The 4th Dimension (2006)

Drama / Mystery

geregisseerd door Tom Mattera en David Mazzoni
met Louis Morabito, Miles Williams en Karen Peakes

Jack (Louis Morabito) is een wereldvreemde jongeman met een rond brilletje, een ongeschoren tronie en wild haar. De einzelgänger tokkelt graag op de piano, maar zijn echte passie is het herstellen van klokken. Hij brengt zijn dagen rustig en teruggetrokken door in een achterafkamertje van een antiekwinkel. Een klok die maar niet hersteld kan worden, trekt zijn aandacht...

Heeft een beetje moeite met opstarten, wordt daarna zeer interessant, maar laat, door de eindsequentie helaas een licht bittere nasmaak achter. Kwam op mij een betje prekerig over helaas.

De regisseur probeerde (denk ik) met zijn beelden en het verhaal de kijker enerzijds in de war te brengen en anderzijds te betoveren. Wat het eerste aangaat slaagde hij bij mij totaal. Bovendien ging het verhaal voortdurend op herhaling en leken de korrelige zwart-wit beelden meer te verhullen dan te openbaren. Ik heb me stierlijk verveeld.