City of Fear (1959)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Irving Lerner
met Vince Edwards, Lyle Talbot en John Archer

Een ontsnapte gevangene vlucht richting Los Angeles en krijgt Copat 60, een radioactief poeder, in handen dat krachtig genoeg is om een grote stad van de kaart te vegen. Wat hij niet weet is dat langdurig contact met het goedje er langzaam voor zorgt dat hij dood gaat. De autoriteiten doen er alles aan om hem en het poeder te vinden.

avatar van Deerect2007
best een goeie film, maar niet super

avatar van Dogie_Hogan
DVD release: 8 juli a.s. .

Aardige misdaadfilm met een femme fatale die niet mooi is maar wat een geweldige heupen heeft die vrouw

avatar van wendyvortex
Ontsnapte gevangene ziet blikje Kobalt-60 aan voor heroïne en denkt mooi financieel binnen te zijn. Even de vragen wie de Kobalt-60 in vredesnaam in een stalen cylinder bewaart of wat voor een bizarre experimenten ze in de jaren 50 op gevangenen uitvoerden.
Maar goed de film concentreert zich op de vraag waar onze ontsnapte gevangene met z'n hoog radioactieve goedje zich bevindt .... in miljoenenstad L.A..
Prima filmstof verder maar stijgt niet ver uit boven de gemiddelde jaren 50 misdaad-film, al maken de radioactiviteit en de potentiële ramp het nog wel spannend. Fraaie finale ook wel.