Tomie: Beginning (2005)

Japan
Horror

geregisseerd door Ataru Oikawa
met Rio Matsumoto, Asami Imajuku en Kenji Mizuhashi

Tomie is een knap meisje en vanaf de eerste dag al erg populair op haar nieuwe school. Alle meisjes willen haar vriendin worden en alle jongens worden verliefd op haar. Maar dan gebeurt er iets vreemds. De leerlingen raken een voor een bezeten van een vreemde kracht. Zou het iets met Tomie te maken hebben, of is er iets anders aan de hand?

avatar van Linn
Flauw verhaaltje dat op weinig trekt, erg slecht acteerwerk. En een grote verrassing dat Ugly guy in deze film zit, maar ook zijn rol stelt weinig tot niets voor en hij oogt erg saai en duf in deze film. Wel een lekker korte speelduur en het had voor mij ook absoluut niet langer hoeven duren. Vanwege een paar aardige scenes 2*

Volgens mij de eerste Tomie die visueel iets voorstelt. Vooral de belichting vond ik bij momenten wel mooi.

Acteerwerk is echter compleet brak en naast het "horror" gedeelte echt een hoop vreselijk drama in de mixer. Al bij al nergens eng of spannend, vaag verhaal (maar da's nu eenmaal de Tomie saga) en leuk om die ugly guy weer een keer te zien.

Verder wat ondermaats horror filmpje dat visueel aardig is.

Jessu123
huh? nou snap ik er niks van