Sesame Street Presents: Follow That Bird (1985)

Alternatieve titel: Follow That Bird

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Familie

geregisseerd door Ken Kwapis
met de stemmen van Carroll Spinney, Jim Henson en Frank Oz

Big Bird wordt door een sociaal werker weggestuurd naar Ocean View in Illinois, om daar enige tijd door te brengen met zijn soortgenoten, de Dodo's. Big Bird voelt zich echter helemaal niet thuis bij de Dodo's, waardoor hij erg verdrietig is en heimwee heeft. Big Bird besluit daarom om zijn spullen te pakken en te voet terug te keren naar zijn vriendjes van Sesame Street.

avatar van Purmerend
Ik zou toch zweren dat deze al op de site stond of ben ik nu in de war met een andere film .

Volgens mij heb ik hier al eens op gestemd.

avatar van tommykonijn
Het is dat kleine kinderen dit mogelijk nog wel leuk kunnen vinden anders had ik het een 0.5* gegeven maar verder vind ik dit natuurlijk gewoon slecht, echt niet een film die ik een tweede keer wil zien.

tommykonijn schreef:

Gisteren even herzien, blijkbaar vroeger nog eens op een rotdag herzien dat ik hem zo laag heb gegeven. Ik kan me nog goed herinneren dat ik deze elke Zaterdagmorgen vroeger keek, dus heb ik er toch wel goede herinneringen aan over gehouden. Hij viel nog steeds tegen maar ik verhoog hem dus met 1*. Overigens vond ik John Candy en Chevy Chase het ook leuk doen in deze film .

avatar van jumpstylemovie
Aaaahhhh, een gele Pino.

jumpstylemovie schreef:
Aaaahhhh, een gele Pino.

Zo werd hij altijd al afgebeeld in animatie-versies enzo, terwijl hij in de normale serie blauw is.

tommykonijn schreef:

In de Amerikaanse serie is hij altijd Geel, er zijn in elk land bijna wel andere kleuren Pino's.

avatar van movie acteurs
Lief filmpje. Ik vond Sesamstraat vroeger echt geweldig. Die prachtige, kleurrijke figuren en die mooie decors.

Best leuk Amerikaans kinderfilmpje. Mooi soort auto's en ook wat goeie animatie kwam erin voor. De geweldige personage's zoals Super Grover, Cookie Monster, Count Tell, Snuffie etc. zitten hier ook in. En natuurlijk ook ieders oude favorieten Bert & Ernie .

Wel een beetje te Amerikaans soms. Maar deze film is geen straf om een keer te zien, maar wel best leuk voor een keer. Kleine 3,0.

dominion
ik ben dol op sesamstraat