Never Talk to Strangers (1995)

Verenigde Staten / Canada / Duitsland
Thriller

geregisseerd door Peter Hall
met Rebecca De Mornay, Antonio Banderas en Dennis Miller

Dr. Sarah Taylor wordt als psychiater ingezet bij een politiezaak met betrekking tot een seriemoordenaar. Gedurende deze zaak wordt ze op allerlei manieren bedreigd: dode rozen worden bezorgd, haar kat wordt vermoord en ze leest haar eigen overlijdensbericht in de krant. Het is duidelijk dat iemand het op Sarah gemunt heeft. Wie bedreigt haar; de vrienden van de seriemoordenaar, de bemoeizieke buurman of haar knappe vriend Tony, die ze overigens nog niet zo lang kent.

avatar van narva77
Redelijk geslaagde triller.

avatar van Armin
Redelijke thriller met een toch wel verrassend einde. **1/2

Wat was ik kwaad toen ik deze film voor het eerst zag en het laatste kwartier (net de clue) ontbrak op de videoband. Toen hoorde ik later van iemand het einde, om het nog een tijd later eindelijk zelf te zien. Degelijke thriller. ***.

TVGids
Gister gezien op Rtl 5. Eigenlijk vond ik het maar een matige Thriller. Hij is zelden spannend en het acteerwerk is soms zo ontiegelijk slecht. Maar de laatste twintig minuten waren erg sterk.
Vooral door het zeer goede einde toch nog *** sterren

Heerlijke film, maar vooral omdat mn favo acteur erin zit, Antonio Banderas!!!! Aan de ene kant jammer dat hij altijd de latino lover moet spelen, aan de andere kant doet hij dat hij leuk

Redelijke film met een geweldig einde.

Het lijkt wel alsof Rebecca De Mornay getypecast wordt om telkens de bitch te spelen (zie haar filmrollen op imdb). Ook nu weer ... (maar ik wil niets verraden) waardoor de spanning in het laatste kwartier behoorlijk stijgt. Zou Ylaise (zie twee blokken hiervoor) hebben genoten van Antonio onder de douche en even later tegen het gaas?

De Krokodil
Degelijk. Op het laatst was ik wel verrast.

avatar van niethie
Enorm voorspelbare, routineuze triller die vooral in het begin nergens over lijkt te gaan en dus erg saai is, Banderas bakt er werkelijk niets van en lijkt alleen mee te doen om zijn sexy latin look, er is ook weinig chemie tussen hem en DeMorney. Seksscenes tussendoor doen ook nogal geforceerd aan, maar goed dat was natuurlijk hip in die tijd, zo vlak na het succes van Basic Instinct. Opvallend lelijk en goedkoop ogende locaties ook. Plotwending was dan nog wel einigzins verrassend, maar achteraf ook heel ver gezocht. Die Psycho achtige uitleg (MPS) maakt het dan helemaal af, wat een domper! Verder nog wel een aardig sfeertje dat het niet tot een totale flop maakt.

2 sterren

Ik vond het een redelijke film.

Een redelijke film, maar met een vrij voorspelbaar einde. Als ze psychiater van beroep is, is de link nogal snel gelegd in zo films De sfeer zat wel goed.

De verhaallijn van deze psychologische, mysterieus bedoelde erotische thriller was flinterdun en zat ondanks de voorspelbaarheid ook nog vol onwaarschijnlijkheden. Hoewel het einde toch redelijk verrassend was; door de saaiheid van het voorafgaande was de film niet meer te redden. Het moet gezegd: de beide hoofdrolspelers hadden prachtlijven; Antonio Banderas beschikte inderdaad over een Porto-Ricaans sexappeal, maar Rebecca De Mornay speelde over de top.

Redelijk goede thriller, met een erotisch tintje.
En daarvoor staan de beide hoofdrolspelers borg, voor de liefhebbers van seksscènes is dit dus wel de geschikte film.
Maar het verhaal was ook wel niet slecht.
Kortom: goede film voor een klein anderhalf uurtje plezier.