Kongo (1997)

België
350 minuten (miniserie, 7 delen)

geregisseerd door Vincent Rouffaer
met Lucas van den Eynde, Guy van Sande en Els Dottermans

Dit verhaal vertelt het einde van het koloniale tijdperk in Belgisch Kongo. Aan de hand van het verhaal van een aantal jonge mensen die kort na de Tweede Wereldoorlog met veel ambities en idealen naar de kolonie trekken, maar vijftien jaar later helemaal gedesillusioneerd en berooid naar België moeten terugkeren.

Vanaf 20 mei te koop op DVD.

Goede Belgische dramareeks over de waar gebeurde feiten in Kongo van net na de oorlog tot de onafhankelijkheid.
Lucas van den Eynde en Els Dottermans zijn maar 2 van de vele Belgische acteurs die hieraan meewerkten, maar het zijn ook de 2 beste rollen die in deze serie te zien zijn.
Het is een prachtige serie met een pracht verhaal, weliswaar niet zo'n mooi stukje Belgische geschiedenis, maar het wordt hier wel goed en naar waarheid verteld.
De serie kan evenwel niet tippen aan de hedendaagse nieuwe series, maar dat heeft wellicht alleen te maken met het budget van toen.
De DVD is prima van beeld alleen is het geluid wat minder, geen 5.1 surround bijvoorbeeld maar een magere 2.0... dat had wel iets beter gekund.
Maar de reeks, die ik nu voor een 2de maal zie, heeft me ook nu weer geen seconde verveeld.

avatar van A.L.I.E.N
Inderdaad, zeer sterke Film/Serie. Laat duidelijk zien hoe het Belgische koloniale tijdperk in Congo aan zijn einde kwam. Het is trouwens ook goed dat men in 1997 voor deze film (mini-serie) open decors en natuurlijke geluiden hebben gebruikt, samen met de muziek van Henry Vrienten en Kongo Bango. Top!

ipman-99
"Kongo From Vincent Rouffaer." ... " !!!

Fantastische Vlaamse Drama-reeks (miniserie) !!! "Kongo" (regie van Vincent Rouffaer)
is een prachtige miniserie van 7 afleveringen en waar heel wat Vlaamse acteurs in meespelen.
Deze serie laat duidelijk zien hoe het Belgische koloniale tijdperk in Congo aan zijn einde kwam.
Deze serie zit boordevol drama elementen en kent puike locaties en muziek.