The Adventures of Elmo in Grouchland (1999)

Alternatieve titel: De Avonturen van Elmo in Mopperland

Familie / Komedie

geregisseerd door Gary Halvorson
met de stem van Kevin Clash, Mandy Patinkin en Vanessa L. Williams

Het vrolijke pluizebeest Elmo verliest zijn knuffeldekentje. Hij gaat dat zoeken in Grouchland, een wereld met vieze, chagrijnige maar onschuldige beesten. We komen Ernie en Bert regelmatig tegen die ons geruststellen.

Heeft echt niemand hem nog gezien? Of durft niemand te stemmen? Ik heb hem wel gezien en vond hem best lief! Heel grappig: als het "te eng" wordt, wordt de film stopgezet en komen bert en ernie vertellen dat het allemaal wel meevalt. Ain't that cute.

Ik zou m best willen zien hoor

TVGids
Oh ja deze heb ik met mijn zoontje gezien paar jaar terug. Hij is voor volwassenen ook best te pruimen.*** sterren

Leuke film! Heb er erg van genoten.

avatar van Purmerend
Echt jeugdsentiment. Ze zitte er allemaal in Bert en Ernie, Super Groover, Elmo, Oscar, Koekiemonster en Pino. 2,5*

Waarom is Pino eigenlijk blauw in Nederland?

Omdat Pino het zusje van the Yellow Bird (Jan?) is.

Leuke film, wel afentoe wat kinderachtig, maar het is en blijft een kinderfilm.

Lekker vrolijk, kijkt makkelijk weg.
Verhaaltje is grappig, maar niet heel bijzonder.

avatar van Captain Pervert
Dat komt omdat "onze" Pino een nep Pino is, samen met die neppe Tommie en die stomme Ieniemienie. Ook Frank Grootmof en meneer Aars horen er niet 'echt' bij. Alle filmpjes met Bert, Ernie, Koekiemonster, Henk Glimlach, Grover etc etc etc zijn allemaal uit de USA en uiteraard nagesynchroniseerd.

De Duitse "Sesamstrasse" heeft trouwens ook eigen figuurtjes, o.a. zo'n enorme neukbeer op sportschoenen, genaamd Samson.

De film is melig, geinig, maar vooral zeer aaibaar door de uberschattige Elmo.

3.5 sterren!

Volgens mij maken we Bert&Ernie hier zelf. En hebben onze B&E ook een abnormaal grote vrijheid om eigen teksten en liedjes te maken.

avatar van Quentin
Nee, Bert & Ernie zit volgens mij zelfs in deze film. (en ze worden hier alleen nagesync.)

Ach so...

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
De filmpjes zijn Amerikaans, maar dat van die abnormaal grote vrijheid klopt wel. Door het enorme vertrouwen dat ze bij de mannen van Jim Henson in de VS hebben in de Nederlanders, hebben ze (Paul Haenen en Wim T. Schippers) vrijwel volledige vrijheid om cd's met hoorspelachtige verhalen en liedjes te maken.

avatar van Captain Pervert
Vergeet ook de vrijheid van Edwin Evers niet.

"Slikken Ernie, slikken!"

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Leuk voor de kids, maar toch ook voor volwassenen best leuk om te kijken. Paar erg geestige scènes en Elmo is en blijft natuurlijk een schattig, knuffelbaar ding. Leukste momenten kwamen wat mij betreft toch van die stukken tussendoor met Ernie en Bert.

Ernie : "Come on Bert, what kind of movie has a sad ending ?
Bert : "Titanic. Titanic had a sad ending !!"

3,5 sterren.

avatar van Captain Pervert
Ja volgens mij kwamen Bert en Ernie steeds op het moment dat het erg spannend werd en kindjes het misschien niet meer aankonden. Althans, dat zei iemand met pedagogisch inzicht. Zou best eens kunnen kloppen.

neo (crew)
En juist die Amerikaanse stemmen van Bert en Ernie zijn zo ontzettend saai in gesproken. Een of andere grappig accent zou juist helpen. Het enige wat nog overblijft is het ggg van Ernie. Nee doe mij maar de Nederlandse... De film is op zich wel aardig, al is Elmo niet het meest aansprekende karakter voor mij persoonlijk. 2.5 sterren

Caligula
Purmerend schreef:

Waarom is Pino eigenlijk blauw in Nederland?

