Il Carabiniere a Cavallo (1961)

Italië

geregisseerd door Carlo Lizzani
met Nino Manfredi, Annette Vadim en Peppino De Filippo

Francesco, één van de beste ruiters bij de Carabinieri, wordt overgeplaatst zodat hij beslist Letizia in het geheim te huwen in plaats van nog eens vier jaar te wachten tot zijn taak is volbracht. De dag vóór het huwelijk beëindigt Francesco een ruzie tussen twee zigeuners, maar ondertussen is zijn paard verdwenen. In plaats van de diefstal te melden, gaat hij zelf op zoek naar het beest. Hij gaat naar een renbaan, naar het slachthuis, naar een smid... zonder resultaat. Francesco vertrekt naar Bolsena waar de zigeunerstammen zich allen voor een ceremonie hebben verzameld. Hij slaagt erin om de leden van het lokale muziekcorps te overtuigen om door de straten te marcheren terwijl ze de Mars van Carabinieri spelen. En dan ziet hij zijn paard terug. Hij belooft zijn vrouw dat hij een middel zal vinden om te verhinderen dat zijn paard nog gestolen wordt.

avatar van stephan73
Vanavond laat op de ARD (2:00), voor wie geen moeite heeft met nasynchronisatie!

Ik dus