• 8.295.950 stemmen

Yesterday Was a Lie (2008)

Drama / Mystery | 86 minuten

Genre: Drama / Mystery

Geregisseerd door: James Kerwin

Met onder meer: Kipleigh Brown, John Newton en Chase Masterson

IMDb beoordeling: 5,1 (601)

Plot Yesterday Was a Lie

Hoyle (Kipleigh Brown) - een scherpzinnig meisje met een voorliefde voor bourbon (Kentucky Whiskey) - pleegt een onderzoek naar de introverte kunstenaar/archeoloog John Dudas (John Newton). Maar haar werk neemt een onvoorziene wending aangezien er onverklaarbare dingen met haar gebeuren. Al doende brengt zij een complot aan het licht om kosmologische geheimen te ontrafelen. Geheimen die de aarde bedreigen en kunnen vernietigen. Ze werden uit het Duitsland van de jaren '30 gesmokkeld door een Nazi-afvallige. Wanneer de diepere verhouding van Hoyle met Dudas wordt geopenbaard, leert zij dat de meest machtige krachten van allen -- menselijke liefde, menselijke pijn -- door alleen wetenschap niet kunnen worden begrepen.

image

avatar van argus

argus

De trailer vindt je hier

avatar van argus

argus

De film is volledig in zwart-wit.

avatar van Mc

Mc

• 1989 stemmen

Dit ziet er erg goed uit. Het verhaal klinkt ook goed, laten we nog hopen dat de acteerprestaties dezelfde kwaliteit halen.

avatar van ghostman

ghostman

Ik zie dat er weer niemand op de film gestemd heeft , terwijl deze een buitengewoon boeiende materie is . De Jungiaanse psychoanalyse is FASCINEREND !

Wat een 'mindfuck' is dit extreem low-budget filmpje . De vergelijking met Lynch en Shutter Island van Scorsese is natuurlijk snel gemaakt , door de droom-in-droom momenten in de film .

Alleen snap ik Yesterday Was a Lie niet helemaal . Zij er mensen ( psychologie studenten maybe ) die hem kunnen uitleggen ? Als John Dudas de innerlijke man / de animus in de vrouwelijke persoonlijkheid van Hoyle is , wie is de zangeres ?

Of zijn de beide vrouwen de anima / het vrouwelijke van het onderbewuste in Dudas en is Hoyle dan de rechterzijde van zijn brein, terwijl de zangeres de linkerzijde ervan is . Maar als dat het geval is , waarom is Hoyle dan zo onwetend ?

Zeer low-budget , maar de digitale b&w-fotografie ( Sony CineAlta ) in het donker met schaduwen en al is erg mooi .

**** / *****

avatar van ghostman

ghostman

Overigens zijn dit soort theorieën voor mij een reden dat ik niet geloof dat een door de AI ( Artificial Intelligence ) gegenereerde singulariteit zelfbewuste computers zullen ontstaan , de theorie van Raymond Kurzweil . ( Blade Runner !!! )

Ik geloof wel in het posthumanisme / transhumanisme , bijv. in verbinding tussen hersenen en microchips . ( Terminator Salvation - half man / half machine . )

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Erg vervelende film. Het film noir effect is erg slecht gedaan, er wordt slecht gespeeld en misschien persoonlijk, niets is zo vervelend als dromen in een verhaal. De film is voor mij nergens geloofwaardig, warrig en gewoon lelijk om te zien.