The Do-Over (2016)

Komedie / Actie

geregisseerd door Steven Brill
met Adam Sandler, David Spade en Paula Patton

Het leven van een bankdirecteur komt danig op zijn kop te staan wanneer een vriend uit zijn verleden opduikt. Hij haalt hem over om hun eigen dood in scène te zetten en op avontuur te gaan. Met hun nieuwe identiteit komen ze er al snel achter dat ze alleen maar mensen ontmoeten die in nog grotere problemen zitten.

Vermakelijke feelgood film

avatar van f2sputnik
Grappige film.
Niet teveel bij nadenken, eigenlijk niet.
Gewoon kijken en alles even helemaal op nul zetten, want het gaat nergens over.
Er zit iets van een verhaal in, maar dat is alweer teveel gezegd.
Gewoon een zondagmiddag, regenachtige dag film.

avatar van Miszmi
Een prima verhaal wat eigenlijk steeds sterker wordt, maar toch is het geen heel geslaagde film. Met name erg langdradig en de grootste ergernis is de overdrevenheid die deze film met zich meebrengt.

De film begint erg traag. Waar veel mensen absoluut geen fan zijn van Sandler, heb ik heel veel van zijn films gezien en kan ik erg van hem genieten. Hij zet hier grotendeels zijn rol neer zoals we van hem gewend zijn, niets op aan te merken dus. Spade en Patton doen het ook prima. De (zeer) kleine bijrol van Walsh was vreselijk. Zijn eerste scene vond ik ongelooflijk slecht. Gelukkig heeft hij een zeer geringe bijdrage en kon ik dat vrij snel loslaten. De tweede helft van de film vond ik trouwens een heel stuk sterker. Prima twists die de film boeiend wisten te houden (maken). Meerdere keren nagedacht de film uit te zetten, achteraf wel enigszins blij dat ik dat niet heb gedaan.

De humor is ver te zoeken. Alleen in de laatste scene kunnen lachen, voor de rest stelde het zeer weinig voor. Het verhaal is weliswaar allemaal over-de-top, maar wel eindelijk eens wat vernieuwends. Met een betere uitwerking en betere humor had dit best wel eens wat kunnen worden. Helaas is dit beide ver te zoeken, daarbij dat ik veel scenes veel te overdreven vond, (mogelijk wordt dit voor sommigen als humor te zien, die humor heb ik niet)kom ik niet uit op een voldoende. 2* en die zijn slechts te danken aan de tweede helft van de film en de potentie die daar naar buiten komt.

Leuk filmpje met een een geinig verhaaltje. Ik ben sowieso een Sandler fan, muv Jack and Jill (2011) - MovieMeter.nl, en Sandler speelt zoals gewend, dus ik kon hier volop van genieten. Spade doet het ook erg leuk als sufferd en Patton is een genot voor het oog.
De film bevat een flinke portie originele humor waar je niet te veel over na hoeft te denken. Met 108 minuten is het wat aan de lange kant. Met een kwartiertje minder en een hogere grapdichtheid was de film geslaagder geweest.