Deer Woman (2005)

Alternatieve titel: Masters of Horror: Deer Woman

Horror

geregisseerd door John Landis
met Brian Benben, Anthony Griffith en Cinthia Moura

Een aan lager wal geraakte politieagent mag zich slechts bezig houden met zaken die over (huis)dieren gaan. En beslist niet meer met moordzaken. Toeval treft dat een vrachtwagenchauffeur vermoord lijkt te zijn door een hert. Zijn collega's geloven niets van deze theorie, maar hij weet ze toch te overtuigen door de vergelijkbare Londense 'Wolfman' zaak uit 1981 aan te halen.

avatar van Spartaan1986
Aardig deel van Masters of Horror die wel wat mysterieus uitstraalt maar toch vaak doet denken aan een comedy

avatar van mikey
Ben best blij met deze serie, dit geeft talenten zoals dante en landis een nieuwe kans om zich te bewijzen. Beiden hebben dit aangegrepen. Het idee was een onnozel verhaaltje in elkaar te draaien dat het voornamelijk moet hebben van overdreven uitbelichting van cliches, hilarische gesprekken en extreem komische handelingen. Landis heeft een uitstekend oog voor detail. Goede rollen bovendien. Vreemd monster. 4.5

avatar van bioscoopzaal
Ook even opgefrist uit het forumtopic:

Met afstand het grappigste filmpje uit de reeks, en net als American Werewolf een perfecte combinatie tussen humor en horror. Landis maakt handig gebruik van een stokoude indianenlegende, serveert hier en daar wat blote borsten, een paar stevige shocks en heerlijk kurkdroge personages. Een aanrader, al is Deer Woman misschien niet representatief voor de reeks.

4 sterren.

bioscoopzaal schreef:
Een aanrader, al is Deer Woman misschien niet representatief voor de reeks.
Waarom niet? Het is een monsterfilm dus horror. Zoals de titel van de serie.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond Deer Woman heel matig. Het kon mij niet echt boeien en er zat geen spanning of sfeer in naar mijn mening. Dat er weer blote borsten in zaten najah dat zal wel bij de film horen, naar mijn mening hadden ze dat wel kunnen skippen, want beter werd de film er ook niet door. Het enige positieve dat ik kan bedenken was de humor, daar zat het zeker wel mee goed. (niet eng dus)

Een kleine 2*

Zeker een grappig filmpje, al vind ik de horror wel iets beneden de maat. Toch maken hier en daar een verassend schrikmoment de film ook nog spannend. Geen fantastisch deel, maar toch zeker een van de betere.

avatar van Slater
Gek genoeg een aflevering die je oplucht van alle zogenaamde horror, en eens een komische hoek in slaat.
Het einde was alleen snel afgerafeld.

avatar van Boeikens
John Landis heeft buiten An American Werewolf In London en het clipje Thriller niet veel op horrorniveau neergezet, dus om hem op te nemen in de Masters Of Horror...
Hier toont hij een vermakelijk filmpje, nooit echt spannend en weinig horror maar iets dat 's avonds met wat popcorn vlot wegkijkt.

avatar van zjandannybob
et is dat die zo kort was en er nog wat gebeurde. maar hoe slecht zijn de masters of horror verhalen ik verwacht echte horror niet deze bagger zonder spanning?
cinthia moura houdt de film in ere;)

avatar van Linn
Al ziet de poster er erg dom uit, een leuk filmpje is deze van master of horror John Landis wel.

Het is niet zozeer horror, niet eng en niet superspannend. Maar er zitten een aantal grappige stukjes in en het verhaal is origineel. Het acteerwerk laat wel eens wat te wensen over, maar al met al een vermakelijk stukje cinema.
Begin me nu wel af te vragen waar de zo lage gemiddeldes vandaan komen bij deze reeks. Want dit is mijn zevende deel en ik heb er nog steeds niks erg slechts tussen gezien.
Mja wie weet komt dat nog, aangezien ik die van Hooper nog niet heb gehad. Ben benieuwd! 3* voor mijn zevende masters deel

orbit
Absurdistische horror? Geen kaas van te maken eigenlijk, wel erg lekker ding die deerwoman, maar verder... snel vergeten.

Lollig filmpje.

Inderdaad veel meer comedy dan horror, maar boeit verder niet zo. Het hele "Masters of Horror" concept moet je uiteindelijk niet al te letterlijk nemen, zo blijkt uit het merendeel van de keuzes.

Wat rest is een grappig filmpje met hier en daar een paar geinige scenes (de dagdromen van die kerel over de moord). Vond het hoofdpersonage nog wel een aardig acteur, de rest is erg matig tot erg slecht zelfs.

Visueel hier en daar kleine dingetjes die wel aardig waren, maar niet iets waar je nu echt deze film voor moet gekeken hebben.

Vermakelijk onzin die makkelijk entertaint. Aardig reeksje dat goed gebruikt maakt van z'n 50minuten concept. De meeste van deze filmpjes uitwerken tot 90 minuten zou dodelijk zijn.

