Tomorrow Is Forever (1946)

geregisseerd door Irving Pichel
met Claudette Colbert, Orson Welles en George Brent

De in de Eerste Wereldoorlog als gesneuveld opgegeven veteraan John (Orson Welles) keert na jaren afwezigheid met een nieuwe identiteit terug naar huis. Zijn vrouw Elizabeth (Claudette Colbert) is inmiddels met Lawrence (George Brent) getrouwd en heeft aanvankelijk niet in de gaten wie de vreemdeling is.

Man word vermist in de oorlog en word dood verklaard.
20 jaar later komt ie kreupel en verminkt terug en ontmoet zijn zoon en hertrouwde vrouw. Een interesant verhaal en een goede rol van Orson welles als vreemdeling die niet weet wat hij zoekt en het uiteindelijk ook niet vind.

avatar van Mac Hammer Fan
Prachtige film, heeft mij diep geraakt. Glansrollen van Claudette Colbert en Orson Welles.
Te koop bij Amazon US.
Een klassieker in mijn ogen.