7 Vírgenes (2005)

Spanje
Misdaad / Drama

geregisseerd door Alberto Rodríguez
met Juan José Ballesta, Jesús Carroza en Antonio Dechent

Voor het huwelijk van zijn broer krijgt de jeugdige Tano (Juan José Ballesta) twee dagen verlof. Wat begint als een zorgeloos weekend, wordt voor Tano een loyaliteitstest. Hij wordt meegesleept door zijn bloedbroeder Richi (Jesús Carroza) in een spiraal van kleine geweldplegingen.

avatar van maxcomthrilla
Een titel die doet vermoeden als of het over 7 jongens gaat die nog ontmaagd moeten worden. De film heeft hier echter helemaal niets mee van doen. Die 7 slaat op de vrienden van Tano, die lang niet altijd even prominent aanwezig zijn in deze film.

Voor de liefhebber van coming of age films in ieder geval een must,

Ik kan het altijd wel waarderen omdat iedereen dan altijd op zoek is naar wat zingeving in zijn of haar leven. Zo ook hier, Tano hangt met zijn vrienden wat rond op straat, bij het zwembad en krijgt heisa met zijn vriendin. Het geheel wordt allemaal redelijk luchtig in beeld gebracht zoals het een goed coming of age drama betaamt. De ondertoon veranderd inderdaad wel van zorgeloos genieten van je jeugd naar het maken van beslissingen die misschien wel bepalend zijn voor de rest van je leven. Op visueel gebied is er ook zeker wat te beleven. Zo zit er een prachtige slow motion scene in waarin iemand een salto maakt in het zwembad en verder ook mooi ingekleurde lichte romantische scenes hier.

De muziek past perfect bij het relaxte sfeertje in deze film en deed mij wat denken aan de muziek in: Les Poupes Russes. Alhoewel het allemaal weinig nieuws biedt is de film lekker levendig, soms wat chaotisch en ademt hij een zomers sfeertje uit. Vermakelijke film die lekker wegkijkt maar nogal aan de massa voorbij is gegaan. 4*

Voorspelbaar verhaal (dat al meerdere keren verteld is) over een jongen uit een kleine stad die aan de ene kant onbeschaamd en halsstarrig is, maar aan de andere kant hartstikke dom, gevangen in een kring van geweld en kleine misdaad. De film laat zien dat er geen toekomstperspectief is.