Crime Doctor (1943)

1 stem

Misdaad / Drama

geregisseerd door Michael Gordon
met Warner Baxter, Margaret Lindsay en John Litel

Phil Morgan, de leider van een groep inbrekers krijgt een klap op zijn hoofd en verliest zijn geheugen. Morgan weet zijn verleden niet meer te herinneren en maakt een nieuwe start als de psychiater en criminoloog Dr. Robert Ordway. Ordway komt echter opnieuw in aanraking met één van zijn bendeleden. Wanneer hij tijdens het gevecht met dit bendelid weer een klap op zijn hoofd krijgt, kan Ordway zijn verleden weer herinneren en hij wil zich vervolgens aangeven bij de politie.

avatar van Dogie_Hogan
De complete, op een populaire radioserie gebaseerde, Crime Doctor filmcollectie van Colombia Pictures omvat de volgende, op zich zelf staande, titels:

01. Crime Doctor (1943)
02. Crime Doctor's Strangest Case (1943)
03. Shadows in the Night (1944)
04. The Crime Doctor's Courage (1945)
05. Crime Doctor's Warning (1945)
06. Just Before Dark (1946)
07. Crime Doctor's Man Hunt (1946)
08.The Millerson Case (1947)
09. Crime Doctor's Gamble (1947)
10.The Crime Doctor's Diary (1949)

(Aflevering #3 en # 6 t/m 8 zijn nog niet toegevoegd.)

avatar van Dutchfan
Hele aardige-typisch jaren 40-detective.
De eerste aflevering uit de Crime Doctor-reeks.

Wie,net als ik,veel van film-noir/jaren 40 detectives houd,zal van deze film genieten.