ad

Met onder meer: Adam Sandler, David Spade en Paula Patton

Releasedatum: 27 mei 2016

• Netflix Bekijk via Netflix

Over The Do-Over

"Dying was their first mistake."

Het leven van een bankdirecteur komt danig op zijn kop te staan wanneer een vriend uit zijn verleden opduikt. Hij haalt hem over om hun eigen dood in scène te zetten en op avontuur te gaan. Met hun nieuwe identiteit komen ze er al snel achter dat ze alleen maar mensen ontmoeten die in nog grotere problemen zitten.

imageimageimageimageimageimage

avatar van davert89

davert89

Vermakelijke feelgood film

avatar van f2sputnik

f2sputnik

Grappige film.

Niet teveel bij nadenken, eigenlijk niet.

Gewoon kijken en alles even helemaal op nul zetten, want het gaat nergens over.

Er zit iets van een verhaal in, maar dat is alweer teveel gezegd.

Gewoon een zondagmiddag, regenachtige dag film.

avatar van Miszmi

Miszmi

• 1987 berichten

Een prima verhaal wat eigenlijk steeds sterker wordt, maar toch is het geen heel geslaagde film. Met name erg langdradig en de grootste ergernis is de overdrevenheid die deze film met zich meebrengt.

De film begint erg traag. Waar veel mensen absoluut geen fan zijn van Sandler, heb ik heel veel van zijn films gezien en kan ik erg van hem genieten. Hij zet hier grotendeels zijn rol neer zoals we van hem gewend zijn, niets op aan te merken dus. Spade en Patton doen het ook prima. De (zeer) kleine bijrol van Walsh was vreselijk. Zijn eerste scene vond ik ongelooflijk slecht. Gelukkig heeft hij een zeer geringe bijdrage en kon ik dat vrij snel loslaten. De tweede helft van de film vond ik trouwens een heel stuk sterker. Prima twists die de film boeiend wisten te houden (maken). Meerdere keren nagedacht de film uit te zetten, achteraf wel enigszins blij dat ik dat niet heb gedaan.

De humor is ver te zoeken. Alleen in de laatste scene kunnen lachen, voor de rest stelde het zeer weinig voor. Het verhaal is weliswaar allemaal over-de-top, maar wel eindelijk eens wat vernieuwends. Met een betere uitwerking en betere humor had dit best wel eens wat kunnen worden. Helaas is dit beide ver te zoeken, daarbij dat ik veel scenes veel te overdreven vond, (mogelijk wordt dit voor sommigen als humor te zien, die humor heb ik niet)kom ik niet uit op een voldoende. 2* en die zijn slechts te danken aan de tweede helft van de film en de potentie die daar naar buiten komt.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Leuk filmpje met een een geinig verhaaltje. Ik ben sowieso een Sandler fan, muv Jack and Jill (2011) - MovieMeter.nl, en Sandler speelt zoals gewend, dus ik kon hier volop van genieten. Spade doet het ook erg leuk als sufferd en Patton is een genot voor het oog.

De film bevat een flinke portie originele humor waar je niet te veel over na hoeft te denken. Met 108 minuten is het wat aan de lange kant. Met een kwartiertje minder en een hogere grapdichtheid was de film geslaagder geweest.

avatar van martijn011

martijn011

Maarliefst m'n derde Sandler-film op rij. Ik ben er nu wel een klein beetje klaar mee, het is soms leuk maar vaak vooral erg vermoeiend.

Deze film kijkt op zich wel lekker weg, er zit behoorlijk tempo in en de ene maffe scene volgt de ander in rap tempo op.

Het verhaal is krankzinnig slecht, zelden zoveel onzin gezien.

Toch hebben Sandler en Spade samen wel een hoop lol, dat straalt er wel vanaf.

Kan hier alleen geen voldoende voor geven, daarvoor is dit soms te slecht.

avatar van Scriptwriter

Scriptwriter

Flauw, voorspelbaar en vooral smakeloos.

avatar van kalehein

kalehein

Zeer vermakelijke en eindelijk weer eens een degelijke Sandler-film.

Hij speelt eens een keer niet de debiel maar een wat meer serieuze rol hoewel hij ook komische stukken had. (ik heb af en toe echt hard gelachen)

Puberaal met een diepere betekenis.

Gewoon verstand op 0 en kijken

avatar van IH88

IH88

“You ready for this?”

“Fuck yes. You only live twice, right?”

Redelijke film met David Spade en Adam Sandler. Ik had geen hoge verwachtingen van The Do-Over, maar door het acteerwerk van Sandler en Spade blijft het genietbaar. The Do-Over is een aardige actiekomedie met een hoog tempo en een aantal geslaagde grappen. Patton en Hahn hebben leuke bijrollen, en gelukkig wordt het belachelijke plot niet al te serieus genomen. De film stuitert alle kanten op, maar de acteurs verkopen het allemaal prima.

avatar van bjerik76

bjerik76

Ik vond dit toch wel een leuk filmpje worden na de eerste 30 minuten.

Had hem op netflix aan gezet zonder echt te lezen waar het over ging, dus zaten er toch wel wat leuke onverwachte scenes in.

Een komedie met zowel wat kinderlijke als volwassen / dubbelzinnige 16+ grappen erin, en met hier en daar wat bloed.

Hou hier wel van.