Jump Tomorrow (2001)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Joel Hopkins
met Tunde Adebimpe, Hippolyte Girardot en Natalia Verbeke

George, een schuwe Nigeriaan, komt op het vliegveld aan om de vrouw te ontmoeten die zijn familie voor hem heeft uitgekozen te trouwen. Hij is te laat en zij is al naar de bruiloft in Niagara vertrokken. Ondertussen ontmoet hij de mooie Latijnse Alicia, die hem uitnodigt voor een feestje, waar hij opgescheept komt te zitten met de manisch depressieve Fransman Gerard. Wanneer hij ontdekt dat Alicia ook richting Niagara reist, samen met haar Engelse verloofde Nathan, bedenken George en Gerard zich geen moment en gaan er achteraan.

gmx
Je hebt van die films die op alle punten erg goed in elkaar steken, maar waar je minder van geniet. En je hebt van die films die op diverse aspecten wat steekjes laten vallen maar die toch erg fijn zijn om te kijken. In die laatste categorie valt wat mij betreft "jump tomorrow". Het acteren is niet altijd geweldig, het script soms ietwat afgezaagd maar toch heb ik flink van dit geheel genoten. Het hart zit gewoon op de goede plek bij deze film en dat vind je ook terug in bijvoorbeeld de camerawerk en de montage dat soms erg verfrissend is.

3.5-4* en maar het voordeel van de twijfel gegeven.