), maar als het op actie en entertainement aan komt werkt het wel. Leuk gevonden met die Schotse punkers vs de ridders in het kasteel. Hoe mensen afgesloten van de buitenwereld opnieuw op zoek gaan naar een identiteit en daarbij bekende elementen opnieuw leven in blazen. Ik kan Rhona Mitra meer en meer apreciëren als actie actrice. Mag van mij meer aan bod komen.

avatar van Insignificance

Insignificance

Pulp met passie. Als je dan toch gecompileerde onzin brengt, kan je het maar beter met de nodige swagger brengen. Iets dat Marshall hier niet ontzegd kan worden. Prettige bijkomstigheid is dat hij het over de gehele speelduur weet vast te houden. Dan kom je weg met zo'n bizarre mix aan referenties en, om met Frankie Goes To Hollywood te spreken, tribes.

Hulde voor de barbecue-scène (Rare Med Krispy ) en hulde voor de actie en bloedspetters. Jammer dat de gevechten wat stijfjes overkomen, maar het prettige lijf van Mitra vergoedt veel. Alles in de hoogste versnelling en toch trapt Marshall in de finale nog eens extra op het gaspedaal. Zelfs de camera is er ondersteboven van. Hilarische rolletjes van Sol en zijn vriendin aldaar. Enfin, geinige film met veel schwung en veel fun.

avatar van killerfreak

killerfreak

sluit me een beetje aan bij AC1. Film is nooit overtuigend of spannend (ondanks de donkere scènes), voelt soms geforceerd aan, en ook de (onbekende) acteurs kunnen het belabberde verhaal (dat wegheeft van Reisdent evil) niet redden. 2.5*

avatar van Kr!kke

Kr!kke

De film heeft een leuk verhaal, dat wel verre van origineel is. Niet dat ik dat erg vind, want ik ben wel een fan van dergelijke virusfilms.

Het verhaal in de film werd wel niet echt goed uitgewerkt vond ik, zodat de film wat onder zijn potentieel bleef. Wel erg vermakelijk waren de (bloederige) actiescènes, die leuk in beeld werden gebracht. Ook leuk aan de film waren de overlevenden in Schotland zelf: je had enerzijds die bende marginalen, met Sol als leider. Anderzijds had je de beschaving van dokter Kane, die zich om 1 of andere reden terug in de riddertijd achtten. Deze 2 groepen zorgden voor een leuke mix aan bad guys, wat de film nog een tikkeltje vermakelijker maakte.

avatar van blurp194

blurp194

Verrassend goeie film, fijn hardhandig en met een mooi uitgewerkt verhaal en een goed opgebouwde postapocalyptische sfeer. Met een stel leuke vondsten er in, maar ook met een van de meest lompe executiescenes die ik tot nu toe gezien heb - en ik zat net even wat te eten toen die langskwam... dat kwam toch bijna terug...

Fijn gespeeld - Rhona Mitra is leuk bezig als uberstoer lekker wijf, en Malcolm McDowell en Bob Hoskins hebben aardige bijrolletjes. Jammer dat het op driekwart allemaal wat heel erg over de top gaat - het was voor mij beter geweest als de achtervolging nog net een beetje geloofwaardiger was gebleven. Niet dat de rest van de film nou als waarheidsgetrouw overkomt, maar teveel is teveel.

avatar van dammit

dammit

Moet toch zeggen dat ik het begin zeer sterk vond alleen op het einde werd ie een beetje overdreven en vond ik et niet meer echt boeiend.

Het idee van de film vind wel erg goed en leuk bedacht deed me beetje denken aan resident evil.

Ook deden de acteurs hun werk goed.

Ondanks het einde geef ik het toch 3* gewoon omdat de rest van de film wel goed is.