• 8.660.983 stemmen

Met onder meer: Vince Edwards, Lyle Talbot en John Archer

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot City of Fear

"A million eyes wide and wild with terror!"

Een ontsnapte gevangene vlucht richting Los Angeles en krijgt Copat 60, een radioactief poeder, in handen dat krachtig genoeg is om een grote stad van de kaart te vegen. Wat hij niet weet is dat langdurig contact met het goedje er langzaam voor zorgt dat hij dood gaat. De autoriteiten doen er alles aan om hem en het poeder te vinden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Vince Ryker

Eddie Crown

Jeanne (as Cathy Browne)

avatar van Deerect2007

Deerect2007

best een goeie film, maar niet super

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

DVD release: 8 juli a.s. .

stinissen (crew films & series)

Aardige misdaadfilm met een femme fatale die niet mooi is maar wat een geweldige heupen heeft die vrouw

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Ontsnapte gevangene ziet blikje Kobalt-60 aan voor heroïne en denkt mooi financieel binnen te zijn. Even de vragen wie de Kobalt-60 in vredesnaam in een stalen cylinder bewaart of wat voor een bizarre experimenten ze in de jaren 50 op gevangenen uitvoerden.

Maar goed de film concentreert zich op de vraag waar onze ontsnapte gevangene met z'n hoog radioactieve goedje zich bevindt .... in miljoenenstad L.A..

Prima filmstof verder maar stijgt niet ver uit boven de gemiddelde jaren 50 misdaad-film, al maken de radioactiviteit en de potentiële ramp het nog wel spannend. Fraaie finale ook wel.

avatar van clubsport

clubsport

best spannend verhaal maar sommige dingen zijn niet denderend uitgewerkt , verder is de jacht waarin de politie elke keer achter de feiten aanloopt soms net wat te gemakzuchtig .
Ik zou bv de vriendin al eerder op radioactiviteit hebben gechecked maar ze komen er pas achter als zij ook al ziek is .

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20827 berichten

Echt een film voor mij dit. Ik zou hem niet aan iedereen durven aanraden. Dat Irving Lerners carrière tamelijk weinig films bevat is een kleine tragedie. Dit is hoe heerlijk een pulpy B-film kan zijn. Dankzij zijn erg linkse meningen waarschijnlijk kwam hij in de marges van de Amerikaanse cinema terecht, Shorts, documentaires, b-films en TV. Maar van een sensationeel gegeven maakt hij een film die dwars is. Die veel actie juist niet laat zien, maar wat er voor en achter zit wel. Die in LA gefilmd is, maar niet op de filmische plekken, maar op een manier die de ontwikkeling naar een autogerichte suburbane stad heel duidelijk laat zien (stadsplanning is een interesse van me). Wat de film een andere desolate sfeer geeft. Een koude oorlogsfilm over verzwijgen en vertellen en een flink paranoide film. En heel compact, Vijf kwartier en een heel economisch plot. Voorganger Murder By Contract is nog beter, Maar ook dit is een verrukkelijke film. Met behoorlijk interessante morele vragen.