Day Zero (2007)

geregisseerd door Bryan Gunnar Cole
met Elijah Wood, Jon Bernthal en Chris Klein

Amerika voert de dienstplicht opnieuw in en drie vrienden hebben 30 dagen om zich voor te bereiden op hun diensttijd. Dixon, Rifkin en Feller groeiden samen op in New York en leiden nu erg verschillende levens, maar hun vriendschap bindt hen nog altijd. Rifkin is een advocaat, Feller een schrijver en Dixon taxichauffeur, allen hebben ze zo hun gevoelens over hoe ze hun leven leiden en wat ze te verliezen hebben. In 30 dagen worden ze geconfronteerd met hun ware aard.

avatar van anne J
De trailer gezien,, maar het zag er niet echt uit als een film die ik graag zou willen zien..
Iemand anders die wel denkt dat deze film iets is?
Hij krijgt wel een positief punt op ImdB (maar maar 106 stemmen) en goede reviews.

avatar van martenaria
heb hem al weken liggen maar nog niet gekeken. teveel films, te weinig tijd. hier iig geen hoge verwachting van!

avatar van mappi
Film is het kijken waard. Alleen wordt het onderwerp niet zo diepgaand belicht als dat ik hoopte. Er zitten mooie scenes in de film en blikken die meer zeggen dan 1000 woorden. Soms niet even sterk geacteerd, maar de film heeft toch een een 'leuke' invalshoek op de oorlog die de Amerikanen blijven voeren.

avatar van kleez
Ik ga m denk ik wel ff zien, lijkt me wel aardige film. Hoop alleen niet dat t zo'n pro-amerikaanse film is...

Deze film wist me wel te boeien , en vond het goed in beeld gebracht de stressvolle maand voordat ze moesten gaan , heel goed verfilmd

daarom 4*

avatar van too-sweet
Aardige film. Origineel verhaal.Goed acteerwerk. Wel de moeite waard om te kijken

Ik was juist niet onder de indruk van het verhaal en het acteerwerk. Totaal onuitgediepte verhaallijnen, bepaalde personage's zijn totaal niet geloofwaardig. De vriendschap van de 3 hoofdpersonen komt ook erg nep over en verder komt de film nooit echt op gang.

Niet kijken.

avatar van Jokerman
Type film waar je van moet houden. Bij voorkeur voor vlotte dialogen of actie hoef je hier niet voor te gaan zitten. Verhaal is wel origineel maar karakters worden niet goed genoeg in beeld gebracht en er is niets hetzelfde aan de heren, bij bijna elk 'zwaar' onderwerp heeft er 1 niks, 1 de helft en 1 alles. Waar ik me nogal aan heb gestoord. Verder vond ik het toch een aardige film maar niet 'koop dvd waardig'.

avatar van kaketoe
Deze film komt niet op gang, en begint na een tijdje echt saai te worden.

avatar van tal1b
rollen waren opzich goed uitgediept, mss iets te.. daarom was het wat saai aan het worden naar mijn mening. Komt net niet boven het gemiddelde, jammer.

avatar van dartviper
Ja geen topper, begint op gegeven moment zelfs saai te worden maar gelukkig keert dat! daarom 3 sterren.

avatar van GioFunny
Voelde voor mij totaal niet geloofwaardig overkomen. Was niemand die de film kon dragen, vooral de vriendinnetjes waren echt heel slecht. Ik irriteerde me aan Chris klein`s dramatische blik pffff.

3 hele verschillende vrienden, zo cliche matig neergezet. tough guy, een family man en een nerd.

Het idee van deze film is niet slecht: de belevingswereld, emoties, gevoelens en angsten van drie, qua karakter, verschillende vrienden, gedurende de dertig dagen voordat ze het leger in moeten, richting het midden oosten (Irak). Voor mij hadden de tegenstellingen, de karakters echter nog meer uitgediept mogen worden. Maar een goede film waarin bovendien uitstekend geacteerd wordt.

avatar van WanderingStar
Jammer dat deze film niet meer bekendheid heeft gekregen.

Het heeft mij goed gedaan om deze invalshoek te zien.
Ik heb over het algemeen nogal een negatief beeld over Amerika en "de Amerikanen"..
Vooral vanwege dat hele oorlogsgebeuren.
Het was goed voor mijn perspectief om het geheel van hun kant te bekijken..

Hoe het in elkaar is gezet is wel een beetje héél dramatisch en .. eh.. voor de hand liggend?
Nét een vriendinnetje voor vertrek, doodzieke vrouw..
Maar ik denk dat het hier meer om de boodschap gaat..

Ik vond ze alle 3 heel geschikt voor de rollen die ze speelden.
Zeker een film die ik aan anderen zal aanraden.

Meest irritante stukje in de film: "Excuse me? Didn't you write a book?" ___ "Yes"___"Thought so."

avatar van Cleanshot
Ik vond Wood de enige acteur die er enigszins uitsprong.