De gele verf was op

Wat is je definitie van een neukbeer?

neo (crew)
Is dat een gewetensvraag?

avatar van The Goss
Sjesus, ik wist, tot ie gisteren op sbs 6 kwam, niet dat deze ook in de categorie film thuis hoort. Ik heb hem goddomme al tig keer gezien (met dank aan mijn zoon) en er nog nooit op gestemd. Maar dat is nu gelukkig hersteld.

neo schreef:
Is dat een gewetensvraag?

Ehm nee.... heb ook geen intresse in een neukbeer, maar ben wel benieuwd naar definitie. En vooral waarom Duitse beer neukbeer is. Is 'pervert' afgewezen door beer???

avatar van Regan_Robbie24
ik zag deze bij mijn neefje, ik vond hem wel grappig voor een Sesamstraat film! Al haat ik Sesamstraat. Toch nog een 3,5* omdat deze wel leuk was!

avatar van dutchtuga
Precies wat ik ervan verwacht had. Is nooit mn planning geweest dit te bekijken maar puur uit verveling toch maar gedaan. Vreselijk amerikaanse voorspelbare zooi allemaal en alleen leuk voor de kids.

avatar van Poisonthewell
Viel mij een beetje tegen. Ik had gehoopt dat ie voor volwassenen ook genietbaar zou zijn, maar deze film is puur en alleen geschikt voor jonge kinderen. 2*

Ik vond hem echt heel goed toen ik jonger was, maar nog steeds niet slecht. Ook niet goed, maar zeker een voldoende.
3***

avatar van movie acteurs
Dit zagen we gewoon een keer voor de lol.

Een typische kinderfilm wat voor de kinderen best vermakelijk is, maar ik vond er eigenlijk niks aan. Krijgt een 1,5 voor de leukste Sesamstraat figuren Bert en Ernie die een paar keer tevoorschijn kwamen.

avatar van leendert135
ik heb deze film van sinterklaas gekregen
er zitten wel grappige figuurtjes in.
voor de kleine kinderen vast een leuke film voor mij had de goedheiligman beter een andere film kunnen meenemen.

avatar van tattoobob
Filmpjes met Elmo kan ik altijd wel waarderen....en de kleintjes helemaal....dus bij deze stem ik voor mijn zoon.
Leuk verhaal,leuk poppenspel......hij heeft er van genoten.

avatar van PEN15
Doe eens gek, het is amper vijf kwartieren kort en het is nog voor de kwalijke Disney-overname, de grote dikke vis die alle kleintjes verzwelgt. Ik had verwacht een lange sesamstraat verfilming te gaan zien, of beter gezegd de US sesame st. verfilming misschien zelfs met opvoedkundige insteek, tellen, spellen, rekenen..dat soort dingen voor de ukkepukies, maar dat viel allemaal reuze mee. Echter, heb ik me geërgerd aan een grote klacht die alles geheel verziekt, dat zijn die rete-vervelende, niet-pakkende, afschuwelijk klinkende puntjepuntjepuntje-liedjes. Die, hoe moet ik het noemen, mokkabruine chiquita banana danseres aan het einde met een lang dom liedje was de spreekwoordelijke druppel die me deze Elmo in grouchland af liet zetten. Toch eigenlijk heel onnodig, want inderdaad al het poppenspel en de studioachtergronden waren prachtig genoeg om naar te kijken.

Wat er boven meermaals gezegd wordt dat-ie te kinderachtig is, dat vond ik nog wel meevallen, maar ik zou hem eigenlijk niet eens aanraden voor kleine kinderen, zoek liever een Disneyfilmklassieker uit, je weet wel, voor de tijd dat alles doordrongen anti-toxic masculinity en patriachy werd.

Over nep-Pino's en stomme ieniemienies gesproken, ik vond het altijd amusant als je van buitenlanders hoorde (noren, spanjaarden e.d.) hoe Ernie en Bert daar heten. Ik dacht eerst aan een grapje, ik verwachtte dat Bert en Ernie overal zo heetten. De Spaanse versie van Barrio Sésamo klinkt naar mijn mening het grappigst. Daar heten ze Epi en Blas, Grover heet Coco, Kermit heet Gustavo en Koekiemonster heet Triki.