Comme un Aimant (2000)

Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Kamel Saleh
met Kamel Saleh, Akhenaton en Houari Djerir

Marseille... In een steegje van de wijk "Panier", getekend door een duizendjarig bestaan van cultuurmixen. Jongeren tussen 20 en 30 jaar oud, ze lijken geamuseerd, ze hebben kinderoogjes die bruisen, dialogen met een uitgesproken accent. Acht vrienden die onafscheidelijk zijn, ondanks alle verveling en problemen. Een rustige wandeling onder de zon, over verdeelde vriendschap, in dit decor evolueren 8 vrienden, 8 zielen, 8 harten, met allen eenzelfde doel: overleven.

avatar van Mass13
Mooie weergave van het leven in de wijken in het zuiden van frankrijk, met deze film bewijst Akhenaton nog maar eens zijn kunnen