Kuryer (1986)

Sovjet-Unie
Komedie / Drama

geregisseerd door Karen Shakhnazarov
met Fyodor Dunayevsky en Anastasiya Nemolyayeva

Ivan (Fedor Dunaevsky) is een tiener die grote moeite heeft met de echtscheiding van zijn ouders. Zijn sympathie ligt volledig bij zijn vader, die er met een jongere vrouw vandoor is gegaan en hij heeft niets dan minachting voor zijn moeder, die de voogdij over hem kreeg. Hij probeert het appartement van zijn moeder in brand te steken, wat gelukkig niet lukt. Het lukt hem echter ook niet om toegelaten te worden tot de universiteit. Hij moet echter wat doen nu hij van school is en aangezien zijn ambitie niet zo ver rijkt, regelt zijn moeder een baantje als koerier voor hem. Tijdens de eerste opdracht (die hij verknalt), leert hij Katya (Anastasiya Nemolyayeva) kennen, de dochter van een professor en lid van de Moskou's elite. Hij wordt verliefd en besluit ondanks dat hij het meisje niets te bieden heeft, haar hart te winnen.