Total Western (2000)

Frankrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Eric Rochant
met Samuel Le Bihan, Jean-Pierre Kalfon en Jean-François Stévenin

Een dolle schutter, een slechte deal, heel wat doden en enkele miljoenen die verdwijnen. Gerard Bedecarrax, kortweg genaamd Bede moet zich verschuilen in een tehuis voor jonge deliquenten genaamd "De Hoop". Alles verloopt volgens plan tot Ludo Deas verschijnt, omringd door tot de tanden toe gewapend schorem. En Ludo wil ten koste van alles maar één ding: zijn geld.

Ik vond hem echt heel goed! had ik totaal niet verwacht van zon onbekende franse film. het heeft, zoals op ook de box staat wel iets weg van pulp fiction, het verschil is alleen dat dit meer down to earth is, de aktie scene's en de humor word veel minder subtiel gebracht maar dit is echt geen minpunt. Tuurlijk is hij niet te vergelijken met pulp kwa dialogen en hoe het verhaal in mekaar zit maar de fransen zetten hier toch een erg goeie film neer die zeker boeiend en vermakelijk is.

4,0 sterren

Is dit een A-video release?

Vet goede Franse geweldsfilm 4*

Jos2 schreef:

Is dit een A-video release?
(wat laat) volgens mij paradiso of DFW

Idd DFW

Is dit in de stijl van Jan Kounen's Dobermann? De poster doet me d'r erg aan denken.

Reinbo
Nee, beter, rauwer en realistischer....

Klinkt interessant (vond Dobermann erg goed). Hem hem besteld...

De vergelijking met Dobermann is dus wel te maken bij deze film, de vergelijking met de op de dvd hoes vermelde Pulp Fiction zie ik niet (alleen het (extreme) geweld is een overeenkomst (alhoewel dat hier allemaal nog iets rauwer en harder is), verder kon ik weinig ontdekken).
Waar Dobermann zo goed als het hele verhaal met een grote knipoog bracht (wat niet wegneemt dat ie toch wel impressive blijft), doet deze film dat totaal niet. Zoals Reinbo al zei: veel rauwer dan Dobermann, omdat in deze film nauwelijks echt bedoelde humor inzit (ondanks het einde waar de leider van het zooitje terugkomt en hoopt dat ze zich allemaal gedragen hebben waarna hij en zijn vrouw langs de eerste lijken rijden...). Het enige echt lollige moment wat ik heb kunnen ontdekken.
Vond Dobermann toch iets beter dan deze film (toch iets lolliger, iets mooier ogender en iets flitsender), maar dit mag er ook best wezen...

Reinbo
Ik zie de vergelijking met Doberman niet, dat wat zoals je al aangaf meer komisch bedoelt (vond er zelf weinig aan) Dit was veel meer een harde afreken/wraak film zoals je ze vaak zag in de jaren 70/80. Vond wel dat er meer komische momenten in zaten, zoals de scene paintballers.

Vergelijking met Pulp fiction slaat idd nergens op.

avatar van Goodfella
Dobermann? Pulp Fiction? En euhm.. rauw?

Ik zag vooral een erg saai in beeld gebrachte film die zich totaal niet kan meten met de leukere coolness uit het post-Tarantino tijdperk.

avatar van sn@ke
Heerlijk Franse actiefilm. Vergelijking met Pulp fiction slaat nergens op en is onnodig. De film kan zich gerust mete met de top in het genre. Erg grof Frans taalgebruik , veel actie , dreigend en goed gebruik muziek , overtuigend acteerwerk , fantastische sfeer .....

avatar van 606
coole film alleen FRANS irri maar ja
deze is niet slecht hoor.

3,5 ster

echt een goeie film zoals alleen fransen dit kunnen.
aanrader voor aktie liefhebbers
ik moet zeggen dat de situatie wel erg uit de klauw loopt.

avatar van 606
606 schreef:
coole film alleen FRANS irri maar ja
deze is niet slecht hoor.

3,5 ster

grappig om dit na lange tijd terug te lezen omdat,

ik frans mooier begin te vinden en zelfs 3 films ervan in bezit heb

haha ik stond in de videotheek en dacht ik wil echt eens een film zien die niemand kijkt en wel heel waardeloos moet zijn en toen kwam ik deze tegen.

maar dit was eigenlijk best een goede film, had het totaal niet verwacht heb me rot gelachen om de 'hulptroepen' , prima vermaak, goed verhaal dikke aanrader

avatar van wendyvortex
Zeer Amerikaans aandoende Franse film die een klein beetje doet denken aan een kruising tussen Wildschut, True Romance en Adam's Apples. Helaas zijn dat betere films. Nogal cliche vaak deze Total western.

Reinbo
Deze film verdient een veel groter publiek.

Hint: pakketservice.

Reinbo
Hij is volgens mij overal te koop en te huur.

kappeuter (moderator)
Ben 'm nog niet tegengekomen in de videotheek maar ik zal eens vragen.

avatar van Quentin
Ligt in de grabbelbakken voor een euro.

Waar?

avatar van Quentin
Wel eens zien liggen bij Blokker en Bart Smit, maar niet in grote aantallen.

Uitstekende actie/thriller met veel bruut geweld.

avatar van Sven Vermant
Aardige actiefilm.

De speelduur van 84 minuten klopt volgens mij niet.
Volgens mij duurde hij ongeveer 100 minuten.

Ruime 3*

avatar van ella9084
best goede film, acteerwerk hier en daar niet meer dan okee
het meisje Farida doet het eigenlijk het beste
het einde insinueert dat de jongeren er o zo veel van geleerd hebben... had voor mij niet gehoeven...

avatar van funnyhow
toch wel apart filmpje dit ... dacht eerder aan echt b film ... mits het hoesje naar pulp fiction verwees .. en dan weet je dat dit marketing is. maar dit was totaal het geval nie.
zou eerder hierboven vermelde doberman meer zien als franse tarantino .
bij deze film had je totaal dat gevoel nie,meer realistischer. down to earth

zeker een aanrader!!

avatar van jipt
Vette film. Lekker rauw en hard. Houd ook wel van dit soort private wars. dikke 4*