His Majesty O'Keefe (1954)

Avontuur

geregisseerd door Byron Haskin
met Burt Lancaster, Joan Rice en André Morell

Het is 1870 en kapitein O'Keefe is na een muiterij terecht gekomen op het Micronesische eiland Yap. Hier raakt hij al snel geïnteresseerd in de rijkdom van het plaatselijke natuurlijke product copra (gedroogde kokos). Een Duits bedrijf blijkt er echter al een monopolie op te hebben en O'Keefe blijft bezig om een manier te vinden om het product te exploiteren.

avatar van 606
Mooie beelden en redelijk goed verhaal, met een vleugje romantiek.
Goed geacteerd door de cast.

3 sterren

Een gedegen en mooi vervaardigde film. Wel gedateerd qua spraakgebruik en intonaties. Jammer, want de beelden, decors en kostuums zijn prachtig om te zien. Het verhaal is avontuurlijk met een dosis romantiek.