• 8.262.816 stemmen

Genre: Komedie / Romantiek

Geregisseerd door: George Cukor

Met onder meer: Spencer Tracy, Katharine Hepburn en Aldo Ray

Plot Pat and Mike

"Together again - and it's no fib, their funniest hit since "Adam's Rib""

Pat Pemberton is de vrouwelijke kampioen in golf, tennis en elke andere sport die ze doet. Mike Conovan heeft vertrouwen in haar en besluit haar manager te worden en organiseert allerlei sportevenementen. Dan heeft ze Mike nodig voor een groot probleem.

imageimageimageimage

Don Budge

Alice Marble

avatar van neo

neo (crew films)

Vrij duidelijk speciaal voor het duo Tracy en Hepburn opgezet. Niet verwonderlijk dus dat alles zo vertrouwd oogt, maar toch is het een vrij middelmatige film. Zonder deze sterren was het veel minder geweest.

Tracy en Hepburn in een wel heel mager verhaaltje.

Uiteraard zijn ze enorm op elkaar ingespeeld, maar dat lijkt ook een beetje te resulteren in een soort van gemakzucht.

Misschien dat ze na het enorme succes van Adam's Rib iets te gemakkelijk dachten: 'dat doen we nog een keer'.

De regie van George Cukor is nou ook niet echt sprankelend te noemen. En als door enkele nogal lange en saaie sportscenes de vaart helemaal uit de film wordt gehaald blijft er vrij weinig over.

Het is op zich wel leuk om Charles Bronson in één van zijn eerste films klop te zien krijgen van Katharine Hepburn.

Voor de rest alleen interessant voor de liefhebbers.

avatar van Metalfist

Metalfist

Not much meat on her, but what's there is 'cherce'

Het is binnenkort weer Superbowl en Metalfist moet de dag daarna om 8 uur op school zijn. Het wordt dus lastig om hem live te kunnen volgen maar gelukkig bied de digitale decoder de oplossing en kan ik de Superbowl daar op opnemen. Het enige probleem is dat ik altijd tegen de 3-4% vrije ruimte zit en dat is nu eenmaal te weinig. Hoog tijd dus om nog eens wat films te gaan kijken.

De film eigenlijk speciaal om Katherine Hepburn opgenomen (van Spencer Tracy had ik nog niets gezien) maar die stelt eigenlijk zwaar teleur. Blijkbaar heeft ze een groot aantal films met Tracy opgenomen, zo'n 9 films, maar persoonlijk vond ik ze maar bitter weinig chemie hebben. Hepburn is hierin zelfs redelijk vervelend te noemen, het was ook zo'n enorm standaard rol want ze moest niet meer doen dan eens verschrikt kijken als ze haar verloofde ergens zag zitten. Het samenspel met Tracy heeft dan ook niet veel om handen. Ik zei het daarjuist al dat ik nog nooit iets van hem had gezien maar dit nodigt helemaal niet uit om daar moeite voor te gaan doen. Ik geloof wel dat ik nog ergens Adam's Rib heb liggen (ook opgenomen van TCM) dus die komst sowieso ook nog wel aan de beurt. De bijrol van Aldo Ray als bokser is ook compleet verwaarloosbaar en eerlijk gezegd ook vrij irritant. Precies vroeger wat teveel toeken op zijn gezicht gekregen tijdens het boksen. Geen idee of het aan mezelf lag maar ik begon me echt te irriteren aan dit trio. Let trouwens wel op een bijrol van een piepjonge Charles Bronson die hier nog gecrediteerd wordt als Charles Buchinsky. Je haalt hem er in ieder geval direct uit want met uitzondering van wat rimpels is hij niets verandert in al die jaren.

Nooit echt een grote fan geweest van Cukor. Met veel films van TCM op te nemen ben ik hem al een aantal keer tegen gekomen maar met uitzondering van My Fair Lady met die andere (en mooiere) Hepburn en Let's Make Love met de altijd prachtige Marilyn Monroe heeft hij niet veel gepresteerd. Ook hier is zijn regie compleet verwaarloosbaar maar voelt het vooral enorm futloos aan. De golfwedstrijd, de tenniswedstrijd, ... Werkelijk alles wordt zo saai in beeld gebracht dat ik moeite had om mijn ogen open te houden en de film was gedaan om 23.00 dus echt laat was het nog niet. Maar het verhaal heeft sowieso enorm weinig om handen en weet de gehele speelduur niet te boeien. Vooral de wedstrijden halen echt de vaart serieus uit de film. Voor de rest is de film ook vrij voorspelbaar en weet de film enkel op een handvol scènes echt te overtuigen.

Het is dat dit met Hepburn is want ik betwijfel of ik de film anders compleet had kunnen uitzien. Ze blijft leuk om naar te kijken maar dit is sowieso haar slechtste rol die ik tot nu toe heb gezien. Tracy is een acteur die nergens echt weet te overtuigen en Aldo is gewoon enorm vervelend. Slechtste film van Cukor tot nu toe.

avatar van Movsin

Movsin

Filmpje dat bij de liefhebbers van het magisch duo Tracy-Hepburn beslist naast het toplijstje aan films van het paar zal vallen.

Het verhaal verveelt (verwonderlijk dat het werd genomineerd voor een Oscar) en zowel Spencer als Katherine (eveneens verwonderlijk dat ze werd voorgedragen voor een Golden Globe) lijken wel te lijden onder de sleur van het veelvuldig samenwerken. Misschien zat er eventjes een haar in de boter tussen de twee "levensvrienden".

Spijtig, zeker als ge "Adam's Rib" e.a. gezien hebt.

Charles Bronson, een tijdje voordat hij als vechtersbaas oogstte, in een bijrol.

scorsese

Redelijke film over een vrouw die succesvol is in verschillende sporten, behalve als haar verloofde toekijkt. Leuk om Katharine Hepburn hier te zien tennissen en golfen. De lange sport-scenes zien er daardoor ook goed uit, maar halen wel een beetje de vaart uit de film. Het verhaal valt soms wat in herhaling, echter blijft het een plezier om Spencer Tracy en Katharine Hepburn aan het werk te zien samen.

avatar van clubsport

clubsport

Hepburn als een soort supervrouw die blijkbaar alles kan en dat niet alleen op sportief vlak , natuurlijk verre van geloofwaardig maar het zorgt wel voor enkele komische scenes .

Verder is deze film niet echt byzonder boeiend