Yo (2007)

Spanje
Thriller

geregisseerd door Rafa Cortés
met Alex Brendemühl, Margalida Grimalt en Heinz Hoenig

In een klein dorpje ergens op Mallorca meldt Hans, een Duitse klusjesman, zich bij een welgestelde landgenoot. Zijn voorganger heette ook al Hans, zo blijkt. Een onbestemde sfeer kleeft aan diens herinnering. Als de nieuwe, kwetsbare Hans hier achterkomt, raakt hij verwikkeld in een web vol ongrijpbare schijnwaarheden. Al snel na zijn aankomst beginnen een aantal zekerheden te schuiven en voelt Hans zich beschuldigd van iets wat hij niet gedaan heeft. Als hij probeert zich van elke blaam te zuiveren, komt hij steeds dichter bij de waarheid, maar raakt hij paradoxaal genoeg steeds verder van zijn eigen identiteit verwijderd.

Justice4All

Interessante film met enkele scherpe randjes. Mooie rollen van diverse acteurs en actrices.

avatar van ibendb
Matig filmpje.
Ik vondt het niet zo overtuigend allemaal.
De acteerprestaties vond ik ook maar zozo