3 sterretjes.

avatar van Lord Flashheart
Droog komische onzin, meer niet. Vermakelijk, dat wel. 3***.

avatar van Halcyon
Landis bevestigt met deze aflevering zijn uitstekend gevoel voor humor. Maar again, waar blijft de horror?

avatar van mikey
En again die vraag is al beantwoord: MONSTERFILM!!

avatar van Silvio Dante
Tot nu toe voor mij de beste uit de hele reeks. Veel horror zit er niet in, maar de humor maakt veel goed.
3.0* met kans op verhoging

avatar van nightbreed
Matig maar de humor weet veel te redden want dit is echt een belachelijk verhaal en die vrouw die alleen maar die fake-glimlach liet zien wanneer er tegen haar werd gepraat werkte op mijn zenuwen.

avatar van mikey
Ja dat was inderdaad geniaal. Die vrouw was heel gemeen. En het was natuurlijk geen mens maar een di(e)er, vandaar dat ze niet sprak, denk ik. Ik vond dat dus wel weer een hele goede vondst, vooral dat mannen gewoon meegaan zonder te denken dat er wel eens iets mis met haar kon zijn. Hilarisch.

avatar van nightbreed
Dat was dus waardeloos, die monologen die de slachtoffers moesten maken waren tenenkrommend slecht en niet geloofwaardig. Op een gegeven moment ga je jezelf voorstellen of een vraag stellen over haar en als die dame dan niets terugzegt dan slaat het dus nergens op dat de man dan doet alsof er niets aan de hand is.

avatar van mikey
Haha ja, nivootje porno. In di zin was deze film inderdaad nogal man-onvriendelijk. Wat heb ik erom gelachen.

Goto
Heerlijk lomp filmpje.

Visueel niet veel en ook de soundtrack is matig. Gelukkig wordt dit goed gemaakt door wat lekker droge scenes. De twee agenten speelden leuk, de rest slecht maar wel op een cheesie manier. Paar keer moeten lachen (die dagdromen van de agent ) en de film is kort genoeg om het interessant te houden.

Spannend of eng is het niet en het eind is ook minder maar qua humor prima in orde. Moest wel een beetje aan black sheep denken.

3 Dikke

avatar van Glacius
Lomp filmpje, maar inderdaad heerlijk, zoals mijn voorganger al heeft gezegd.
De acteerprestaties zijn niet altijd even sterk noch geloofwaardig, maar eigenlijk stoort het niet in deze film.
Aantal komische scénes en al met al een leuke film.. Had ik niet verwacht.

avatar van dutchtuga
Lollig filmpje met een droge hoofdrolspeler die een oude indianenlegende omtovert tot een klein avondvullen filmpje. De horror is ook hier afwezig en wacht al tijden op weer wat gore of spanning in de MOH reeks. Erg leuke referentie trouwens naar An American Werewolf in London ergens middenin de film.

Gewoon een luchtig horror filmpje zonder al te veel gore. Het laatste is overigens geen pluspunt, want het blijft jammer dat je moet zoeken naar bloed in de Masters of Horror reeks.

avatar van Noodless
Rare horrorfilm met een bizar verhaal dat gecombineerd wordt met wat horror scènes en komische scènes. Leuke film ! 7/10

avatar van Gizzmann
Beetje een gemiste kans, deze MoH aflevering, want dacht in het begin dat hij echt hilarisch zou gaan worden.

Wel gewoon erg vermakelijk, maar er had misschien wel iets geweldigs ingezeten, mits het goed was uitgewerkt. Nu is het inderdaad een lollig filmpje, zoals het in de reacties hierboven precies goed is verwoord.

Een van de betere MoH afleveringen..
Niets diepgaands ofzo, maar het kijkt zeker lekker weg. En wat een mooie dame :$. Ik wou dat ik zo'n tandpasta smile had!

avatar van 606
Stom einde van de film
Rest is matig alleen begin was goed.
Acteren was redelijk.

2,5 ster

avatar van Drs. DAJA
Landis is het nog niet kwijt. Een dusdanig geweld als An American Werewolf in London is het niet (waar hij overigens nog erg leuk naar refereert), maar het scheelt weinig. Dezelfde humor en dialogen als eerdergenoemde komen in Deer Woman terug. Het is haast alsof Landis een eigen transformatie-horror/komedie stijl heeft die naast deze twee films nog niet het licht heeft gezien. De film gaat erg handig om met het bovennatuurlijke verschijnsel, het hoofdpersonage is boeiend genoeg en de hele mythe interessant genoeg om een heerlijk horroruur te beleven. Deer Woman is een zeer geslaagde MoH-Aflevering.

erik1677
laat we mee beginnen dat ik absoluut geen landis fan was, maar moet toegeven dat dit filmpje en ook american werewolf in london (wat ik eerst toch niet zo'n denderende film vond) wat heeft.
De horror spat niet vanhet scherm af met deze film, en een paar jaar terug had ik dit deel ook al eens gehuurd in de plaatselijke videotheek, maar toen ik zag dat landis het geregiseerd had, al geens niet gekeken, hahahaha hoezo kortzichtig.
deze film is eigenlijk meer een cmedie dan een horror, en is superonderhoudend.
Nee deze film verveelt eigenlijk geen moment.
De hoofdrolspeler,speelt ook nog eens lekker nonchalant goed.
had het eigenlijk niet verwacht, maar dit is toch wel weer een goed deel in de masters of horror serie.